yağ yakma sorunu

opel_vectra37

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Tem 2014
Mesajlar
111
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
vectra c aracımın 1000 kmde 1-2L yağ yakıyor araç 156000 de
Hata ışığı yanıyordu arabam fanı geç açıyormuş fan beyninin değişmesinin gerektiğini söyledi.fanı geç açtığı için fan beynini değiştirmeye gerek varmıdır ? ve ustalık dahi ne kadara halledirler.
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
1000km de 1-2 fazla. Aracınız yağ yakan bir motora sahiptir ama bu kadarı çok fazla. Baya duman yapması lazım. Yağ kaçaklarına baktırın. Fan beyni yok. Fan geç açıyorsa, müşüre bakılır. 1. seviyesi vs. çalışmıyorsa Araç beyni arızalı oluyor.
 

opel_vectra37

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Tem 2014
Mesajlar
111
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
1000km de 1-2 fazla. Aracınız yağ yakan bir motora sahiptir ama bu kadarı çok fazla. Baya duman yapması lazım. Yağ kaçaklarına baktırın. Fan beyni yok. Fan geç açıyorsa, müşüre bakılır. 1. seviyesi vs. çalışmıyorsa Araç beyni arızalı oluyor.

evet aşırı mavi duman atıyor 2 yere gittim sordum fan beyni değişecek dedi fan 95 te açılıyor
 

meriva64

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2013
Mesajlar
52
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
..

hata okuduna bakılarak sorun ögrenilebilir.. eger aracınızın beyni fan seviyelerinden birini acmaya bilir.. araç beyin arızası muhtemelen. yağ yakma ise vectralarda kronikken 1000 kmde 1 litre yakması çok aşırı.. 5000 km de 500 ml- 1 litre normal:)
 

Flesius

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ara 2014
Mesajlar
122
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Termostatla da ilgili olabilir, direk beyin demelerine anlam veremedim. Bence iyi teşhis koydurun..
 

opel_vectra37

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Tem 2014
Mesajlar
111
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Termostatla da ilgili olabilir, direk beyin demelerine anlam veremedim. Bence iyi teşhis koydurun..

vectra c de kadranda kontağı açınca hız sabitleyicinin ışığı yanması gerekiyormu ?

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 18:54 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 18:52 ----------

hata okuduna bakılarak sorun ögrenilebilir.. eger aracınızın beyni fan seviyelerinden birini acmaya bilir.. araç beyin arızası muhtemelen. yağ yakma ise vectralarda kronikken 1000 kmde 1 litre yakması çok aşırı.. 5000 km de 500 ml- 1 litre normal:)

muaynede fanı geç açması sorun çıkarırmı
 

0111002002

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ocak 2012
Mesajlar
238
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
vectra c de kadranda kontağı açınca hız sabitleyicinin ışığı yanması gerekiyormu ?

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 18:54 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 18:52 ----------



muaynede fanı geç açması sorun çıkarırmı
Muayene de fanın geç yada erken açması problem çıkarmaz. Bilgisayara bağlattığınızda kaçıncı kademe fan hatası veriyor?
 

opel_vectra37

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Tem 2014
Mesajlar
111
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Muayene de fanın geç yada erken açması problem çıkarmaz. Bilgisayara bağlattığınızda kaçıncı kademe fan hatası veriyor?

usta bana sadece fanın geç açtığını söyledi ve 500-600 tl yaparım dedi
kendim hata koduna baktığımda p0370 p0371 p0372 çıkmıştı
 

faruk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ara 2013
Mesajlar
44
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
bendede aynı sorun vardı esp çalışınca araba resimi üzeründe anahtar işareti yanıyordu gittim fan müşürünü değiştirdiler 200 tl herşey normale döndü.ikincisi yağ eksiltme olayına gelince benim aracımda çok eksiltiyordu 1000 km 500 ml felan ama sonunda sibop erimişti .
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Fanın açılıp açılmamasıyla motorun yağ yakması arasındaki bağlantıyı çözemedim ben aydınlatırsanız yeni bir şey öğrenmiş olurum.

Segmanların kontrol edilmesini tavsiye ediyorum. Düşük devirlerde kullanılan motorların segmanların yataklarında kurumlanma meydana gelir. Basınç segmanı yağ kaçırır ve yanma odasına yağ karışıp mavi duman atmasına sebep olur. Eğer kurumlanma carbon clean ile temizlenemiyorsa elle temizlenmesinde fayda var.

Motor sıcakken uygun bir yolda yüksek devirli kullanın aracı, kurumlar yanar gider ve temizlik aşamasına gelinmemiş olur..
 
Üst