Yedek su deposu kapağı

Bulent SARI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
1,015
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Aracımda su eksilmesi var kaçakların yerlerini tespit ettim sıkıntım şu; araç soğutma suyu ısındığında hortumlarda basınç varken kaçak yok ama su soğuduğunda kelepçelerde kaçak oluşuyor.Hortumlarda basınç saatler sonrada hiç gitmiyor.Hatta aracı 4-5 gün hiç çalıştırmadım borularda yine basınç vardu.Benim tahminim aracın depo kapağı basıncı boşaltmıyor.Havalarda soğuk hortumlar sertleşiyor.Sistemdede epey bi basınç var bu sebepten kaçak başlıyor.Hatta -8 derece civarı bir günün sabahında aracı çalıştıracaktım ön yolcu tarafında su damladığını gördüm ordan bile araç su kaçırdı ama hiç müdehale etmedim bu aralar sıcaklık iyi kaçak ordan kesildi ama devirdaimin üstündeki hortum peteğin alt tarafındaki hortumdan su damlıyor.Asıl soruma geliyorum biraz uzun oldu...Bu basınç araçta olması motor sıcakken bence normal ama bi müddet sonra bunun kaybolması gerekmezmi.Eğer gerekiyorsa bu sorunu depo kapağımı yapar? Hortumlarda balon yapacak tarzda şişme yok fakat 4-5 gün aradan sonra hortumu kontrol ettiğimde epey bi basınç olduğunu görüyorum normalmi bu ?
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bülent motorda hafif basınc olması normal..hafif bir tıs
şimdi anlamadığım kapağı açınca çok mu basınç var? pekii kapağı açınca su seviyesi yükseliyormu? veya motoru çalıştırınca hava kaparcıkları geliyormu? bunlar conta belirtisi seni şok etmek istemem ama...takviye kapağını değiş bakalım ne olacak su eksiltiyormu bu arada
 

The Day Walker

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Mar 2008
Mesajlar
3,325
Tepki puanı
5
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
yedek su depo kapağını değiştirip denemekte fayda var.olmadı kelepçeleri değiştirmek de bir alternatif olarak aklıma geliyor
 

Bulent SARI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
1,015
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Bülent motorda hafif basınc olması normal..hafif bir tıs
şimdi anlamadığım kapağı açınca çok mu basınç var? pekii kapağı açınca su seviyesi yükseliyormu? veya motoru çalıştırınca hava kaparcıkları geliyormu? bunlar conta belirtisi seni şok etmek istemem ama...takviye kapağını değiş bakalım ne olacak su eksiltiyormu bu arada
Kapağı açınca normalin dışında çok basınç var ve bu basınç 4-5 gün kullanmadığım zaman dilimindede sistemden hiç eksilmemiş .Kapağı açtığımda hafif su yükseldi bana kalsa genleşen boru basıncın kaybolmasıyla normal konumuna geldi su yukarı çıktı.Ama aşırı değil...Köpürme yok kasım gibi conta değiştirdim conta çürümüş 4. pistonun yandan bloktan su sızıyordu.Aşırı su eksiltmesi yok durduğu yerde motor soğuyunca araç su koyveriyor sıcak motorda eksiltmiyor.Motor sıcakkende borularda basınç var kapağı açınca fışkırma felanda olmuyor köpürmede yok contadan vede kapaktan bi şüphem yok.Conta gayrı faal iken köpürmede vardı suyun renginde değişme ve suyun depodan yukarı doğru yükselme olayıda vardı.Bu kapak işlevini getirmemesinden şüphelendim çünkü kelepçeleri değiştirdim geniş kullandım biraz iyice sıktık yine kaçırıyor kelepçelerden
 

Bulent SARI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
1,015
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
yedek su depo kapağını değiştirip denemekte fayda var.olmadı kelepçeleri değiştirmek de bir alternatif olarak aklıma geliyor
Kelepçeleri değiştirdim radyatörün alt hortumuna hatta 2 kelepçe attım yine kaçırıyor sinir bi durum aslında :D Yarın kapak alacağım artık
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Kapağı bie değiş bakalım,sonuçta o kapağın görevi basınç ayarlamak çok olursa atmak azalırsa emmek...sistemi 1,2 ile 1,5 barda tutmak...
 

Bulent SARI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
1,015
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Sorun düzelmiştir kapağı değiştirdim.Febi marka poşetinde janjanlı bi kapak bulup taktım aracı trafikte kullandım ,hortumları aracı park ettiğimde kontrol ettim yine sertlerdi fakat eskisi kadar değildi.2-3 saat sonra park yerinde tekrar kontrol ettim içindeki basınç biraz daha azalmış, eskiye nazaran hortumlar daha yumuşaktı.Kapağı gevşettim çok az bir basınçla fıs etti.Diğer kapağı açtığımda acayip basınç çıkıyordu vede hortumlar çok sert oluyordu teşekkür ederim yorumlarınız için bir problem daha böyle çözüldü :) Kapak ventilini kontrol ettiğimde pas kireç şeklinde tortular oluşmuş tam işlevini yerine getirmiyordu galiba.
 

M.YILDIZ

Forum USTA'sı
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eyl 2006
Mesajlar
6,698
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
lpg beynı yanı regulatör dekı basınclı gaz motor suyuna karısmasın????
 

Bulent SARI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
1,015
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
sorun yok Musa usta şimdilik ama eli kulağındadır benim regülatörün epey eskidi
 
Üst