Yeni opel kullanıcısıyım lütfen yol gösterin!!!

bezgin

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba Arkadaşlar,

Ocak'ın başında 2.el 2000 model 1.4 GLS Corsa aldım. Aracamı almadan önce bir ustaya gösterdim. Usta koputu açtı, su bidonunun kapağını açtı kapattı, aldı arabayı bir turladı geldi. arabanın motorunda sorun yok ama baskı balatayı 10.000-20.000 kilometre sonra değiştirsen iyi olur dedi. Sonra arabayı aldığım galerinin özel opel servisine gittik. Arabının fren diskleri, balataları, yağ filtreleri ve motor yağı değişti aracın deposunu doldur git yolda bırakmaz dediler. Alman arabası olduğu için motorun sorun çıkaracağını düşünmedim. aracın satışını aldıktan sonra aracı 3-4 km kullandık. bir rampada aracı geri vitesde çıkarmaya çalıştım ama araba sürekli stop etti. en sonunda zorlayarak çalıştırdım ama araba titremeye başladı. düze indiğimde araba tekrar stop etti. zorla çalıştırdım ama vitese geçince araba stop etti ve bir daha çalıştıramadım. Ustasını aradım, geldi ama o arada her yer benzin kokmaya başladı. usta zorla arabayı çalıştırdı ama eksozdan çok yoğun duman çıkıyordu. arabayı zorla rampadan çıkardı, servise aldı. arabanın motoru kurum olmuş ve boğaz kelebeği tıkanmış o yüzden olmuş dediler. Bujileri enjeksiyonları ve boğaz kelebeğini temizlediklerini söylediler.

Aracı tekrar servisten aldım ve yoğun istanbul trafiğine girdim. aracın hararetinin sürekli arttığını fark ettim. dur kalk yaptıkça hararet 100'ü geçip kırmızıye kadar geldi. aracı iş yerime getirdim. kaputu açtım, radyatör bidonuna giren hortumun kenarından su fışkırıyordu. aracı çalıştırmadan yerinden oynattığında ayerde tahminin yarın çay bardağı yağ vardı. usta tekrar aldı arabayı. Aracın baskı balatasını, şanzıman keçesini değiştirmiş. Ayrıca cosalarda 2 muşür olduğunu birinci muşürün bağlanmadığı için aracın hararetinin arttığını söyledi. aracı tekrar aldım servisten ama güvenim kalmadı.

Başka bir servise götürdüm. aracı kontrol etti usta. aracğın çiğ yaktığını ve kompresor yapmadığını 200'lerde olması gereken değerin 90 larda olduğunu söyledi. motorun 1500'lik masrafı olabileceğini motoru açmadan birşey söyleyemeyeceğini söyledi.

Araç biraz yatmış, ben almadan öncede galeride yatmış.

diğer dikkatimi çeken durumlarda aşağıda yazıyorum lütfen bunlarada yorum yaparmısınız.
-aracı çalıştırırken zorlanıyorum. biraz gaz vermem gerekiyor. gazı bıraktıktan sonra stop ediyor.
-çalıştıkdan sonra eksozdan yoğun gaz çıkıyor beyaz renkli
-araçla 2. vitesde giderken silkeleme yapıyor. biraz gaz verince kesiyor. devirden kaynaklanıyor olabilirmi?
-aracın gaz pedalı kullandığın hundai accent ve passat'a göre çok sert sanki frene basıyormuşum gibi geliyor. gaza bastıkdan sonra gaz geri gelmeyecekmiş gibi geliyor. sanki sıkışma var. normalmidir.
-aracı vitese taktıkdan sonrada vites topuzu çok oynuyor.
-soğuk havada camların buğusunu alması için kaloriferi açıyorum ama yeteri kadar kuvvetli üflemediği için buğu gitmiyor.
-direksiyonu tam sol yaparken tıkırt diye bir ses duyuyorum bu ciddimidir?
-Aracımı gönül rahatlığı ile kullanabilmem için tahmini ne kadar masraf gerekir.

Araç 2000 model 1.4GLS, sadece benzin kullanıyor. 144.000 de.

aracı beğenerek aldım ama ard arda yaşadığım sorunlar çok canımı sıktı. arabanı 15 günde sadece 3 kez kullandım ama aracın döndüğü yer hep servis oldu. aracımı kullanmak istiyorum.

sizce ciddi bir sorunu varmı ne yapmalıyım? aracımı motor rektefiye yaptırmam gerekirmi? kompresor basıncının düşüklüğü neden kaynaklanıyordu?

ayrıca hayatımda ilk defa benzinli araba kullanıyorum diyebilirim. o yüzden özellikle opel kullanırken nelere dikkat etmeliyim, hangi devirlerde kullanmalıyım, hangi istasyondan benzin almalıyım, vb...

bu kadar uzun yazıyı okuduğunuz için sabrınızada ayrıca teşekkür ederim.:)
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Nereden cevap vermeye başliycağıma şaşırdım doğrusu, araçta fazlaca sıkıntılar var.
 
Son düzenleme:
Üst