yokuşta park sorunu

ahtamara

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Mar 2011
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Senin dedigini zaten anladik :D
o takviye kilitlemesinden kurtulana kadar gaza yüklenmek zorunda kaliyorsun bu da park girisi zorluyor insani zaten bende onun icin o problemden kurtulmanin yolunu anlattim..yani destek takviyeyi kullanmamak icin frene cok degil araba kaymacak sekilde frene basarsan takviye girmiyor..problemde olmuyor

Semi abi,
yokuş kalkış desteği problem yaratmıyor. İlk mesajımdaki yokuş kalkış desteği konusunu geri alıyorum. desteğin aracı kilitlemesinden sonra gaza basınca açılmasıda problem değil. Ben otomatik olarak 4-5 sn sonra desteğin kalkmasınıda beklerim ama yokuşta gaza basınca aracın hareket etmesini beklerken hareket etmiyor. Sebebi de debriyajın o an otomatik olarak kalkma ması. Benim sorum şu : Bu durum debriyaj kalibrasyonu ile giderilebilir mi?
 

Serhat_Nrgl

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2011
Mesajlar
229
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bende easytronic kullanıyorum hedem 1.3 cdti da buda ne demek zaten yokuşta zor kalkan araç demek :D bu güne kadar hiç böyle bir soun yaşamadım.. Bu tamamen ayağınızın alışması ile alakalı bir durum bence şahsen ben çok rahat ve güzel bir şekilde kullanabiliyorum. Daha öncede triptonik araç kullandım easytronic sarsıntılı geçişler öyle böyle die bi ton şey okudum kendim kullandım kendim biliyorum bence çok başarılı manuel kullanır gibi aragazı bile atıyorum :D
 

phdserkan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eki 2010
Mesajlar
132
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aslında şuan düşündümde problem yokuş kalkış desteğinden kaynaklanmıyor. Bu desteğin olması güzel birşey. Fakat, ben ilk kalkarken gaza bastığım halde, aracın deviri 2000 i bulmasına rağmen sistem sanırım debriyajı hala kaldırmamış olmasından kaynaklanıyor. Dolayısı ile debriyaj kalkmadığı için yokuşta öne veya arkaya kaçırmalar oluyor. Ben isterdim ki gaza hafif dokununca bile arabayı milim oynatabileyim ama yokuş yukarı aracı minimum 20-30 cm oynatabiliyorsunuz malesef.

Bütün easytronic kullanıcıları bu sorunu yaşıyor mu acaba merak ediyorum?

Debriyaj ayarından ziyade aklıma "yokuş kalkış desteğini kapatabiliyor musunuz?" sorusu geliyor. Ben kendi aracımda, yokuşta, el freniyle kontrollü bir şekilde manevra yapıyorum. Yokuş kalkış desteğinin kapatılma ihtimali varsa belki siz de o şekilde park etmeyi deneyebilirsiniz.
 

ahtamara

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Mar 2011
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Debriyaj ayarından ziyade aklıma "yokuş kalkış desteğini kapatabiliyor musunuz?" sorusu geliyor. Ben kendi aracımda, yokuşta, el freniyle kontrollü bir şekilde manevra yapıyorum. Yokuş kalkış desteğinin kapatılma ihtimali varsa belki siz de o şekilde park etmeyi deneyebilirsiniz.

Arkadaşlar ben yeni aldığım için bilmiyorum. Yokuş kalkış desteğini kendimiz disable yapabiliyor muyuz?
 

Ejder1903

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Eyl 2009
Mesajlar
304
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
3 yıldır bodoz bir durum olmadı ;) Sol ayak özgür, sağ el özgür

Opelin easytronic şanzımanını, WV audi bmw mercedes honda toyota peugeot vs vs.... istediğiniz araçla karşılaştırın ,Gerek vites geçişlerindeki sertlik , takırtı tukurtu , yavaşlık ve devir kaybı gerekse kullanıcılarından aldığı çok çeşitli şikayetler yüzünden tam bir fiyaskodur. Gtc almadan önce araştırdığım test ettiğim en öncelikli konu olduğundan bu kadar net konuşuyorum, tecrübelerimle sabittir.
 

okican

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
35-İzmir
Katılım
15 Ağu 2008
Mesajlar
3,471
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Opelin easytronic şanzımanını, WV audi bmw mercedes honda toyota peugeot vs vs.... istediğiniz araçla karşılaştırın ,Gerek vites geçişlerindeki sertlik , takırtı tukurtu , yavaşlık ve devir kaybı gerekse kullanıcılarından aldığı çok çeşitli şikayetler yüzünden tam bir fiyaskodur. Gtc almadan önce araştırdığım test ettiğim en öncelikli konu olduğundan bu kadar net konuşuyorum, tecrübelerimle sabittir.
yazdığın markaların tam otomatik ve debriyajsız şanzman kullanan modelleri var.bir de dsg gibi çift kavramalı modeller var.
opel easytronic ise bunlarla kıyaslanmaz.çünkü çok daha basit, tek balatalı ve ucuz bir sistemdir.
özellikle 1.nesil easytroniclerde ciddi sorunlar olduğu da doğrudur.Ancak sistemin geliştirildiğini ve sorunların minimuma indirildiğini de unutmayalım.ayrıca 43bin kmdir test ediyorum, ciddi bir sorun yok.
ama çok da konforlu olmadığı ve kararsız kaldığı anlar var.
yine de fiyat-performans oranı yüksek bir vites kutusudur.
dsg easytronicten belki 10 kat daha iyidir ama fiyat olarak da 2-3 kat daha pahalı bir sistemdir.
Marka ve sistyem konusunda çok fanatik değilimdir.Ama bu paraya bu konfor iyidir diyorum.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
dsg problemsiz diyene sasarim..opelin fitesini de digerleri ile kiyaslama yaparken ülkemize yeni girmis diger moddellerle 10 yas üzeri hasati cikmis opeli kiyaslama derim...easytronic problemli degil diyemem...ama opelin otomatigine laf söylenmez...yillar gecsede en az problemi olan otomatik opelde bilirim simdi opelci diye degil tabii...otomatik üzerine opel mercedes üsütndür..kimse bilmez ama bmw otomatigi mercedes cikislidir...
 

ahtamara

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Mar 2011
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar 1.5 ay önce aldığım 8000 km deki easytronic!!! astramı sattım ve rahatladım. Şimdi manuel vites dizel yeni kasa corsa veya aynı segmentte başka marka bir araç almayı düşünüyorum. Corsanın avantajları ve dezavantajları hakkında tavsiyeleriniz var mıdır?
 

onurartvin

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
41
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
aynı sorun bendede var hatta araba kaldırımdan bile çıkmak için zorlanıp istop ediyo, 15 dk önce arabamı iki çapraz parketmiş arabanın içinden çıkmaya çalıştım ileri geri derken gaz kendiliğinden yükseldi öndeki kartala hafif değdm istop etme çok oluyo, bu arada aracım otomatik pazartesi göstercem aracımı herkezin övdüğü mükemmel bi usta buldum almanyada yetişmiş zaten opelden iyi anlıyomuş bakalım hayırlısı eğer o adam yıllardır çektiğim eziyeti çözerse hele 1 tl yakan aracımı 500 e indirirse dilesin ne dilerse :)
 

schumici

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Şub 2011
Mesajlar
650
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bende easytronic kullanıyorum hedem 1.3 cdti da buda ne demek zaten yokuşta zor kalkan araç demek :D bu güne kadar hiç böyle bir soun yaşamadım.. Bu tamamen ayağınızın alışması ile alakalı bir durum bence şahsen ben çok rahat ve güzel bir şekilde kullanabiliyorum. Daha öncede triptonik araç kullandım easytronic sarsıntılı geçişler öyle böyle die bi ton şey okudum kendim kullandım kendim biliyorum bence çok başarılı manuel kullanır gibi aragazı bile atıyorum :D

bunu düşünen bi tek benim sanıyordum, kendimi cins hissetmeye başlamıştım, yokuşta kalkış ve park problemi yaşamayan benden başka birilerini daha görmek çok sevindirici :)

Arkadaşlar 1.5 ay önce aldığım 8000 km deki easytronic!!! astramı sattım ve rahatladım. Şimdi manuel vites dizel yeni kasa corsa veya aynı segmentte başka marka bir araç almayı düşünüyorum. Corsanın avantajları ve dezavantajları hakkında tavsiyeleriniz var mıdır?

tek diyebileceğim pire için yorganı yakmışsınız. mesele alışma meselesi, ayağınız gaz-otomatik debriyaj tepkilerine alıştığında tüm sorun ortadan kalkacaktı. hayırlısı olsun...
 
Üst