yüksek devirde yada hızda klima soğuk üflemeyi ke

centillboy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Tem 2012
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
yok skoda roomster dijital klimalı aracı var kardeşimin uzun yol bile yaptım kapanma kesilme diye bir olay yok aynı şiddette ve serinlikte üflemeye devam ediyor olması gerekende bu zaten peki istanbul avrupa yakasında iyi bir klima ustası biliyormusunuz acaba
 

joe black

Kayıtlı Kullanıcı
Yurtdışı
Katılım
5 May 2008
Mesajlar
38
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
yüksek devirlerde(3500-4000 binden sonra) klima kompresörü zarar görmesin diye kompresörü devreden çıkaran bir müşir var. bu her türlü araçta muhakkak bulunur.genelde kompresörün üstünde yada içinde bulunur. bu parça arıza yapıp daha düşük devirlerde (2000 gibi) kompresörü devreden çıkartıyor olabilir....araç olduğu yerde çalışırken rölantide kompresör emiş borusunu kontrol et (çapı daha geniş olan) boru soğuk olmalı. sonrada 2000-2500 devir aralığında gazı sabit tutarak yine aynı boruyu kontrol et eğer borudaki soğukluk kayboluyorsa muhtemelen bu parça arızalıdır.
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
47
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Otomatik klima sistemlerinde kullanilan komproserlor DEBRIYAJLI (AC with Clutch) olarak dizayn ediliyor. Tahminim aracinizin klima komprosu yuksek devirlerde debriyaj sistemindeki arizadan dolayi komprosuru yukten cikartmasi gibi duruyor. Kontrol edin.

Klima komprosorunu motorda bulun ve motoru calistirin (klima kapali) goreceksinizki komprosorun kafasinda bagli kayis donmeye basladi ancak klima kavramada olmadigindan kafanin hareketsiz kaldigini fark ediceksiniz. Simdi bu sekilde rolantide calisan motorda bir kisi siz komprosere bakarken klimayi devreye alsin klimanin kavramaya gecip gecmedigini goreceksiniz ve o kafada donmeyen kisimda artik hareket aldi. (normal saglam bir komproserde bu islem bu sekilde calisir)

Simdi eger yukarida yazdiklariniz dogru ise rolantide klimaniz sogutuyor ve komproser tarif ettigim sekilde hareket almistir. Simdi siz yine komprossore bakarken bir arkadasiniz yada birisi iste :D gaz vererek asama asama devri yukseltsin takip edin eger arizaniz devir ile alakali ise yuku uzerinden attigi devir bandinda klimanin devreden ciktigini goreceksiniz kavramadan cikan kafa durucak goreceksiniz... (ekte resimde ok ile gosterdigim en distaki kafa)

Bence sorun klimanin debriyaj kismina elektrik sinyali veren tesisatta yada oradaki bir elektrik arizasi gibi duruyor. Yuksek devirde klimayi devreden cikarip tekrar devreye almaktan bu parca bozulmus olabilir.

Uzun yazdim cok yardimci olmadi ama ilk mesaji okudugumda bu sorun aklima geldi. Benimde ariza yapmisti bu parca, sorun tamamen ustanin araca klimayi programlarken yaptigi hata cikti sonrada 10 tl ile kurtulmustum. Astra H larda klima komprosoru beyine tanitilirken debriyajli yada debriyajsiz olarak seciliyormus bizim usta bunu dikkate almayinca haziran ayinda 1 hafta klimasiz dolastim :(

gecmis olsun insallah kolay cozersiniz...

Anlatmaya calistigim mekanizma...

http://www.youtube.com/watch?v=kp8pXmlFq_w&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=URqFd3KkSRY&feature=related
 

Ekli dosyalar

  • clutch-fig7.jpg
    clutch-fig7.jpg
    20.5 KB · Görüntüleme: 4
Son düzenleme:

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
klimayı 20 -21 dereceye ayarlayın sağlınız açısından. dijital klimanız düzgün çalışıyor olabilir en soğuk dereceye ayarlayın bakın duracakmı durursa sorun vardır ama 17 derecede ara ara durabilir sonuçta sensör yaklaşık değerde üflemeyi kesebilir ya da size öyle geliyor olabilir hava sıcak olunca gerçek sıcaklığı hissedemiyebilirsiniz
 
Üst