2000 devirin altında gazda düzensizlik

efe topdemir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2009
Mesajlar
71
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar yaklaşık 2 aylık opel kullanıcısıyım, ancak alışamadığım bir durum var.trafiği düzensiz bir ilçede oturuyorum yolları da kısıtlı ikinci ve üçüncü vitesin üstüne çıkamıyorum ve çoğunlukla 1500 2000 devir aralığında arabayı kullanmak zorunda kalıyorum.Bu aralıkta kullanıncada araba gaz yemiyor ve düzensiz gidiyor.2000 devirden sonra bir problem yok.
Bu opellerde kronik sorunmu yoksa benim arabamdamı bir arıza var.
Bu şekil yollarda nasıl gitmem gerekiyor devirli kullanayım diye devamlı gaz fren mi yapmam gerekiyor.
 

Webeffect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ağu 2007
Mesajlar
1,458
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bu konudan forumda çok tartistik. aramayi kullanarak bazi bilgilere ulasabilirsiniz. tüm yazılanları hatirlamiyorum ben..

ama söyle kısaca söyliim. aracınız LPGli olsa gerek..
bu tarz sorunlar bobin veya buji arizasindan yapabiliyor..
bir serviste tech2 ile bobin ve buji testi yaptirirsaniz orda daha net çikacaktir.

sorununuz bunlardir demiyorum fakat geneli bunlardan çikmisti hatirladigim kadariyla.
 
B

BOLAT

Bilgi Girilmemiş
Kardeş bende de 2000 model 1.6 vectra var, oda birkaç aydır düşük devirde gaz verdiğimde titreyerek toparlanmaya başladı. Ustalar 10 yıl civarı araçlarda ateşleme bobinin arıza vermeye başlamasının normal olduğunu belirttiler. Mantıklı, motor sıkıştığında yeterli ateşleme yapamıyor sanırım. Yüksek devirde hiçbir sorun yok!
 
S

Sertan_c

Bilgi Girilmemiş
bobin, buji kablosu ilk bakılacak yerlerdir bu belirtilerde.
devam ederse tek ve kesin çözüm oksijen sensörü değişimidir...
aracınızda şu anda normalden fazla yakıt tüketme durumu varsa direk oksijen sensörünü de değiştirebilirsiniz...
astra için örneğin normal kullanımda 8,5 lt nin üzerine çıkmaması lazım.
9,5-10 ve üzerindeki tüketimlerde düşünmeden oksijen sensörünü değiştirirseniz hem o atlama belirtileri hem de fazla yakıt şikayeti ortadan kalkar kesinlikle...
 

efe topdemir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2009
Mesajlar
71
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Evet arkadaşım tahmininiz doğru aracımı cihaza bağlattım oksijen sensörü arızası verdi, usta temizlenebileceğini temizlenerek kurtarmazsak değiştirileceğini söyledi, peki oksijen sensörünün fiyatı ne kadar bilgisi oln varmı.
 

volkaninan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Şub 2008
Mesajlar
82
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bobin, buji kablosu ilk bakılacak yerlerdir bu belirtilerde.
devam ederse tek ve kesin çözüm oksijen sensörü değişimidir...
aracınızda şu anda normalden fazla yakıt tüketme durumu varsa direk oksijen sensörünü de değiştirebilirsiniz...
astra için örneğin normal kullanımda 8,5 lt nin üzerine çıkmaması lazım.
9,5-10 ve üzerindeki tüketimlerde düşünmeden oksijen sensörünü değiştirirseniz hem o atlama belirtileri hem de fazla yakıt şikayeti ortadan kalkar kesinlikle...

Yahu arkadaşım seni Allah'mı gönderdi. Benim aracımdada buna benzer sorunlar var bence ama en önemlisi kesinlikle 10 lt yakıyor. Eko66 taktırmama rağme zorla 9 lt'ye düştü. Bu oksijen sensörünün arızaıl olup olmadığını nasıl anlarız. Cihaza bağlattığımda arıza falan çıkmadı. Nasıl emin olabiliriz. Ama bence banada oksijen sensörü gibi geliyor sizin yazdıklarınızı okuduktan sonra.
 
S

Sertan_c

Bilgi Girilmemiş
oksijen sensörü kolay kolay cihazda hata vermez.
arkadaş şayet cihazda hata vermedi deseydi kesinlikle hata vermese de değiştirmesini tavsiye edecektim.
cihaza bağlayınca arıza vermemesinin sebebi de cihazın aslında tamamen işlevini yitirmemesi, yani amiyane tabirle kaput olmuyor sensör tamamen, sadece hatalı okuma yapmaya ve beyne hatalı bilgi göndermeye başlıyor, ama neticede de çalışıyor, bu yüzden cihaza bağlandığında cihaz bunun çalışıp çalışmadığına bakıyor sadece çalışmasının yai gönderdiği bilgilerin hatalı olup olmadığına bakmıyor... solayısıyla da hata vermiyor bilgisayarda...
özetle yapılan tüm bakım işlemlerine rağmen araç halen fabrika verilerinin çok üstünde yakıt sarfediyorsa bu parça bilgisayarsa arıza vermese de değiştirilmelidir...
ancak tabiki de bu tamamen sizin tasarrufunuza kalmış birşey...
fiyatı sanırım 160 lira civarındaymış, forumdan mokia öyle söylemişti geçenlerde...
 

volkaninan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Şub 2008
Mesajlar
82
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
oksijen sensörü kolay kolay cihazda hata vermez.
arkadaş şayet cihazda hata vermedi deseydi kesinlikle hata vermese de değiştirmesini tavsiye edecektim.
cihaza bağlayınca arıza vermemesinin sebebi de cihazın aslında tamamen işlevini yitirmemesi, yani amiyane tabirle kaput olmuyor sensör tamamen, sadece hatalı okuma yapmaya ve beyne hatalı bilgi göndermeye başlıyor, ama neticede de çalışıyor, bu yüzden cihaza bağlandığında cihaz bunun çalışıp çalışmadığına bakıyor sadece çalışmasının yai gönderdiği bilgilerin hatalı olup olmadığına bakmıyor... solayısıyla da hata vermiyor bilgisayarda...
özetle yapılan tüm bakım işlemlerine rağmen araç halen fabrika verilerinin çok üstünde yakıt sarfediyorsa bu parça bilgisayarsa arıza vermese de değiştirilmelidir...
ancak tabiki de bu tamamen sizin tasarrufunuza kalmış birşey...
fiyatı sanırım 160 lira civarındaymış, forumdan mokia öyle söylemişti geçenlerde...



O zaman bencede değiştirmemde fayda var. Benim normalin üstünde benzin yaktığım bi gerçek. Normale dönsem bile ben bunu 3 ayda amorit ediyorum şu anki sarfiyatıma göre. Ve istemediğim 2000 devirin altındaki düzensizlikte giderilmiş olacak. Teşekkürler arkadaşım paylaşımın için.
 
S

Sertan_c

Bilgi Girilmemiş
ancak dediğim gibi diğer yapılması gereken tüm müdahaleler yapılmasına rağmen halen devam ederse... yani değiştirdikten sonra düzelmezse ben sorumlu olmak istemem. tevzi makarası olabilir, bobin olabilir, buji kablosu olabilir o tekleme için alternatif birden fazla. bunların hiçbirinde sıkıntı yoksa o durumda düşünmeden değiştirebilirsiniz oksijen sensörünü...
benimki tecrübeyle sabitlenmiş bir öneri. tasarruf size ait.
 

volkaninan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Şub 2008
Mesajlar
82
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ancak dediğim gibi diğer yapılması gereken tüm müdahaleler yapılmasına rağmen halen devam ederse... yani değiştirdikten sonra düzelmezse ben sorumlu olmak istemem. tevzi makarası olabilir, bobin olabilir, buji kablosu olabilir o tekleme için alternatif birden fazla. bunların hiçbirinde sıkıntı yoksa o durumda düşünmeden değiştirebilirsiniz oksijen sensörünü...
benimki tecrübeyle sabitlenmiş bir öneri. tasarruf size ait.


Şöyle söyliim. Bujiler yaklaşık 2000 km önce değişti. Bobin 7-8 ay önce değişmişti arıza yaptığı için. Buji kablolarını ben baktırmadım. Benimki teklemeden çok düzensizlik gibi. Yakıtın çok olmasının bununla alakası olduğu için değiştirmekte fayda var diyorum. Tabiki sorumlu değilsin arkadaşım. İnşallah düzelirde iyi bi hayır almış olursun.
 
Üst