95 veya 97 oktan

prolab

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Eki 2013
Mesajlar
145
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
57
Siteyi ziyaret et
Teknik olarak bilgisi olan varmı arkadaşlar...
 

RespecT

Editör
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
3,105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Teknik bilgi derken olay basit.90 ların ilk döneminde RON-plug denilen ve 91-95 oktan yada 95-97oktan kullanımına göre avans değişimini sağlayan bir soket sistemi vardı.
95 oktan için piston üst ölü noktanın 7 derece gerisinde avans isterken 98 oktan için 10 derecedir mesela.
90 ların sonlarından itibaren artık başta knock sensor vasıtasıyla olmak üzere sistem belirli bir değer içinde bu avansı kendisi ayarlıyor.

Yüksek oktan kullanmak gerekli mi ? yüksek devir çeviren ve sıkıştırma oranı yüksek olan motor yapılarında daha fazla güç için evet.Ancak sahibi olduğunuz Astra için gerekli bir durum sözkonusu değil.Mesela 330i bmw motorunda bile 95oktan 221 HP , 98 oktan 231 HP gibi güç farkı sözkonusu iken sıkıştırma oranı , hacmi ve gücü düşük motorlarda elde edilebilecek güç farkı %1-1.5 i geçmeyecektir.
Özetle ayağınızda bu artışı hissedemiyeceğiniz için gerekli değil ve 95 oktan gayet yeterli.
 

holmes

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Tem 2013
Mesajlar
56
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aracınızın kullanma kılavuzunda kullanacağız yakıtın oktanı belirtilmiştir.Ayrıca 2.0 motorların altındaki araçlarda 97 oktan kullanmanın aracın beyinlerine zamanla zararı olacağını opelin yetkili servisindeki ustalardan duymuştum.95 kullanıyorum gayet de memnunum.
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
49
www.engelsizdostlar.com
Aracınızın kullanma kılavuzunda kullanacağız yakıtın oktanı belirtilmiştir.Ayrıca 2.0 motorların altındaki araçlarda 97 oktan kullanmanın aracın beyinlerine zamanla zararı olacağını opelin yetkili servisindeki ustalardan duymuştum.95 kullanıyorum gayet de memnunum.

Opelin yetkili servislerine inanma Avrupa üzerinde satılan yakıtların hepsi aynı eş değer değil. Almanya da satılan benzin ile ülkemiz de satılan benzin oktanları arasında da dağlar var. Adamlar kendi ülkelerine göre yaptıkları araçları ülkemize geldiğinde işte bu ERG falan filan arızalarının ana dayanağı işte benzinden kaynaklanıyor. Konu öyle bir noktada ki sanki millet benzinli araç kullanıyor... milletin kıçında bir bomba LPG kullanmaya devam ediyor. Benzini de sadece çalıştırmak için kullanıyor o kadar. Çalıştırmak için bırak oktanı direk boya tineri koysan onunla da çalışır...
 

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,466
Tepki puanı
2,246
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
1.6 115 beygir atmosferik motor için 95 oktan alacaksınız benim motosiklete 95 koyduğumda şıkır şıkır avans vuru ama 97 koyduğumda hep daha iyi uzar hemde ses kesilir
 

RespecT

Editör
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
3,105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
1.6 115 beygir atmosferik motor için 95 oktan alacaksınız benim motosiklete 95 koyduğumda şıkır şıkır avans vuru ama 97 koyduğumda hep daha iyi uzar hemde ses kesilir


Aynen , motorsikletlerde heleki racing felan tarzı performans makinesi ise 97 oktan şart.
 
Üst