__--İnadına Manuel Vites Diyenler Grubu--__

hasankaplan35

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
1,067
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
hemen hesap yapalım
opel omega 2,0 motor 5.vites 90 km hızda devir sayıları (manuel 2300d/d) (otomatik 2000d/d) buna göre senin mantığın ve matematiğin hangisinin az yakacağını söylüyor. aynı otomatik şanzımanlı opel omeganın farklı motorda ne yaktığını bilmek istermisin. (2,0 motor yani x20xe ş.içi lpgde 33 krş) (2,5 motor yani x25xe ş.içi lpgde 31 krş) bunun mantığınla yada matematiğinle bir alakası varmı.

gene hesap yapalım. opel omega otomatik şanzımanın normal kullanımdaki masrafları
100.000 km (normali 120bindir ama erkene aldım senin için) şanzıman yağı ve filtresi 100tl
500.000km sonraki maliyeti 500tl
farzedelim 500bin kmde sıfırlıcaz maliyet 1500tl
toplam maliyet 2000tl.

opel omega manuel şanzıman normal kullanımdaki masrafları
70.000 km baskı balata değişimi 650tl
520.000km sonraki maliyeti 9x650=5850tl
farzedelim 500.000kmde senkromençleri değiştiricez maliyet 900tl
toplam maliyet 6750tl.

4750 tl fark verip halen otomatik masraflıdır demenin değeri pahabiçilemez.

gelelim türkiye şartlarına
sen yağını değiştirmessen, kötü ustaya gidip kendini dürttürürsen, otomatik için yasak olan haraketleri yapıp şanzımana zarar verirsen, TÜM BUNLAR SONUCUNDA OLUŞAN MALİYETDEN SENCE ŞANZIMANMI SUÇLUDUR YOKSA KULLANICIMI.

not: omega konusunda ve otomatik şanzımanda ustayım, rakamlar gerçekcidir.



Sana katılıyorum.. Ama gülmekten :D

Bikere yakıt hesabı yaparken vites dişli sayısını, tork eğrisini, ara hızlanmaları hesap etmeden çok güzel düz mantık yakıt tasarrufu yapabiliyorsun :)

Hesaba Otomatik şanzumanın kavrama maliyetini koymamışsın.. Manual Baskı balata değişimi maliyetinin kaç katı?

Bu arada 200.000 km deki opel calibramın 2.nci baskı balatasını işçilik dahil 160 tl ye değiştirdim :)

Sadece şanzuman yağı değişimine 120-150 tl para öderken, manual şanzıman yağının hiç değiştirilmeden 400.000 km yi çok rahat ve sorunsuz olarak devirdiğinide unutmayalım.


Arıza durumunda ise benim şanzumanımın 600 tl ye komple çıkması var. Revizyonu kolay. sen olurda bakımlarını aksatır arıza yaptırırsan kaça mal olacağını biliyorsundur :)

Tüm bunlara rağmen Otomatik hala daha az masraflı dersen, Alırken Ödediğin fark miktarını da koy üzerine tekrar hesapla :)


Son olarak bana belki inanmazsın, Opel fabrikasının verdiği teknik verileride yapıştırayımda Manual ve Otomatik arasında aynı motorda Nasıl yakıt ve performans farkı var onlar anlatsın sana :D

Not: Resimler ustası olduğun omega verileridir ...
 

Ekli dosyalar

  • karşılaştırma.zip
    61.2 KB · Görüntüleme: 11
Son düzenleme:

hasankaplan35

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
1,067
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Otomatik vites,

Kullanırken daha rahat desin, Rampada yok el freni yok kavrama derdim olmaz dersin, şehir içi ayağım yorulmaz dersin saygı duyarım..

Ama kalkıpta Manual den daha az yakar, daha masrafsız olur dersen sadece kendini kandırırsın. Başkasını da güldürürsün.
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Otomatik vites,

Kullanırken daha rahat desin, Rampada yok el freni yok kavrama derdim olmaz dersin, şehir içi ayağım yorulmaz dersin saygı duyarım..

Ama kalkıpta Manual den daha az yakar, daha masrafsız olur dersen sadece kendini kandırırsın. Başkasını da güldürürsün.

ah be kardeşim ah be kardeşim, forumda yeni olmasan dicemki heveslisin ondan böyle yapıyorsun.
ama yinede hor görmücem seni ve birkaç tavsiyede bulunucam.
1 fabrika verileri belli bir standartda yapılır bu standartların neler olduğunu öğren ondan sonra gerçek hayatla nasıl bir alakası var araştır.
ş.içinde dur kalkda sen 2000 devirlere kadar çıkıp vites atarken ben gaza bile basmadan rölanti yakıtıyla ilerliyorum. bu konu forumda daha önce çok konuşuldu. buna göre ş.içinde kim daha fazla yakar.

TAM OTOMATİKLERDE BASKI BALATA YOKTUR, AŞINAN BİR PARÇA YOKTUR. SADECE SANA SÖYLEDİĞİM MASRAFLARI VARDIR YANİ YAĞ FİLTRE VE BELLİ BİR ZAMAN SONRA KOMPLE REVİZYON.
BU ARADA ÇIKMA OTOMATİK ŞANZIMAN ALABİLİRSİN hani sen aldınya kendi arabana İŞTE BİZDEDE ÇIKMA SORUNSUZ BAYA BİR KM İDARE EDECEK ŞANZIMANLARDA 1000 TL.

kendin demişsin vites oranları vs. işte o yüzden otomatik ilk 3 vitesde manuele göre fazla yakar, çünki oranları manuele göre yüksektir. aynı oranları kullansalar yakıt belki aynı bile olurdu.

ha bu arada söylemeyi unuttum. araştırırken kafan karışmasın. overdrive lı şanzımanda (4vitesli otomatik şanzımanın bir nevi 5.vitesi gibidir) fabrika verileri 4.vitesde ölçülür. overdrive vitesinde değil. yani 1/1 ise 4.vites, overdrive 0,7/1 dir. bu oranlar şanzıman modeline göre farklılık gösterir.

sana tavsiyem forumu biraz oku.
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
opellerde yol bilgisayarında anlık yakıt tüketimi varya manuel ve otomatik bak bakalım ne yakıcak (benzinde olması şart çünki gazda zengin ayar olabilir)

sen 160 a anca şanzıman indirirsin, izmirin fiyatları nedir az çok biliyoruz. baskıyı değiştirmesen çaktırsan bile 200-250 tutar. bu kadar kişi araba sahibi onlarda yaşadı kimse kimseyi kandıramaz.
üstelik ben baskı balata değişimi hesaplamıştım, tamam bırak 650yi 200den hesapla 150den hesapla görüceksin biz halen avantajlıyız.
70binde değiştirme 100binde değiştir farketmez o zaman bizdede 1 milyon km hesapla revizyonu. çünki doğru kullanımda otomatik şanzıman 1 milyondan fazla yapar.

manuel vitesin şanzıman yağı değişimini hesaplamamıştım. sağolasın hatırlattın. balata değişimini 150ye indirirken şanzıman yağı değişimini eklemeyi unutma.
 
Son düzenleme:

Chaossx

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ara 2011
Mesajlar
200
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Bende varım :) Araç sürmek Opelle keyif veriyorsa,bu keyfin tadını ben çıkarmalıyım ECU değil :)) Sonuna kadar manuel !! :D
 

hasankaplan35

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
1,067
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
opellerde yol bilgisayarında anlık yakıt tüketimi varya manuel ve otomatik bak bakalım ne yakıcak (benzinde olması şart çünki gazda zengin ayar olabilir)

sen 160 a anca şanzıman indirirsin, izmirin fiyatları nedir az çok biliyoruz. baskıyı değiştirmesen çaktırsan bile 200-250 tutar. bu kadar kişi araba sahibi onlarda yaşadı kimse kimseyi kandıramaz.
üstelik ben baskı balata değişimi hesaplamıştım, tamam bırak 650yi 200den hesapla 150den hesapla görüceksin biz halen avantajlıyız.
70binde değiştirme 100binde değiştir farketmez o zaman bizdede 1 milyon km hesapla revizyonu. çünki doğru kullanımda otomatik şanzıman 1 milyondan fazla yapar.

manuel vitesin şanzıman yağı değişimini hesaplamamıştım. sağolasın hatırlattın. balata değişimini 150ye indirirken şanzıman yağı değişimini eklemeyi unutma.


Öncelikle belirteyim forumda yeni değilim. Üyelik tarihime bakarsan senden bile eskiyim.

Baskı balatayı 5 ay önce 120tl ye aldım 40 tl işçilik verdim 6. sanayi de kendi ustamda. Usta da, parçacı da yıllardır arkadaşım.. Onu da geç. Elinin altında internet.. 140-180 arası heryerden alırsın baskı balatayı. Hiç tanımadığı adama bile 60-80 tl işçilik alıyorlar. O verdiğin fiyatlar servis fiyatıdır.. Kusura bakma 16 yaşındaki arabayı servise sokacak kadar zengin değiliz.

Şuan otomatik bir araba alırken 6000 tl farkı peşin ödüyorsun..

Ben ne şanzuman ustasıyım ne parça satıcısıyım.. Yani kar amacım yok.. Fiyatı düşük göstermekte de bi avantajım yok. isteyen alsın gelsin baskı balatasını verdiğim fiyata deiğiştirticem burdanda herkese söylüyorum..

Yakıt konusunda ise kusura bakma abicim ama hakketten komik oluyorsun :)

Yakıt sarfiyatı yaparken dikkate alınacak hususları söyliyeyim sana,

2 aracın aynı model olduğunu varsayalım, aracın kmsi, lastik ebatı, yolcu sayısı, hava sıcaklığı, zemin durumu, yol şartları, kullanım karakteristiği, buji, hava filtresi,egsoz, hava debimetresi, o2 sensörü, egr valfi, manual kullanan kişinin gaz tepkilerini anlayabilmesi, Kullanılan yakıtın kalitesi vs.vs..

Hani diyorsunya o testler belli şartlar altında yapılıyor... İşte senin o tamirini yapmaya çalıştığın şanzumanları üreten mühendisler, hesabını kitabını yapıp yukarıda saydığım unsurların hepsini eşitleyip test ediyorlar araçları.. ve diyorlarki,

Sayın Müşteri Sana şu fiyata verdiğimiz arabanın özellikleri bu.. Bu otomatik vites şehir içi kulanımında EŞİT ŞARTALARDA Manuale göre 100km de 1 lt FAZLA YAKIT TÜKETİR..

Bu Tartışmaya açık bir konu değil.. Süleymanla Ahmedin, Polatla Hasanın Bilmem kaçyüzbin deki arabalarının Akaryakıt fişlerinden hesap yapmıyorlar.. :)

Sen söylediğim unsurları sağlayamıyacağın için yaptığın hesap kitabın bi geçerliliği yok. Eşit şartlarada bir adam Manule otomatikten fazla yaktırırsa,( ki şimdiye kadar senden başka kimsenin böyle bi iddasını duymadım) %500 o adam araba kullanmayı bilmiyordur. hızlanırken aracı tork devrinde tutatmıyordur. vs vs..

Benim evimle işim arası 10 civarı tarfik lambası var.. trafik 40-70 km arası akıyor.. işe kadar en az 5 lambaya yakalanıyorsun.. Gelde rolantide kulan arabanı göreyim. 100 km de en az 2-3 lt fazla yakarsın manule göre bu yolda.. Yani herkes kendi hesabını yapabilir.. Bi geçerliliği yok.. Geçerliliği olan veriler derki.. 500.000 km yapan bir otomatik.. Uzun yoldaki farkı yok sayalım. 300.000 şehir içi gezse. 500.000 km sınunda 3.000 LT fazla yakıt tüketir. Yani manual kullanan bir adam 500.0000 km sonra kara geçtiği para ile senin arabandan bitane alabilir :D

Bu kadar açık Bu kadar net.. Bakım masraflarıda senin dedğin gibi olduğu varsaysak bile alırken ödediğiniz fark o maliyeti kapatacaktır zaten.. Yine otomatik bi omega bedavaya gelir bize :D

Geçerliliği üreten firma tarafından taahhüt edilen verileri, ne durumda olduğu belirsiz kullanım şartları asla ispat edilemiyecek saçma verilerle çürütmeye çalışmayalım lütfen ..
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bu tartışma aylarca sürer kardeşim
çünki senin bana veya kendinden başkasına inanmaya niyetin yok

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2008:199:0001:0136:EN:PDF

692/2008/EC opel arabaları için fabrika test verilerinin uygulanma kurallarıdır. orda bariz olarak görüceksinki fabrika SENİN DEDİĞİN GİBİ geröek hayatla alakası olmayan testler yapıyor. gerçek hayatla alakası yok çünki ASLINDA 5 VİTES OLAN AMA OVERDRİVE I VİTESDEN SAYMADIĞI İÇİN 4.VİTESDE ÖLÇÜM YAPILAN OTOMATİK ŞANZIMAN VARDIR. gerçek hayatda 90 km hıza ulaştığın gibi atan 5.vites yani overdrive, önceki yazımdada belirttiğim gibi oranı düşürmekde. hadi bana inanmıyorsun işte standartların yazısı bari ona inan.
tamam ş.içinde VİTES ORANLARINDAN DOLAYI fazla yakıyor gibi görünsekde iyi bir şoför bunu kendine avantaj haline getirebilir, hatta getirirde. ben getiriyorum mesela. sen otomatik sürüp getiremiyorsan o senin suçundur, tüm araba piyasasının değil.
o lanet vites oranları eğer aynı olursa yakıtın etkilenmediğini göreceksin.

bu alırken pahalı alma konusuna gelince, allah bilir sen dizelede aynı düşünceyi besliyorsundur. alım maliyetlerini neden kattık anlamış değilim ama ekle kardeşim onlarıda ekle. hatta otomatik vitesin 2.el değerinin düşük olmasınıda ekle.

sonuç evet otomatik masraflıdır. sizin mantığınızda hepde masraflı olucaktır. ben senden az yakmaya devam edicem, sen otomatiklerden az yakmaya devam et. hadi benden geçtim koskoca avrupa ve amerikadaki insanlar salak, onların parası para değil. bir siz akıllısınız.

aslında bu cevabıda yazmıcaktım çünki sen 40 liraya şanzıman indiriyorsun. 40 liraya şanzıman indiriyorum diyen kişiyle nasıl aşık atarım söylermisin. kesin benzinin litresi senin orda 1 liradır.
 
Üst