A14net Motor Ile B14net Motor Arasındaki Fark

ikra71

VIP Üye
18-Çankırı
Katılım
17 Ara 2017
Mesajlar
324
Tepki puanı
175
Puanları
43
Siteyi ziyaret et
Yedek parça araştırması yaparken karşıma A14NET ve B14NET motor tipleri çıktı. Öncelikle kendi aracımızın motor tipini ruhsatımızda Motor No kısmına baktığımızda ilk 6 hanelik kısım bizim motor tipimizi belirliyor. Astra J 1.4 Turbo motorlu araçlar aynı güce aynı tipe sahip olmasına rağmen A14NET ve B14NET olarak iki gruba ayırmışlar. Her ne kadar bütün parçaları aynı gibi gözüksede Yedek parça alırken motor tipine bakmayı sakın unutmayın. Bu iki motor tipini katalog üzerinde yakından incelediğimde aşağıda resimde yer alan silindirler arasındaki çap farkını gördüm. Buyrun yorumlar size kalmış.. IMG-20170928-WA0011.jpgIMG-20170928-WA0012.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: mskirca ve Hasip

tuleybihayat

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
5 Kas 2017
Mesajlar
1,723
Tepki puanı
286
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Söyle bir bilgi bulmuş ve telefonuma kaydetmiştim, kaynağı yazmamışım.

Örnek: C16SEL

C motorun karşıladığı emisyon normunu temsil ediyor
C Euro 1
X Euro 2
Y Euro 3
Z Euro 4
A Euro 5

16 motor hacmini belirtiyor (10'a bölerek 16/10=1.6 litre)

S ise kompresyon oranı
G <= 8.5
L > 8.5 dan 9.0 a
N > 9.0 dan 9.5 a
S > 9.5 dan 10.o a
X > 10 dan 11.5 a
Y > 11.5 ve üstü

E Yakıt sistemi
E Çok noktadan enjeksiyonlu
Z Merkezi Enjeksiyonlu
D Dizel
V Karbüratörlü

Son harf ise aracın özel versiyonunu belirtiyor
B IBC
C Corp. ignition system
F Vehicles for authorities
H High output
I Irmscher
J Throttled output
K Komplex
L Low output/supercharged
P Power adapted
R Increased output
T Turbo
U Uruguay
V Volume model
W Venezuela
Z Family II engine

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

neco

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 May 2018
Mesajlar
180
Tepki puanı
54
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
A14NET euro 5 motor , B14net euro 6 mı? Emisyon farklılarıdır büyük ihtimalle
 

u.uçar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eki 2017
Mesajlar
766
Tepki puanı
159
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aynen öyle hem motor teknolojileri hem de emisyon değerleri farklı.
 

tuleybihayat

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
5 Kas 2017
Mesajlar
1,723
Tepki puanı
286
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Aynen öyle hem motor teknolojileri hem de emisyon değerleri farklı.
Euro standardı değiştiği için emisyon farkı direk akla geliyor zaten [emoji4] teknoloji olarak neler farklı hocam?

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

u.uçar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eki 2017
Mesajlar
766
Tepki puanı
159
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Benim bildiğim duyduğum, yakıt tüketiminin de yükselmesini önlemek için yeni sübap zamanlamaları, bazı yakıt soğutma teknolojileri değişikliği, daha kaliteli yakıt kullanılması zorunluluğu dolayısı ile daha verimli yanma ve güç artışı, bazı yazılım değişiklikleri, güç aktarım organlarındaki elektiriğe geçişle birlikte ilerlemenin sürmesi, kalitesiz yakıtla ortaya çıkan motorlardaki sorunların minimuma inmesi, her standart yükselişinde yüksek teknolojiyi de beraberinde getiriyor olması diyebiliriz.
 
Üst