akü değişimi sonrası gelen hata kodları

yoldangeçenbiri

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
9 Mar 2018
Mesajlar
336
Tepki puanı
97
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
merhaba arkadaşlar.
sonradan taktırdığım geri görüş kamerasının elektrik kaçağından dolayı akü deşarj olmuş. babamın arabasından takviye yapıp çalıştırdık sonra mutlu akü bayine gittik. garantisi devam ettiği için aküyü çıkarıp şarja taktılar. 2 gün sonra gel dediler. yerine de emanet akülerinden birini taktılar. 2 gün sonra akümü geri taktılar. kontağı çevirdiğimde şu hatalar çıktı ekranda:

161450 RIM kaybı Seri Veri RIM kaybı Seri Veri
224408 bulamadım
210870 Kısma Aktüatör Kontrolü (TAC) Modül PerformansKısma Aktüatör Kontrolü
011005 Giriş hava sıcaklık sezicisi devresinde arıza Tesisat, sensör, motor elektroniği

emanet taktıkları akü 72 amperdi. benim aküm 60 amper.

acaba 72 amper fazla geldiği için bi yerleri mi yaktı?
yoksa babamın aracından takviye yaparken mi yandı?
bu hatalar önemli mi? çünkü aracımda hiçbir değişiklik yok. arıza ışığı da yanmadı, performans kaybı da olmadı.
bir de bunları sildirebilir miyiz, maliyeti nedir?
 

kayıboyu11

Kayıtlı Kullanıcı
26-Eskişehir
Katılım
24 May 2010
Mesajlar
1,480
Tepki puanı
34
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
merhaba arkadaşlar.
sonradan taktırdığım geri görüş kamerasının elektrik kaçağından dolayı akü deşarj olmuş. babamın arabasından takviye yapıp çalıştırdık sonra mutlu akü bayine gittik. garantisi devam ettiği için aküyü çıkarıp şarja taktılar. 2 gün sonra gel dediler. yerine de emanet akülerinden birini taktılar. 2 gün sonra akümü geri taktılar. kontağı çevirdiğimde şu hatalar çıktı ekranda:

161450 RIM kaybı Seri Veri RIM kaybı Seri Veri
224408 bulamadım
210870 Kısma Aktüatör Kontrolü (TAC) Modül PerformansKısma Aktüatör Kontrolü
011005 Giriş hava sıcaklık sezicisi devresinde arıza Tesisat, sensör, motor elektroniği

emanet taktıkları akü 72 amperdi. benim aküm 60 amper.

acaba 72 amper fazla geldiği için bi yerleri mi yaktı?
yoksa babamın aracından takviye yaparken mi yandı?
bu hatalar önemli mi? çünkü aracımda hiçbir değişiklik yok. arıza ışığı da yanmadı, performans kaybı da olmadı.
bir de bunları sildirebilir miyiz, maliyeti nedir?


Akünüz bittiğinde marşa bastığınız anda zaten bu hata kodlarını yazmıştır. Yetersiz akımdan dolayı tabiri caizse aracın beyni sulanıyor. Arızaları kodlarını sildiğinizde önceden gelen bir sorun yoksa tekrarlamayacaktır içiniz rahat olsun
 

yoldangeçenbiri

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
9 Mar 2018
Mesajlar
336
Tepki puanı
97
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Akünüz bittiğinde marşa bastığınız anda zaten bu hata kodlarını yazmıştır. Yetersiz akımdan dolayı tabiri caizse aracın beyni sulanıyor. Arızaları kodlarını sildiğinizde önceden gelen bir sorun yoksa tekrarlamayacaktır içiniz rahat olsun

hay sağolasın.
peki bu sildirme işlemi için cihaza bağlanması gerekiyor sanırım. ne kadar ücret alıyorlar acaba ustlar
 

kayıboyu11

Kayıtlı Kullanıcı
26-Eskişehir
Katılım
24 May 2010
Mesajlar
1,480
Tepki puanı
34
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
hay sağolasın.
peki bu sildirme işlemi için cihaza bağlanması gerekiyor sanırım. ne kadar ücret alıyorlar acaba ustlar

Tanıdık birisine götürürsen ücret almaz basit bir işlem
Ama tech2 cihazı olmadan pc ile yapılan işlemde bazen bazı arıza kodları inatlaşabiliyor yani silinemeyebilir yine için rahat olsun
Ekleyeyim amper seviyesi akünün gücünü gösterir voltajla alakası yok
Mesela aracın şarzı kestiğinde 60 amperlik akü 3 saat aracı çalıştırabiliyorsa 74 amper 4-5 saat sisteme elektrik sağlayabilecektir
Astra h 1.3 cdtı aracımda 74 lük varta var uzun yolda şarz sorunum olduğunda beni sanayiye kadar götürdü ve parasını fazlasıyla çıkardı
 

yoldangeçenbiri

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
9 Mar 2018
Mesajlar
336
Tepki puanı
97
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
güncelleme

akü değişimi sonrası gelen arıza kodları kendiliğinden silindi.
sanırım araç, belli sayıda-sorun algılamadan-marş yaparsa hata kodlarını siliyor.
 
Üst