Akünüz bitiyorsa sebepleri ve çözümleri

Rozetmen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Kas 2014
Mesajlar
555
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
2 gün şehirdışına gittim kar yağdı hemen Akü bitmiş.24 gün park halinde bıraktım tek Marş çalıştı.
 

hasanmustafa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2015
Mesajlar
41
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
faydalı bir konu olmuş

Corsa b 93 model araç var teyp kontak kapalı iken bile saat gösteriyor akü Zayıfladı teyp saati sıfırlandı Teyip ekranında H1 yazıyor mars basmıyor. 2 3 gün aracı kullanmadım teyp ekranında ışık bile yok
 

soner_34

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Mar 2016
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Akünüzün bitmesi ile ilgili sitemizde bir çok sıkıntı yaşayan arkadaşlarımız var. bu durumla ilgili genel bir bilgilendirme yaparak doğru çözümler bulalım istedim.


aracınızın kontağı kapalıyken multimetre ile ölçümlerde aşağıdaki voltaj değerlerine göre akünüzün doluluk oranınıda anlayabilirsiniz.


12.78v.......100%
12.45v.........75%
12.24v.........50%
12.06v.........25%
11.89v.........0%


gvxgc.jpg





Akünüzün bitme sebepleri.....

1. Aracınızın şarj dinamosu bozuk olabilir tam şarj etmez.

çözümü: öncelikle aracınız çalışır durumdayken akünüzün kutup başlarına gelen voltajı ölçmeniz gerek, bunun içinde bir multimetreye ihtiyacınız olacak. multimetreyi dc voltaj bölümüne getirip akünüzün artı ve eksi kutup başlarına probları dokundurun ve kaç volt geldiğine bakın. normal şarj değeri 13.5 --14.5 volt arasında çıkması gerek.

gvxkg.jpg


eğerki bu değerlerin altında bir voltaj çıkıyorsa ,öncelikle kontrol etmeniz gereken bir bağlantı var. aracınızın motor gövdesinden akünüzün eksi ucuna kalın örgülü bir kablo çekili olması gerek onu kontrol edin. ( basit şekilde şunuda deneyebilirsiniz. aynı şekilde şarj voltajı ölçerken,elinizdeki probun eksi ucunu aracın motor gövdesine ,artı ucuda akünün artı kutup başına değdirin ve değerlere bakın. eğerki ölçümde motor gövdesinden aldığınız voltaj daha yüksek ise motor gövdesinden akünüzün eksi kutup başına bu kalın örgülü kablodan çektirin ve aküye tam şarj voltajı gelmesini sağlayın) buna rağmen değerler düşük çıkarsa o zaman şarj dinamonuzu söktürün.


gvy1q.jpg




2. Aracınıza sonradan bağlanan elektronik cihazların kaçak yapması

Aracınıza sonradan bağlattığınız ,

alarm
lpg
müzik sistemi
aksesuar amaçlı cihazlar vs.


çözüm: öncelikle aracınızda kaçak olup olmadığını kontrol etmek için yine multimetreye ihtiyacımız var.


resimdeki gibi akünün eksi ucunu söküyoruz.

multimetredende kırmızı olan probun yerini değiştirerek ma/amper yazan yuvaya takıyoruz. siyah probun yeri değişmeyecek.
daha sonrada multimetreyide ma/amper işaretine (10 a )gelecek şekilde ayarlıyoruz. ve ardından resimdeki gibi akü ile araca giden kablo arasına probları bağlıyoruz. ve değeri ölçüyoruz. resimdeki gibi bir değer çıkarsa aracınızda kaçak var demektir. eğer 0.007 amper ve yakın değerler çıkarsa problem yok demektir.

gqjkr.jpg



ölçüm için ma seviyeside yeterli olur fakat yüksek akım çekme durumu varsa ( 1 amper üzeri ) multimetrenin sigortası atar. bu sebeple en garanti amper seviyesinde ölçüm en doğrusu olacaktır. (10 amper ) maksimum.

wol_error.gif
Buraya tıklayarak resmin orjinal boyutunu görebilirsiniz...
gqkdx.jpg




araçta kaçak varsa sonradan takılan cihazların elektrik bağlantılarını söküp tek tek aynı ölçüm işlemini tekrarlıyoruz taki kaçağı bulana kadar. bu tip arızalarda en güzel yöntem akünün artı kutup başına sonradan bağlanan kabloları söküp ölçerek takmaktır.


3. Aracınızın orjinal donanımından kaynaklanan sebepler

çözüm: aracınızın orjinalinde bulunan bagaj lambası ve torpido lambalarını kontrol etmek.
bagajda ve torpidoda bulunan butonların özelliğini kaybedip bu lambaların açık kalmasına sebep olmasından dolayıda akü bitebilir.

Burada ek bir bilgi vermek isterim. Aküsü biten arkadaşlar akünüzü ölçütüğünüzde 11V değer alıyorsanız, evet akünüz bitmiştir ama henüz değiştirmeniz gerekmemektedir. %0 olan aküyü araçlar şarj edemez, bu akü derin şarja düşmüştür ve En yakın oto elektrikçi yada akücüye giderek, akünüzü 2 gün şarjda bıraksanız, %95 Akünüz tekrar dolacak ve çalışacaktır. Ayrıca eğer taksici değilseniz akünüz minimum en kötü markada olsa 1.5 yıldan önce bitmez. Taksiler sürekli çalıştığı için sürekli şarj olmaları akü içindeki plakayı eritmekte olduğundan onların akülerinin en fazla 1 yıl ömrü vardır.
 

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,452
Tepki puanı
2,236
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
benim orijinal akü ömrünün sonuna geldi 6 yılda kaçak ölçümünde 0. 65-0.55-0.07 diye kapıları kilitleyince sırasıyla düşüyor düşüyor bu normal mi
 

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,452
Tepki puanı
2,236
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
kaçak ölçümü genel olarak normal.6 yıl maşallah güzel rakam.
Normal olmasına sevindim dün gece deli gibi sigorta röle ne varsa söküp kontrol ettim değişmedi değerler şimdi mutlu yada inci 72 amper alayım diyorum orijinal aküler 490 tl diğerleri 180 civarı

Turkcell_T_Tablet cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Lanvin

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eyl 2016
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Astra H kasalarda akü bitmesi ana sebebi (Çözüldü)

Arkadaşlar selamlar,

Akü sorunu bende yaşıyordum. (Aracım 2008 model)
Özel servislerde ve elektrik ustalarının koyduğu teşhisler:
- Akü bitik, plakalarda sülfatlaşma var. Değiştirelim.
- Aküye gelen artı ve eksi kablolarda aşırı ısınma var. Ek tesisat çekilmeli, motordan şase alacağız.
- Dinamo sargıları kavrulmuş, dinamo zayıf akım basıyor.
- Tesisatta kısa devre var.
- Otomatik far sensörü aküyü boşaltıyor.
- Servis menüsü (settingse basılı tutularak girilen) açık bırakıldığında aküyü boşaltır.

Şeklinde konan tüm teşhisler yanlıştır.

Cevap:
Opel ATM Yetkili Servisi Elektrik Biriminin verdiği cevaptır. Ve sorun % 1 Milyon çözülmüştür. Sevincimi anlatamam.

Beyler,

Akü kutup başlarının (pabuç) içine giren ana şase kabloları zamanla oksitleniyor ve pabuç-kablo teması zayıflıyor. Bu sebeple siz klimayı veya akım çeken başka bir yükü açtığınızda sistem elektriği aküden çekiyor. Şarj dinamosunun bastığı akım aküyü şarj edemiyor.

Çözüm:
Akü kutup başlarının içini lehim ile doldurup, temas problemi ortadan kalkınca herşey normale dönüyor.

Ustalar H kasalarda çok karşılaştığımız durumdur dediler..

Haydi hayırlı olsun...
 

sis3959

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 May 2016
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Peki konuyu buraya yazayim aku hakkinda bilgi sahibi arkadaslar cevap verir isallah aracim otomatik vites bugun akuyu olctular 9,34 gibi bisey cikti sormak istedigim dusuk wolt akü otomatik arabada vites gecislerini etkilermi malum sanzimandaki seleloidler elektirikle calisiyo
 
Üst