Aracı basmak,Amortisör sertleştirmek vs. hakkında.

34BCT70

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ara 2008
Mesajlar
4,496
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Şuan 7 ofset 195 45 16 ebatında jant lastık var.Aracı ailecek kullanıyoruz ve 4 kişi bindiğimizde arka çamurluklar sürtüyor.(Çamurluklarıda açtırdığım halde). Jantcıma gittim arka amortisörlerin çok fazla esnediğini söyledi.Bana arka amortisörleri sertleştirmemi tavsiye etti.Spor yay alsakta takım olarak kullanamayacağımızda ön yaylara press yaptır dedi ama ne kadar sağlıklı bılmıyorum. (fazla değil 2 3 cm düşürücem arabayı sadece ön taraftan)2. el sadece ön taraf için spor yayda buldum vectra a kasa için ama kadett'e oluyormuş.Olmadı onları alabılırım.

1. Size sorum amortisör sertleştirmenin + ve - si nedir ?
2. si yayları press letmek veya 1 bakla kestirmek çok sorun yaratırmı ?
3. sü ve en önemlisi arka amortisörü ne derece sertleştirmek gerekir araba heptente odun gibi konforsuzmu olur ?
Bu işe niyetlendim artık çözmek istiyorum yardımcı olursanız çok sevinirim,son olarak bu işlemleri ist anadolu yakasında yaptırdığınız güvendiğiniz sağlam bir ustanız varmı ?

Konuya cevap yazan ve yardımcı olan herkeŞe benden çay :D
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,520
Tepki puanı
254
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Berkay amatörce aracın süspansiyon sistemine müdahale etmek bana hiç mantıklı gelmiyor. Helezon kestirmek, yayları presletmek (bu metodu ilk defa duyuyorum), aracın sadece önüne spor yay takmak veya sadece arkalara sert amortisör takmak gibi çözümlere sıcak bakmıyorum. Aracın ön ve arka helezonları veya amortisörleri birbirinden farklı olduğunda yol güvenliği sence aynı olabilir mi veya olur diyen ustalara ne kadar güveneceksin? Ben zamanında Kadett'e orjinal ön amortisör bulamayınca usta tavsiyesi ile 124 amortisörleri taktırmıştım. Arabanın yol tutuşu, viraj güvenliği bozulunca bir hafta sonra tekrar yeni amortisör bulana kadar eski amortisörleri taktırmıştım. Zaman zaman hız yapıyorsundur, o nedenle sürüş güvenliğini yabana atma, sonuçta can taşıyoruz :(. Arka tekerlekleri sök, sürten yerlere bak, birkaç çekiç darbesi ile düzelecek durumdaysa kaportacıdan yardım iste, düzelmeyecek durumda ise jantları/lastikleri değiştir derim.
 

34BCT70

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ara 2008
Mesajlar
4,496
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
abi haklısın ama benımde kafa çok karıştı bazen düşünüyorum bu işleri çözüm bulamayınca arabayı satasım geliyor :D
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,520
Tepki puanı
254
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Ben ilk başta Kadett'in jant-tekerleri ile fazla inatlaşma demiştim :). Ufak arabaların çamurluk içleri (davlumbazları) dardır. Eski model Kadett'lerde jantlar dar ve 12" di, daha sonra 13" oldu. Şimdilerde limit yok :). Araçların orjinal jant-teker ölçülerini değiştirirken çamurluk davlumbazlarını çok iyi incelemek lazım. Ben 12" teker bulmakta zorlanınca 13" jant/teker takmıştım (Şahin jant/tekeri), onlar bile tam sağ, tam sol yapınca davlumbazlara sürtüyordu. Tak orjinal jant ve tekerleklerii hatta bir ölçü genişini bak bakalım sorun kalıyor mu? Tamam geniş jant teker senin çok hoşuna gidiyor ama ya Kadett'in hoşuna gidiyor mu? :)
 

34BCT70

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ara 2008
Mesajlar
4,496
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=87711 aracımda 17 inç jant ve kaliteli spor helezon var . ve şuana kadar hiç sorun yaşamadım. yük bindikce araca esneme payı ona göre orantılı azalmakta ve hiç bir ses çıkartmamakta , ve konforda bir düşüş olmaktadır.

Kardeşim komiksin cidden,kadett in çamurluk yapısını bilmeden ezbere yazıvermişsin.Madem birşeyi isbatlamak istiyorsun önce araştır lütfen !
Senin çamurluğun düz değil oval geliyor, belki 18 jantla birde spor yay taksan 4 kişi bindiğinde yine sürtmeyebilir.
 
Son düzenleme:

34BCT70

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ara 2008
Mesajlar
4,496
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ben ilk başta Kadett'in jant-tekerleri ile fazla inatlaşma demiştim :). Ufak arabaların çamurluk içleri (davlumbazları) dardır. Eski model Kadett'lerde jantlar dar ve 12" di, daha sonra 13" oldu. Şimdilerde limit yok :). Araçların orjinal jant-teker ölçülerini değiştirirken çamurluk davlumbazlarını çok iyi incelemek lazım. Ben 12" teker bulmakta zorlanınca 13" jant/teker takmıştım (Şahin jant/tekeri), onlar bile tam sağ, tam sol yapınca davlumbazlara sürtüyordu. Tak orjinal jant ve tekerleklerii hatta bir ölçü genişini bak bakalım sorun kalıyor mu? Tamam geniş jant teker senin çok hoşuna gidiyor ama ya Kadett'in hoşuna gidiyor mu? :)

Haklısın abi aynen,kadett hiçbirşeyi beğenmiyor :)
 
Üst