astra 2006 ile 2008 farkı

burock2000

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Şub 2007
Mesajlar
1,521
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
turbonun altında kullanmanın zararlı olduğunun farkındayım ( 6. vitese atıp turbo basıncını alamama gibi), ama ben 90la 6. viteste gidiyorken turbonun sesini duyabiliyorum. yani tork grafiğine uyuyorum aslında. ama 1500ün altında kullanmıyorum.
 

fellatore

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2007
Mesajlar
781
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
turbonun altında kullanmanın zararlı olduğunun farkındayım ( 6. vitese atıp turbo basıncını alamama gibi), ama ben 90la 6. viteste gidiyorken turbonun sesini duyabiliyorum. yani tork grafiğine uyuyorum aslında. ama 1500ün altında kullanmıyorum.
gitmeye gider bel ki ama verimli gitmek var verimsiz gitmek var...ani bir hızlanma istegi falan oldugunda aracın kurtarabildiği en alt devirden başlarsa toparlanması vakit alıyor diye bir alt vitese geçme isteği duyuyorsun bunun sonucunda da debriyaj-vites-dönüş vitesi falan derken tasarruftan ziyade tuketimi arttırıyorsun... sana tavsiyem torku veren en alt devirde yeni vitese denk düşecek şekilde torkun verildiği son devire yakın vites değiştirmen ve sabit hızı da canlanmanın başladıgı nokta da tutman...ibrenin ani fırlama yaptıgı anı kolla hızı o aralıkta tutan devire göre ayarla...
 

burock2000

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Şub 2007
Mesajlar
1,521
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
gitmeye gider bel ki ama verimli gitmek var verimsiz gitmek var...ani bir hızlanma istegi falan oldugunda aracın kurtarabildiği en alt devirden başlarsa toparlanması vakit alıyor diye bir alt vitese geçme isteği duyuyorsun bunun sonucunda da debriyaj-vites-dönüş vitesi falan derken tasarruftan ziyade tuketimi arttırıyorsun... sana tavsiyem torku veren en alt devirde yeni vitese denk düşecek şekilde torkun verildiği son devire yakın vites değiştirmen ve sabit hızı da canlanmanın başladıgı nokta da tutman...ibrenin ani fırlama yaptıgı anı kolla hızı o aralıkta tutan devire göre ayarla...


o konuda şüphen olmasın ;) astrayı bilmem ama kurtarabildiği en alt devir değil yani o , 85 le giderken aniden çok hızlandım rahatça 140-150lere. çok da kısa sürdü. toparlanamama gibi bir derdi yok. verimli çalışıyor turbo yani.
 
G

Gökhan_55

Bilgi Girilmemiş
yazanların yalancısıyım ama bravo nun yüksek hızlarda stabilitesinin az oldugu ama konforunun iyi oldugu...
aracın sagından solundan plastik sesleri geldiği...
kuvvetli motor degerlerine sahip olmasına ragmen ara hızlanmalarının iyi olmadıgı...

na dair bayagı yorum ve yazı okudum...

ben gene de fiat tan araba almam...
(kişisel kararımdır saygı beklerim alana da hayırlı olsun der geçerim)

katılıyorum bende test sürüşüne gitmiştim 290 n gücü duyunca az sonra koltuuğa yapışırız diye düşünüyorum ama 240 n güç üreten HDI motor tadını bile vermedi ayrıca 120 den sonra doğanlar gibi kapı fitillerinden rüzgar sesi alıyor diğer özellikleri iyi...
 

burock2000

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Şub 2007
Mesajlar
1,521
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
valla bana gayet sessiz geliyor. motoru da çok tat verici diye düşünüyorum.

ha bir aerodinamik hatası var. 80le giderken camları sileyim dedim. su sıktım silecekleri çalıştırdım. silip kenara ittiği sular su kanalından taşıyor, sürücü yan camına geçiyor ve oradan bir yay gibi arkaya doğru uzanıyor, dikiz aynasının önünden falan geçiyor, ön yolcu tarafında olmuyor tabi silecekler suyu sola ittiği için. astrada böyle bir durum yoktu. ilk defa bravoda gördüm. bazıları normal dedi her arabada olur dedi ama yanlış, bariz bir tasarım hatası ama çok da sorun değil. sadece yan camı kirletiyor işte bi de gıcık bi görüntü oluyor. ama ben 140-150 ile giderken de öyle kapı fitillerinden falan ses gelmiyor. aracım gayet sessiz. belki bir sorunu vardır test aracı kullandığın sonuçta.
 

selcukakinci

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
1,095
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
valla en son 2008 model astra sedan almış birisi olarak, hatta uzun yol ve şehir içi tecrübem çok olan birisi olarak şunu derim; aracın motoru gerçketen çok güzel, çekmez diyenlere her zaman açığım,her yolda araç full dolu nasıl gider görsünler.
astra 1.3 cdtı da bana göre kilit nokta 2000 devir. 2000 devirden sonra gaza nasıl yüklenirseniz yüklenin karşılığını alıyorsunuz.gayet seri bir hızlanma başlıyor.2500 devirde de zaten turbo devreye giriyor.
uzun yol tecrubemde aracı 6. viteste 2000devirde sabitliyorum.ortalama hızım 100-110 km arası oluyor. 2000 devirde olduğu için araçta hiçbir bayılma söz konusu değil.
yol tutuşu astra sedan olmasına rağmen harika. daha önceki yazılarımdada yazdım;kırklareli iğneada yolunu bilen varsa demek istediklerimi anlar. tamamıyla keskin virajlı,bazı yerlei çakıllı, sürekli dik rampa inişli çıkışlı bir yol.bu yolda aracı gördüm zaten. yine araba alacak olsam kesinlikle 1.3 cdtı alırım. hem vergi hem yakıt ucuz. kesinlikle mükemmel sonuç.
konfor olarak astra bana göre birçok araçtan çok çok güzel; ki yine bana göre kendi sınıfındaki tüm araçlardan güzel. eksikler var, eşya gözlerinin olmaması gibi ama o güzel orta konsolu bozupta bir eşya gözü konulmazdı herhalde. konfor tabiki kişiye göre değişir.
yüksek hızlara gelince kesinlikle astra hb dede sedanda da öyle sağdan soldan rüzgar geliyor flan flan yok. cdtı içinde arabama binen her kişi benzinli dimi diyor. dizel deyince şaşırıyor. içeride dizel motor sesi yok.

gelelim bravoya; motora laf yok. gerçketen güzel bir motor. 1.3 cdtı ile kıyaslamak bile doğru değil bence güç olarak üstün olduğu açık zaten.ama çokta aşırısı bir üstünlüğü yok. bravonun avantajı bana göre; düşük devirlerde de verim almak, birde yüksek hız. konfor olarak aerodinamik yapısı olarak bişey diyemem. çünkü bunlar hakkında bilgim yok. en güzeli bu aracı yüksek hızlarda biraz test etmek gerek. burak arkadaşta var yorumlarını söylüyor zaten.ama fena bir araç değil. test sürüşlerinde kısa mesafelerde test olduğu için sadece motoru biraz görebiliyorsunuz. kesinlikle aerodinamik yapıyı göremiyorsunuz. bunu için en iyisi burak la bir uzun yol yapmak:))) çok yazdım yine, herkese saygılarımla
 
Son düzenleme:

burock2000

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Şub 2007
Mesajlar
1,521
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
uzun yolu cmt yapacam, aktarırım size bilgileri, ama ön cam baya yatık o yüzden hem ses yok hem de hava direnci az.
 

burebista

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Nis 2007
Mesajlar
1,637
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
valla en son 2008 model astra sedan almış birisi olarak, hatta uzun yol ve şehir içi tecrübem çok olan birisi olarak şunu derim; aracın motoru gerçketen çok güzel, çekmez diyenlere her zaman açığım,her yolda araç full dolu nasıl gider görsünler.
astra 1.3 cdtı da bana göre kilit nokta 2000 devir. 2000 devirden sonra gaza nasıl yüklenirseniz yüklenin karşılığını alıyorsunuz.gayet seri bir hızlanma başlıyor.2500 devirde de zaten turbo devreye giriyor.
uzun yol tecrubemde aracı 6. viteste 2000devirde sabitliyorum.ortalama hızım 100-110 km arası oluyor. 2000 devirde olduğu için araçta hiçbir bayılma söz konusu değil.
yol tutuşu astra sedan olmasına rağmen harika. daha önceki yazılarımdada yazdım;kırklareli iğneada yolunu bilen varsa demek istediklerimi anlar. tamamıyla keskin virajlı,bazı yerlei çakıllı, sürekli dik rampa inişli çıkışlı bir yol.bu yolda aracı gördüm zaten. yine araba alacak olsam kesinlikle 1.3 cdtı alırım. hem vergi hem yakıt ucuz. kesinlikle mükemmel sonuç.
konfor olarak astra bana göre birçok araçtan çok çok güzel; ki yine bana göre kendi sınıfındaki tüm araçlardan güzel. eksikler var, eşya gözlerinin olmaması gibi ama o güzel orta konsolu bozupta bir eşya gözü konulmazdı herhalde. konfor tabiki kişiye göre değişir.
yüksek hızlara gelince kesinlikle astra hb dede sedanda da öyle sağdan soldan rüzgar geliyor flan flan yok. cdtı içinde arabama binen her kişi benzinli dimi diyor. dizel deyince şaşırıyor. içeride dizel motor sesi yok.

gelelim bravoya; motora laf yok. gerçketen güzel bir motor. 1.3 cdtı ile kıyaslamak bile doğru değil bence güç olarak üstün olduğu açık zaten.ama çokta aşırısı bir üstünlüğü yok. bravonun avantajı bana göre; düşük devirlerde de verim almak, birde yüksek hız. konfor olarak aerodinamik yapısı olarak bişey diyemem. çünkü bunlar hakkında bilgim yok. en güzeli bu aracı yüksek hızlarda biraz test etmek gerek. burak arkadaşta var yorumlarını söylüyor zaten.ama fena bir araç değil. test sürüşlerinde kısa mesafelerde test olduğu için sadece motoru biraz görebiliyorsunuz. kesinlikle aerodinamik yapıyı göremiyorsunuz. bunu için en iyisi burak la bir uzun yol yapmak:))) çok yazdım yine, herkese saygılarımla

kısmetse hafta sonu iğneada'dayım ;)
 

fellatore

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2007
Mesajlar
781
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
düşük devirlerde kullanılan turbo yüksek devirlerde etkisiz hale geliyormuş bunu da yazıyordu haberiniz ola... ben sürmedim yazılanlar böyle diyor
 
Üst