Astra Easytronic Şanzıman Ön yargısı...

eser06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2011
Mesajlar
83
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar toplumda opelin easyronic vitesine karşı büyük bir önyargı ve kötülemenin olduğunu görüyorum. Benim aracım 2011 Astra H 1.3 CDTI HB Esaytronic. 12.000 km deyim. Arabama hayırlı olsun diyenler bi de arkasından o vitesin sorunlu olduğunu duymuştuk diyorlar. Benim bundan önceki arabam da Yine h kasa 2005 model 1.6 benzinli easy idi. arabayı 5 sene kullandım ve bir kere bile şanzıman yüzünden servise gitmedim. İnternette bi arama yaptırdım öyle aman aman bi şikayet te yok. Peki bu sorunlu yaftası nerden kaynaklanıyor. Bu konuda sorun yaşayanlar anlatırsa hem ne kadar kişinin memnun olmadığını öğreniriz hem de aynı sorunlara maruz kalmamak için dikkat ederiz. Yorumlarınız bekliyorum...
 

gkhnsezer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
239
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bende 2006 corsa 1.3 cdti easytronik vitesli bir arac var....arac f arızası gbi bir arıza verdi gecen gun vede servıse gotrdgum zaman aracı beyın kartına format atıp aracı bana hıcbır ucret almadan gerı verdıler... arabayı temızlemek ıcın arac cakmagı ıle calısan bir supurgem var ne zaman supurgeyi taksam arac f arızası verıo ve daha sonra normale donuyo...megerse aküden herhangi bir eksilmede arıza olarak bunu gosterebılıomus easytronık vitesler...
 

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
çift kavramalı şanzımanlarda sorunsuz olanı yok bu opele has bir şey değil bakın dsg arızaları dolu bir sürü problemli insanlar var keza cvt mmt hepsinde sıkıntılar var.. easytronikdede benim hatırladığım en can sıkıcı olay vitesde takılma vites geçmemesi idi.
masraflı birde çift kavrama olduğu için çift debriyaj olması lazım oda çift masraf demek üstüne beyin arzıası verse en son hatırladığım beyin 2 bin tl idi şimdi 3 olmuşdur herhalde.. birde beyin arzıası verdimi araç stop ediyor o dahada fena..
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
47
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
hic bir kotu sey denemez diyemem ancak en iyisidir bence easytronik... toyata MM yada peugeot Tiptornik dusunuldugunde... direk kullanmadim ancak kullanlardan aldigimiz yorumlar hep iyi bir kac kronik arizasi vardi eski modellerde oda yeni yazilimlar ile iyilestirildi.

Benim bildigim bir kactane var yazayim...

1. F arizasi (Motorun komurleri bitince yapiyor, milyarlik ariza degil ustalar komuru degisip gideriyor.)

2. Birde arka stop lambalari kesince arac vitese gecmiyordu, bir kez bunu duydum hatta yanimda tamir edilmisti. Usta stop lambasinin ampulunu degisti F arizasi gecti :D

3. Farlar yaninca gelen bir ariza vardi birde, farlari acinca f arizasi geliyordu onuda yazilim guncellemesi ile cozduler.

benim bildigim bunlar.
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
çift kavramalı şanzımanlarda sorunsuz olanı yok bu opele has bir şey değil bakın dsg arızaları dolu bir sürü problemli insanlar var keza cvt mmt hepsinde sıkıntılar var.. easytronikdede benim hatırladığım en can sıkıcı olay vitesde takılma vites geçmemesi idi.
masraflı birde çift kavrama olduğu için çift debriyaj olması lazım oda çift masraf demek üstüne beyin arzıası verse en son hatırladığım beyin 2 bin tl idi şimdi 3 olmuşdur herhalde.. birde beyin arzıası verdimi araç stop ediyor o dahada fena..

Easytronic tek kavramalıdır ve aslında Easytronic yapısı bakımından düz şanzumandır, beyin vasıtasıyla otomatik vites değiştirir. Yarı otomatik denebilecek bu şanzumanın saydığınız diğerlerinden farkı baskı balatasının olmasıdır, otomatiklerde onun yerine tork konvektörü vardır. Bu yüzden otomatiklerden daha az yakıt tüketimi vardır. Sanayii ağzı ile çakma otomatiktir.
 

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
o iyiymiş çünkü çift debriyaj falan olsa zaten normal baskı balatanın fiyatı bir dünya para çift olsa çok ağır kaçardı ..
 

tunerrus

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ağu 2007
Mesajlar
3,296
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
çift kavramalı şanzımanlarda sorunsuz olanı yok bu opele has bir şey değil bakın dsg arızaları dolu bir sürü problemli insanlar var keza cvt mmt hepsinde sıkıntılar var.. easytronikdede benim hatırladığım en can sıkıcı olay vitesde takılma vites geçmemesi idi.
masraflı birde çift kavrama olduğu için çift debriyaj olması lazım oda çift masraf demek üstüne beyin arzıası verse en son hatırladığım beyin 2 bin tl idi şimdi 3 olmuşdur herhalde.. birde beyin arzıası verdimi araç stop ediyor o dahada fena..

Saydığınız şanzımanlar ve söyledikleriniz pek birbirini tutmadı DSG çift kavrama easytronik ve mmt tek kavramalı yarı otomatik cvt ise tork konvektörlü bildiğimiz tam otomatik şanzımandır.
Konumuz olan easytronik normalde tek kavramalı manuel ancak vites değişim işlemini bir beyin sayesinde kendisi yapan yarı otomatik bir şanzımandır. İşin içine ne kadar çok elektronik girerse problem çıkarma ihtimali o kadar yükseldiği için gerek erken biten baskı balata gerek farklı hatalar çıkarıyor. Bir çok marka Tam otomatik sisteme geri dönüş yapmıştır.
 

Filmk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
230
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar toplumda opelin easyronic vitesine karşı büyük bir önyargı ve kötülemenin olduğunu görüyorum.

Aracımın pert olmasından sonra (96 vectra) yeni opel almak için harekete geçtim, neti bilmem ama; Aydın/Nazillide 2 opel servisi ile görüştüm, ne önerirsiniz diye; neredeyse cevapları birbirinin kopyası idi;

"Alacağın araba opelde easyronic sakın olmasın, en fazla sorunu onlar getiriyor, yapımı da çok pahalı, opel bu işe 10 sene önce girdi, ama beceremediler" dediler.

Ben bildiğim 2 ustanın yalancısıyım, açıkcası bu cevaplardan sonra da easyronic bakmadım / bakmıyorum / araştırmıyorum...Belki ön yargı, belki değil, ama beni soğuttular anlayacağınız...
 

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
tam otomatik şanzımanlar her zaman en ideal ve sorunsuzu bakımlarını yapdığın ve doğru kullandığın sürece neticede otomatik vitesi kullanmak esasen manueli kullanmakdan daha meşakatli işdir zor değil meşakatli yani dikkatli sürmek doğru yerde doğru hareketi yapmanız gerekir yoksa en bozulmaz şanzımanı bile bozarsınız...

düz otomatik şanzıman için söylüyorum arıza yapanlara bakınız araçları bilinçsizce düz vites gibi kullanan insanlardır çoğu hepsi değil birde gerçekden şansa bozulanlar var ama gördüğüm eski tip otomatik şanzımanlar çok dayanıklı nissan almera biliyorum ilk sahibinden otomatik sahibi bayan ve aşırı hor kullanıyor kaç yıldır araba kadında hala arabanın huyunu suyunu öğrenememiş garç gurç vitesleri değiştiriyor araba durmadan geri vitese takıyor daha maşallah şanzımanında en ufak bir sorun yok kaç yıllıkda araba.. düz otomatikler çok sağlam oluyor ..

bildiğim bir 96 vectra otomatik var aracın sıfır ilk sahibini tanıyorum hala araba adamda arabanın şanzımanı bakım dışında hiç dokunlmadı bilhassa sormuşdum..
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Aracımın pert olmasından sonra (96 vectra) yeni opel almak için harekete geçtim, neti bilmem ama; Aydın/Nazillide 2 opel servisi ile görüştüm, ne önerirsiniz diye; neredeyse cevapları birbirinin kopyası idi;

"Alacağın araba opelde easyronic sakın olmasın, en fazla sorunu onlar getiriyor, yapımı da çok pahalı, opel bu işe 10 sene önce girdi, ama beceremediler" dediler.

Ben bildiğim 2 ustanın yalancısıyım, açıkcası bu cevaplardan sonra da easyronic bakmadım / bakmıyorum / araştırmıyorum...Belki ön yargı, belki değil, ama beni soğuttular anlayacağınız...

opel servisi diğer markalar üzerine ne kadar bilgi sahibi acaba?


bence easytronik elektronik şanzımanda devrimdir. ve eminim biraz daha geliştirilirse bir numara olacaktır.

sorunlu mudur? tam otomatik olanları ayrı tutarsak easytronik diğerleri kadar sorunludur. DSG ilk çıktığını hatırlarmısınız bilmem ama transporter'ların %50^den fazlası servislerde yatıyordu ilk bir kaç bin km'de ;) DSG kötü diyebilir miyiz? hayır. easytronik ilk baslarda meydana gelen arızalar nedeni ile insanların gözünde biraz geride kaldı ama verdiği hatalar arkadaslarında dediği gibi küçük masrafları olan hatalar. o kadarı kadı kızında da olur :)

birde şu var. reklamı iyi yapılmadı. Türk insanı gözünde zaten otomatik vites ön yargısı varken, insanlar "ben vites değiştirmezsem araba kullandığımı anlamıyorum" kavramına aşırı derecede takılmışlarken birşeyleri aşmak zor. kaldı ki elektronik bir şanzımana tam otomatik vites kullananlar bile ön yargılı... aa bunun vites geçişleri hissedilir, aaa bunun vites geçişleri çok yavaş, aaaa bu araç geri kaçırıyor..... çoğaltılabilir.

ancak düşünülmesi ve anlaşılması gereken temel konu easytronik otomatik vites sınıfından çıkarılıp yeni bir sınıf yaratılıp oraya konulmasıdır. elektronik şanzıman! diyeceksiniz ki diğerlerinde de beyin var, o zaman onlarda elektronik!. bence değil. neden mi? easytronik yapı olarak bildiğiniz kavrama yapısına sahiptir. düz vites ile tek farkı ayakla basılan bir debriyajın olmamasıdır. onun için vites geçişleri vuruntulu ve yavaştır. sonuçta bu mekanik bir kol tarafından yapılan bir işlemdir. sizin ayağınızla hassas olarak yaptığınız bu işlemi bir mekanizma tarafından ne kadar hassas şekilde yapılmasını bekleyebilirsiniz.

ön yargılı olmamak ve birşeyleri kabul ederken artı ve eksi yönlerini düşünmek gerek. hiç kimse şunu söylemiyor. sol ayağım o kadar rahat ki... ama yine de fazla yakıt parası ödemiyorum ;)
 
Üst