Astra G Motor Yağı

GkhncnK

Kayıtlı Kullanıcı
46-Kahramanmaraş
Katılım
23 Kas 2009
Mesajlar
807
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar bu konu daha önceleri bayağı bi tartışıldı konuşuldu biliyorum ama bugün ki yaşadığım olayı paylaşmak için yazıyorum bunları.

Aracım yağ eksilttiği için ve yağ değişim zamanı geldiği için bu sabah değişim için sanayiye gittim. Gitmeden önce başka bir satıcıdan yağ almak için uğradım. Aldığım yağ Castrol Edge 5/40. Bu yağ bana satan adam da bu senin aracına uymaz illa sana 10 / 40 verelim deyip durdu. Sebebini sorduğumda bu araçlara hep bundan satıyoruz demekle yetindi. Tabir i caizse adamdan yağı zorla satın almışım gibi oldu ve ordan ayrıldım.
Sanayiye ustamın yanına gittiğimde aynı tereddütleri orda da yaşadım. Ustamda aynen neden 10/40 almadın. Bu yağ buna olmaz falan dedi ama aynen satıcıda olduğu gibi güç bela yağı değiştirtebildim.
Şimdi benim anlamadığım benim aldığım (Castrol Edge 5-40) yağ beş para etmez bir yağ mı? ve ben hata mı ettim? Veya ben doğru olanı yaptıysam yıllardır bu işleri yapan adamlar mı yanlış düşünüyor? Tamamiyle çelişki. Yorumlarınızı bekliyorum.

Saygılar...
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Teredüt sebebi viskozitesinin düşük olması sanırsam. Bende 0-40 yağ kullanıyorum motor yaptırdıktan beridir 3 sene oldu çokta memnunum, fakat arkadaşın aracında şöyle bir durumla karşılaştım. Benim yağımdan kullanmak istedi aracı 100.000km üstüydü, tüm uyarılarıma rağmen kullandı. Şimdiye kadar hep 10/40 kullanmıştı. Zamanla sertleşen keçelerinden koyduğu 0/40 mobil 1 akıp gitti. Keçelerde özelliğini tamamen kaybetti, şimdi keçeleri değiştirtiyor mecburen. Aracınızın durumunu bilemiyorum tabii ama eğer keçelerinizde sertleşme vs. var ise sorun yaşayabilirsiniz, motorunuzda aşınma durumuna göre yağ eksiltmesi artabilir. Bence çok güzel bir yağ seçmişsin, aracınız sağlıklı ise böyle devam etmelisiniz.
 

GkhncnK

Kayıtlı Kullanıcı
46-Kahramanmaraş
Katılım
23 Kas 2009
Mesajlar
807
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Aracı ben alalı bugün itibariyle tam 35 gün oldu ve sanırım şimdiye kadar 10 / 40 kullanılmış. Araç şu anda 100.000 de. Lpg sistemi 98,000 de takıldı. Bu bahsettiğiniz sorunları yağ eksiltirse mi anlarım yoksa motor da gözle görülür bir sorun baş gösterir mi?
Motorda sorunlara yol açma ihtimali varsa tekrar değiştirip 10 /40 koyduralım yol yakınken...
Yorumlarınızı bekliyorum.
Saygılar...
 

Kasırga&Burak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eyl 2007
Mesajlar
3,675
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Bende tam sentetik yağ koydurmak istedim lakin ustamın dediğine göre yarı sentetik kullanılan motorlarda tam sentetiğe geçildiği zaman en büyük özeliiği yağ eksiltmesi ve bununla beraberinde motorda sıkıntılar yaratacağını söledi ve benim zaten yağı 5binde bir sık değiştirdiğim için tam sentetik yağın asıl özelliği bakım sürelerini uzatmak amaçlı koyduğumuz yağlardır ve senin için gereksiz bir yağ dedi bunun üzerine bende aracı aldığımdan beri kullandığım 10w40 magnatec koydurdum.
 

ceterisparibus

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Mar 2009
Mesajlar
1,934
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
İnce yağlar motor hacmi büyük araçlar için öneriliyor.. Yağ markalarının sitelerinde araçlara öneriliyo zaten.. Bi göz atın oraya..
 

GkhncnK

Kayıtlı Kullanıcı
46-Kahramanmaraş
Katılım
23 Kas 2009
Mesajlar
807
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Yorumlarınız için teşekkürler.
 

BURAK53

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
15,652
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
39
www.facebook.com
10 40 castrol devam et bende kullanıyorum guzel
 

weSti555

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
3,804
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar resmen ülkemizin yarası haline gelmiş bir konu bu yağ meselesi, yarı sentetik yağ avrupa ve amerika da bulunmuyor bile
örnek:
http://www.mobiloil.com/USA-English/MotorOil/Oils/Mobil_1_Synthetic_Motor_Oil_Bottle_Labels.aspx

çıkan sayfa da resmin altında bir ok var yavaşça hareket ettirin tüm yağların altında fully syhntetic ibaresini görebilirsiniz.

Avrupa ve Amerikada çoktan kullanımdan kalkmış olan bu yağlar yakında ülkemizde de kullanımdan kalkacak bununla ilgili tüm çalışmalar yapılmakta hatta şuan mobilin sadece yarı sentetik bir model'i kaldı piyasada 10w-40.
yani süper benzinin kalkması gibi de düşünülebilir.

Mobil'in yağları içerisinde sadece yarı sentetik olarak 10w-40'ın kalmasının sebebi sanayi esnafımızın 10w-40 yarı sentetik yağa olan tutkusudur diyebiliriz.


tam sentetik bir yağ ile sürtünme azalır, motor daha az ısınır, araç daha az yakıt tüketir, motorun ömrü 2-3 kat daha uzun olur, egzos emisyonu düşe,r çevre daha az kirlenir, bakıma 5 bin, 7500, yada 10 bin km de değil 15.000 de gidersiniz, bakım maliyetleri düşer.

yağlar'ın kalınlığı son rakama göre belirlenir
yani 0w-40 ve 10w-40 yağların 2side 40 numara kalınlığında dır
sadece 0w olan ilk çalıştırmada daha ince davranış gösterir ve motoru çok daha çabuk yağlar ve yağ pompasını daha az yorar, 10 numara ise motoru daha geç yağlayarak aşınmalara sebep olur.

yağlar kabiliyetlerine göre ayrılırlar örnek:
0w-40 : sıfır ile kırk numara arasında 40 birim hareket eden daha kabiliyetli bir yağdır.
10w40 : 10 ile 40 arasında 30 birim hareket edebilien daha az kabiliyetli bir yağdır diyebiliriz.
 

BURAK53

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
15,652
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
39
www.facebook.com
fabrika 10 40 onerıyor bız dahamı ıyı bılcez mufendısler o kadar kafa yormuş :D
10 40 kullanıyorum hıcbır sıkıntısı cekmedım şukur 0 40 w 05 40 w bmv yagı dıye tabır edıyolar pıyasada
sagol hakan abı verdıgın bılgı ıcın
 

weSti555

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
3,804
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
fabrika 10 40 onerıyor bız dahamı ıyı bılcez mufendısler o kadar kafa yormuş :D
10 40 kullanıyorum hıcbır sıkıntısı cekmedım şukur 0 40 w 05 40 w bmv yagı dıye tabır edıyolar pıyasada
sagol hakan abı verdıgın bılgı ıcın

fabrika x motora 10w-40 vermiş şimdide z motora 0w-40 dolduruyor
temeline baktığın zaman aynı piston, sekman, blok, kapak yani zihniyet değişiyor.
( yağ firmaları ve üretici kataloglarında bulunabilecek diğer bilgi ise maksimum koruma için 0w-40 yada 5w-40 minimum koruma için ise 10w-40 şeklinde dir )

ayrıca anlatmak istediğim yarı sentetik ve tam sentetik farkı. Visikositeye takılmak çok doğru değil ( ama erzurum ile antalya'yı da bir tutmamak lazım antalyada 10-40 daha sorunsuzken erzurumda gerçekten bir probleme dönüşebilir.)


aslında 10w-40 yerine 0w-40 doldur demiyorum istersen böyle bir seçeneğin var hemde iyi bir seçenek.
sonuçta yarı sentetik 10w-40 yakında zaten kalkacak tabii bunu yerine eski araçlarda 5w-40 öneriliyor ama ihtimalen tam sentetik mobil 10w-40 da gelebilir.

10w-40 sıkıntı çekeceksin diye bir durumda asla yok.

bmw yağları içinde 5w-40 yada 0w-40 dan ziyade ( bunlar biraz eskide kaldı )
0w-30 ve 5w-30 esp formula dersek daha doğru olur.
 
Üst