Astra H 1.6 zengin yakıt problemi

dqknkrdvt

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Nis 2018
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
Merhabalar,

Başlıkta belirttiğim gibi Opel Astra H 2005 (z16xep) 1.6 Benzin/LPG aracımın yol bilgisayarında gösterdiği 100 KM de tahmini yakıt tüketimi değerleri çok yüksek okumakta, aracım da bir süredir bulunan arıza kodları ile ilgili ustama ne zaman danışsam bu şekilde kullanmamın problem olmayacağını söyledi evet bir problem yaşamadım fakat ben aracım da bulunan arızalar için nasıl bir yol izlemem gerektiğine dair desteğinizi rica ediyorum.

İlk defa araba sahibi olduğumdan dolayı sanayi çalışma prensibine pek hakim değilim. Ustamın bir problem olmayacağını söylemesi ilerde bu arızanın başka bir probleme yol açmayacağı anlamına gelmez böyle bir durum yaşanırsa şayet kimsenin sorumluluk almayıp tüm zarar ziyanın bana faturalanacağını biliyorum.
Problemlerin daha fazla ilerleyip masrafı arttırmasını önlemek amacıyla bahsi geçen arıza kodlarıyla daha önce karşılaşmış üyelerimizin bilgisine, izmir de bu arızaları onarabilecek ustaya yönlendirmenize yada ne yapılması gerektiğine
dair fikirlerinize ihtiyacım var, bana destek olan herkese şimdiden teşekkür ederim.


Kayıtlı Arızalar(Şuan için yaşanan sıkıntı aşırı yakıt tüketimi)
ECN 172 Sistem Çok Zengin (Bank 1) İçeri giren hava miktar arızası, yakıt basıncı arızası, pompa, enjektör, depo hava alma valfi
ECN 300 Silindir Karışım Arızası Buji, Enjektör, Ateşleme Bobini, Düşük Kompresör, Yazılım
ECN 301 Silindir = 1 Ateşleme Hatası Tespit Edildi Motorda Mekanik Hata Tesisat, Ateşleme/Yakıt Sistemi, Enjektör, Hava Kütle ölçer, Motor Elektroniği
ECN 302 Silindir = 2 Ateşleme Hatası Tespit Edildi Motorda Mekanik Hata Tesisat, Ateşleme/Yakıt Sistemi, Enjektör, Hava Kütle ölçer, Motor Elektroniği
ECN 303 Silindir = 3 Ateşleme Hatası Tespit Edildi Motorda Mekanik Hata Tesisat, Ateşleme/Yakıt Sistemi, Enjektör, Hava Kütle ölçer, Motor Elektroniği
ECN 304 Silindir = 4 Ateşleme Hatası Tespit Edildi Motorda Mekanik Hata Tesisat, Ateşleme/Yakıt Sistemi, Enjektör, Hava Kütle ölçer, Motor Elektroniği
ECN 314 Silindir Sinyali Düşük Motor Mekanik Hatası, Tesisat, Ateşleme, Yakıt Sistemi, Enjektör
ECN 130 Sensörü Arızası (Bank1 Sensör1) Bank 1 devresinde kısa devre, bank1 sensörü ME, program
ECN 1614 O2 Sensör Isıtıcı Devresi Arızası (Bank2 Sensör2) Sigorta, Tesisat, sensör, ME
 

tuleybihayat

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
5 Kas 2017
Mesajlar
1,723
Tepki puanı
286
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
1- İlk olarak aracın sigortalarini kontrol ettirin. Bazen sigortalardan dolayı da birden çok arıza yakabiliyor.

2- Aracınızın lpg sistemini devre dışı bırakıp aracı bir süre, belki birkaç gün hatta bir hafta benzinde kullanın ve bakın: aynı arızalar yakıyor mu? Hatta benzine geçmeden önce arıza kayıtlarını sildirin. Ondan sonra hiç Lpg'ye almadan bir süre kullanıp bakın: hangi arızaları tekrar yakacak?

3- Asırı yakıt tüketiminin başlıca müsebbibi oksijeni sensörü oluyor genelde. Zaten o da hata vermiş. Değişmesi gerekebilir ama öncelikle benzinli kullanımda denemeniz iyi olur.

4- Ateşleme elemanlarına da bakılacak. Bujiler, kabloları ve bobin en son ne zaman değişmiş? Biliyor musunuz?

Araç kaç km'de ve siz kaç km iken almıştıniz? Bakım geçmişine dair ne biliyorsunuz? Aracın gebelik kondusyon ve bakın geçmişini hakkında bilgi verirseniz daha iyi olur

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

dqknkrdvt

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Nis 2018
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
1- İlk olarak aracın sigortalarini kontrol ettirin. Bazen sigortalardan dolayı da birden çok arıza yakabiliyor.

2- Aracınızın lpg sistemini devre dışı bırakıp aracı bir süre, belki birkaç gün hatta bir hafta benzinde kullanın ve bakın: aynı arızalar yakıyor mu? Hatta benzine geçmeden önce arıza kayıtlarını sildirin. Ondan sonra hiç Lpg'ye almadan bir süre kullanıp bakın: hangi arızaları tekrar yakacak?

3- Asırı yakıt tüketiminin başlıca müsebbibi oksijeni sensörü oluyor genelde. Zaten o da hata vermiş. Değişmesi gerekebilir ama öncelikle benzinli kullanımda denemeniz iyi olur.

4- Ateşleme elemanlarına da bakılacak. Bujiler, kabloları ve bobin en son ne zaman değişmiş? Biliyor musunuz?

Araç kaç km'de ve siz kaç km iken almıştıniz? Bakım geçmişine dair ne biliyorsunuz? Aracın gebelik kondusyon ve bakın geçmişini hakkında bilgi verirseniz daha iyi olur

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Aracı aldığım da 159 bin KM de idi şuan 174 bin de. Aldığım hafta tüm ağır bakımları dahil periyodik bakımını yaptırıp kullanmaya başladım öncesi hakkında pek bilgim yok açıkcası. 2 yıldır işe gidip gelirken kullanıyorum ve bu arızalar yoktu bende iken ortaya çıktı. Yaklaşık 3 ay geçti sanırım 3 bin devri geçmeme problemi yüzünden ustanın yönlendirmesiyle bobini ve bujileri değiştirdik belki ilgisi yoktur ama motor hava alma probleminden dolayı da üst kapak sıfırı ile değişti.
Ben yönlendirdiğiniz gibi arızaları sıfırlayıp benzin ile kullanım sonrası son durumla ilgili tekrar buraya bilgi brakayım o halde. Desteğiniz için teşekkür ederim
 

Kutaykutay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 May 2019
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
dqknkrdvt

Aracı aldığım da 159 bin KM de idi şuan 174 bin de. Aldığım hafta tüm ağır bakımları dahil periyodik bakımını yaptırıp kullanmaya başladım öncesi hakkında pek bilgim yok açıkcası. 2 yıldır işe gidip gelirken kullanıyorum ve bu arızalar yoktu bende iken ortaya çıktı. Yaklaşık 3 ay geçti sanırım 3 bin devri geçmeme problemi yüzünden ustanın yönlendirmesiyle bobini ve bujileri değiştirdik belki ilgisi yoktur ama motor hava alma probleminden dolayı da üst kapak sıfırı ile değişti.

Hocam problemi çozebildiniz mi?ayni problemler bende de mevcut bilgilendirirseniz sevinirim
Ben yönlendirdiğiniz gibi arızaları sıfırlayıp benzin ile kullanım sonrası son durumla ilgili tekrar buraya bilgi brakayım o halde. Desteğiniz için teşekkür ederim

Merhaba sorunu çözebildiniz mi hocam?bende de ayni ptoblemler var. Bilgilendirirseniz çok sevinirim
 
Üst