astra h 2004 motor soğuduğunda çalışmıyor

ismail08

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ara 2015
Mesajlar
21
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar herkese iyi günler.
aracımda bir problem var ama çözüm bulamadım. (servis ve tamirci yönünden imkanlarımda kısıtlı.) yardımıcı olusanız tecrübeleriniz paylaşırsanız çok sevinirim .
astra h 2004 twimport tüplü(lavato) ve manuel bir araca sahibim
arızama gelince ; son 1 aydır motor soğukken ilk marşa basmada hatta 7 8 marşa basmada aracım çalışmıyor. ilk önce tüpçüye götürdüm bütün kontrolleri yaptırdım(beyinde geri kaçırma, enjektörlerini kontrol etti, herhangi bir sorun olmadığını motora baktırmamı söyledi, daha sonra ozel opel servisinde ,subaplardan olabileceğini söyledir,1800 tl masraf çıkardılar, mantığıma yatmadığı için yaptırmadım.sonra başka bir ustaya götürdüm ,oksijen sensörünü ve benzin pompasını değiştirdim , çare olmadı aynı arıza devam etmekte . şu nada hiç bir arıza ısığım yanmamkla birlikte, arabamı kelebeğin oraya benzin dökerek tek marşla çaıştırıyorum . aynı zamanda gün içinde diğer çalıştırmalarımda çoğu zaman tek marşla çalışıyor .
arızama yardımcı olursanız çok sevinirim . şimdiden çok teşekkürler
 

wukaat3838

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Tem 2015
Mesajlar
64
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
İlk çalışmada benzinle çalışıyor olduğu için lpg ile bi sorun olduğunu sanmıyorum

D5803 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

ismail08

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ara 2015
Mesajlar
21
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
daha sonra motorla ilgili bi kaç denemede bulunduk. oksijen sensörü , ve benzin pompasını değiştidim , dahada aynı şekilde devam ediyor.
 

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Benzin pompasi degilse.lpg enjektor ve ecusu bakilmali.lpg yi enjektor kablolarundan ayirip deneyin lpgden emin olmaniz lazim.lpg ecusu nun soketini sigortasini sojerek degil kablo baglantilarini sokturun lpg nin gaz hortumunu dahi cikarip net emin olun.

SM-G9250 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

ismail08

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ara 2015
Mesajlar
21
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
krank devir senserü veya egr valfinden olabilir mi ? bir fikriniz var mı
 

lifecycle

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Mar 2015
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Soğuk bir yerde yaşıyor iseniz ve aracınızda herşey normalse o halde aküden kaynaklı olabileceğini düşünüyorum şunu denemenizde fayda var; Arabanızı çalıştırmadan önce yaklaşık bi bir dakika kadar aracın farlarını açık tutun bu soğuk olan akünüzün ısınmasını sağlayacaktır.Farları kapatın ve marşa basın.
 

ismail08

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ara 2015
Mesajlar
21
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
elektrikçi ustaya baktırdım akü sağlam marş aksanında sıkıntı yok dedi:
 

lifecycle

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Mar 2015
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Dediğim gibi şayet herhangi bir sensorden, motor elemanlarından, ateşleme, yakıt ya da gaz sisteminden yapmıyorsa ve tüm bunlardan eminseniz aklıma gelen ilk şey akü oluyor.İkincisi de var onu da size soracağım ancak şu akü olayını bi açıklık getirmek isterim. Aküler (genel anlamda bataryalar) soğuktan etkilenirler.Örnek vermek gerekirse 20 santigrat derece sıcaklıktaki bir akü %100 dolu olsun. Herhangi bir deşarj durumu yok. Fakat ortam sıcaklığı "0" dereceye düştüğünde %100 dolu olan akü enerjisinin %60- %65' ini, sıcaklık -10 ve altındaki bir dereceye düştüğünde ise enerjisinin %30-%40’ını verebiliyor.Buda motoru devreye sokmada güçlükler çıkartıyor.İkinci aklıma gelen şey ise ikincil hava pompası! Aracınızda ikincil hava pompası mevcut mu?
 

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Krank devir sensorunden tabiki yapar ama sirayla gidin.öncelik benzin yollaridir.sicakken tek marsta calistigini varsayiyorum.depoda pompanin yaninda benzin geri donusum valfi var.arac uzun beklemelerde benzini geri kaciriyor olabilir.benzin dokup calistiriyorum dediginiz icin aklima ilk bu geldi.diger degistiginiz parcalar orjinal olmali bu arada delphi bosch marka falan.benzin yollarindan emin olduktan sonra ilk deneyeceginiz parca krank devir sensoru olur.lpg nin geri gaz kacirma testi de su sekilde yapilmali ;
Regulatorden cikip lpg map sensorune gelen hortum cikarilip gaz kacak olcum cihaziyla veya yoksa köpukle konrol edilir.lpg enjektorleri ise hortumlari tek tek cikarilip ayni yontemle gaz kaciriyormu seklinde bakilmali kontak kapalı konumda iken

SM-G9250 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

ismail08

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ara 2015
Mesajlar
21
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
değiştirdiğim parçaların hepsi orjinal delphi ve bosch tüpüde köpükle kontrol ettik . butun hortumları ve enjektörelere giden hortumlarıda dahil olmak üzere hepsini kontrol ettik. ama sonuç değişmedi. arabayı soğukken marşa bastığımda devir saati 0 ile 400 devir arasında gidip geliyor.
 
Üst