Astra J 1.4T ESP Hatası Motor Arıza Lambası ve Çekişten Düşme

Talha-G

Kayıtlı Kullanıcı
16-Bursa
Katılım
12 Nis 2024
Mesajlar
3
Tepki puanı
1
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Herkese iyi forumlar, ayrıntılı olarak anlattığım yazı dışında özetle arıza bilgilerini en altta yazdım.
3 ay önce 2. El olarak aldığım 2019 model astra j aracımın ekspertizinde motor üstünde yağ kaçağı olduğu ve yağının eksik olduğu söylendi. Yağ bakımı yapılması tavsiye edildi. Buna istinaden ekspertiz sonrası aldığım yerin de bildiği bir ustaya götürüp yağ bakımı ve kontrol yapıldı. Bu şekilde aracı aldıktan 1 ay ve 1000km sonra Bursa istanbul yolu arasında aracımda çekişten düşme ve tekleme sorunu oldu. Aracı sağa çekip yağını kontrol ettiğimde yağının en düşük seviyede olduğunu görüp yağ takviyesi yaptım. Yolculuğuma devam edip bursaya geldiğimde ustaya gösterdim ve yağ bakımı+buji değişimi yapıldı. 2000km aracı sorunsuz kullandım sonrasında yine Bursa istanbul yolculuğumda pendikte feribottan inince araç esp uyarısı verdi ve motor lambası yaktı. Motorda çok şiddetli titreme vardı. Orada bir usta bulup kontrol ettirdim buji ve bobinle alakalı olmadığını daha ayrıntılı bakılması gerektiğini ama bu şekilde bursaya yavaş yavaş dönebileceğimi söyledi. Ben o gün aracı istanbul trafiğinde kullanmaya devam ettim fakat bursaya dönüş yolunda ışıklarda egzozdan şiddetli beyaz duman çıktı aynı şekilde biraz da kaputtan. Aracı sağa çekip çekici çağırdım. Talihsizlikler devam etti ve araç hırsızlık önleyici sistemi devreye soktu akü tasarruf moduna geçti. Zar zor yükledik. Eve getirdiğimde aracın aküsü bitmişti.

Özetle: Araçta şiddetli motor sarsıntısı, tekleme, çok hızlı ısınma, çekiş kaybı, motor arıza ışığı, yağ eksiltme, bir kez de beyaz duman atma oldu.

Ben iyi olduğunu düşündüğüm bir özel servis buldum yarın adam gelip aracı çalıştırıp götüreceğiz. Adam piston kırmadan şüphelendi, sizin konu hakkında düşünce ve tavsiyeleriniz nelerdir.
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,957
Tepki puanı
6,191
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Öncelikle çok geçmiş olsun aracınızın tam motor tipini yazmamışsınız, tam yorum yapabilmek için bu bilgiye de ihtiyacımız var. 1.4 Turbo motorlar için en üst kapakta yani külbütör kapağında yağ kaçakları yani terlemeler normal bir durum, genel olarak yarısından fazlasında bu sorun vardır diyebiliriz. Aracınız ne kadar kilometrede ne kadar yağ eksiltiyor öncelikle bunu bilmek lazım. Diğer yazdıklarınızın tamamı birbirlerinden farklı sorunlar olabilir açıkcası detaylı yorum yapabilmek kolay olmuyor ancak titreme sorunu için buji ve bobin kontrol edilmeliydi. Sonuçta bunlar elektronik parçalar ve ilk bakılması gerekenlerden. Yarın bi ustanıza gösterin bakalım duruma göre yorum yapmaya çalışalım, tekrardan geçmiş olsun.
 

Talha-G

Kayıtlı Kullanıcı
16-Bursa
Katılım
12 Nis 2024
Mesajlar
3
Tepki puanı
1
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Öncelikle çok geçmiş olsun aracınızın tam motor tipini yazmamışsınız, tam yorum yapabilmek için bu bilgiye de ihtiyacımız var. 1.4 Turbo motorlar için en üst kapakta yani külbütör kapağında yağ kaçakları yani terlemeler normal bir durum, genel olarak yarısından fazlasında bu sorun vardır diyebiliriz. Aracınız ne kadar kilometrede ne kadar yağ eksiltiyor öncelikle bunu bilmek lazım. Diğer yazdıklarınızın tamamı birbirlerinden farklı sorunlar olabilir açıkcası detaylı yorum yapabilmek kolay olmuyor ancak titreme sorunu için buji ve bobin kontrol edilmeliydi. Sonuçta bunlar elektronik parçalar ve ilk bakılması gerekenlerden. Yarın bi ustanıza gösterin bakalım duruma göre yorum yapmaya çalışalım, tekrardan geçmiş olsun.
Öncelikle yorumunuz için teşekkürler. Aracım astra j 1.4t edition plus otomatik ve 73000 km’de. İstanbulda bayram günü açık bulduğum bir usta bobin ve buji kontrolü yaptı, yeni bobin taktı sorun devam etti, bujiler 2000km önce değişmişti. Yağ da bu problemden önce 2000km’de yarıya inmişti. 1lt ekleyip 2 günlük (200 km civarı) kullanımdan sonra 1 çizgiye düştü. Yarın götüreceğim ustaya ilk defa gideceğim ama yorumları iyi ve yetkili servis çıkışlı Opel ustası. Direkt yetkili servise mi gitsem diye de düşünmüyor değilim.
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,957
Tepki puanı
6,191
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Eğer usta servis çıkışlı birisiyse yetkili servise gitmenize gerek yok, bence ilk olarak bu ustaya gidip sonrasında duruma göre değerlendirme yapabilirsiniz.
 

Talha-G

Kayıtlı Kullanıcı
16-Bursa
Katılım
12 Nis 2024
Mesajlar
3
Tepki puanı
1
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Eğer usta servis çıkışlı birisiyse yetkili servise gitmenize gerek yok, bence ilk olarak bu ustaya gidip sonrasında duruma göre değerlendirme yapabilirsiniz.
Bu gün usta geldi aracı çalıştırdık. İnceledi ve buji ile bobinde sorun olmadığına göre %90 piston kırmış dedi motor sarsıntısına bakarak. Kaskonun çekicisi ile sanayiye gönderdim. Pazartesi günü motor açılıp incelenecek. Ne kadar maliyeti olacağı konusunda bir şey söylemedi. Motora ne kadar zarar verdiğine bağlı dedi. Sizce minimum ve maksimum ne kadar bir meblağ çıkar ? Bir de böyle bir şeyin bir daha başıma gelmeyeceğinin garantisi var mı ? Ne yaparsam bunu önlerim ?
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,957
Tepki puanı
6,191
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
1.4 Turbo motorlu araçlarda ilk üretildiği yıllarda bu problem vardı sonrasında kullanılacak yağın kriteri Dexos 2 seviyesinden Dexos 1 GEN 2 seviyesine düşürüldü. Bu sorunun çözüldüğü söyleniyordu. Bu birden oluşan bir durum değil diye biliyorum. Yağ konusunda hata yapılması lazım, aracın zorlanması lazım vs. Eğer ustada piston kırıldığından şüpheleniyorsa şimdiden geçmiş olsun. Masraf konusunda malesef birşey diyemiyorum malum dolar kurundan dolayı fiyatlar can yakıyor. Tekrardan geçmiş olsun iyi akşamlar.
 

turbo_j

Kayıtlı Kullanıcı
43-Kütahya
Katılım
1 Mar 2024
Mesajlar
91
Tepki puanı
33
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Üstadım öncelikle geçmiş olsun. Bence aracı aldığınız yer bu sorunu biliyordu. İlanlarda görüyorum subap sorunu var tekliyor o nedenle fiyatı düşük tuttum şeklinde yazan 1.4t sahipleri var. Burada dikkat etmek gerekir 1.4 turbolarda subap uzama Görülmez ancak piston sekmanı kırabilir.

Eğer silindir gömleği çizilmişse honlama taşlama işlemi yapılması gerekir masrafı 10 bin civarıdır. Güçlendirilmiş King marka yerli üretim pistonlar var takımı 6000 lira civarında conta takımı 3500 civarı keçeler 600 lira yağ antifriz filtre 2500 lira

Km düşük triger zinciri devirdaim değişmese de olur zaten buji bobin yeni. İşçilik 25 bin civarı tutar ustasına göre. Toplamda 50 bini geçmemesi gerekir.

Piston sekmanı kırılmasının Temel sebebi Sahte yada yanlış yağ kullanımıdır.

Piston kırma durumu Benzinli araçlarda daha sık görülmektedir muhtemelen aracınızda LPG yoktu.

Sebebi nedir derseniz,

Yağ buharı karterden emme manifolduna verilir. Burada ise benzinle karşılaşır. Malum benzin Çözücüdür ve Yağı ÇÖZER!

Yağla karışmış benzinin oktanı düşer aynı Dizel gibi Buji olmadan Kendi Kendine Sıkıştırma aşamasında Tutuşur. Piston henüz en tepe noktaya ulaşmadan yani Bujiyi beklemeden birden Patlama gerçekleşir bu durum Pistona Balyoz etkisi yapar en zayıf yer olan sekman kanallarını kırar.

Bu durumla Turbolu olan Yüksek Sıkıştırmalı motorlarda daha sık karşılaşılmaktadır. Hele ki Direkt Enjeksiyonlu 1.4 t ve 1.6 t Astra K ünitelerinde çok daha fazla görülmektedir. Volkswagen grubunun eski 1.4 TSİ ünitelerinde de aynı problem mevcuttur.

En azından Astra j A14NET motorunun parçası yan sanayisi Bol bulunur ve ucuzdur en önemlisi Güçlendirilmiş Piston gibi bir çözüm yolu vardır.

Benzer bir olay başınıza Dizel makinada gelmiş olsa örneğin enjektör işeyip Pistonu eritseydi açacağı masraf 4 adet enjektörün 50 bin lira civarında olduğu düşünüldüğünde rahatlıkla 100 bin liranın üzerinde olacaktı.

Bu yılbaşında ben de 1.4 t Astra aracıma 72 bin lira harcayarak komple motor yaptırdım fakat benimki daha kapsamlıydı tüm Hortumlar Triger zinciri devirdaim kayış termostat yağ soğutucu arka su dağıtıcı selenoidler Radyatör akü Turbo boruları Turbo revizyonu çelik subaplar ana kol yataklar Güçlendirilmiş Pistonlar buji bobin keçeler yağ filtre antifriz şanzıman yağı conta takımı petek temizliği kapak taşlama ve işçilik hepsi dahil 72 bin tuttu. Sadece Honlama yapılmadı.

Sebebi neydi derseniz bir tane Bujinin diş kapıp sıkışması!

Ne yaptıysak çıkaramadık. Mecbur Kapak açıldı yağ kaçağı nedeniyle alt karterde sökülmüştü zaten geriye bir şey kalmadı madem açılmışken kül kömür girelim ileride başımız ağrımasın dedik komple motor yaptık.

Sonuçta işçilik ücreti değişmiyor dört tane piston kolunu sökmek ustanın 10 dakikasını aldı baktım malzeme fiyatları da uygun hepsini değiştirdik.

Allah kaza bela başka dert vermesin üstadım ne diyelim..

Yine de aracınızın kıymetini bilin sakın otomobilden soğumayın piyasanın LPG ile birlikte yürütme Maliyeti en Ekonomik C segmenti aracı Astra 1.4 turbodur emin olabilirsiniz. Yeter ki Kronik sıkıntılarına en başından önlem alınsın.
 

turbo_j

Kayıtlı Kullanıcı
43-Kütahya
Katılım
1 Mar 2024
Mesajlar
91
Tepki puanı
33
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Üstadım öncelikle geçmiş olsun. Bence aracı aldığınız yer bu sorunu biliyordu. İlanlarda görüyorum subap sorunu var tekliyor o nedenle fiyatı düşük tuttum şeklinde yazan 1.4t sahipleri var. Burada dikkat etmek gerekir 1.4 turbolarda subap uzama Görülmez ancak piston sekmanı kırabilir.

Eğer silindir gömleği çizilmişse honlama taşlama işlemi yapılması gerekir masrafı 10 bin civarıdır. Güçlendirilmiş King marka yerli üretim pistonlar var takımı 6000 lira civarında conta takımı 3500 civarı keçeler 600 lira yağ antifriz filtre 2500 lira

Km düşük triger zinciri devirdaim değişmese de olur zaten buji bobin yeni. İşçilik 25 bin civarı tutar ustasına göre. Toplamda 50 bini geçmemesi gerekir.

Piston sekmanı kırılmasının Temel sebebi Sahte yada yanlış yağ kullanımıdır.

Piston kırma durumu Benzinli araçlarda daha sık görülmektedir muhtemelen aracınızda LPG yoktu.

Sebebi nedir derseniz,

Yağ buharı karterden emme manifolduna verilir. Burada ise benzinle karşılaşır. Malum benzin Çözücüdür ve Yağı ÇÖZER!

Yağla karışmış benzinin oktanı düşer aynı Dizel gibi Buji olmadan Kendi Kendine Sıkıştırma aşamasında Tutuşur. Piston henüz en tepe noktaya ulaşmadan yani Bujiyi beklemeden birden Patlama gerçekleşir bu durum Pistona Balyoz etkisi yapar en zayıf yer olan sekman kanallarını kırar.

Bu durumla Turbolu olan Yüksek Sıkıştırmalı motorlarda daha sık karşılaşılmaktadır. Hele ki Direkt Enjeksiyonlu 1.4 t ve 1.6 t Astra K ünitelerinde çok daha fazla görülmektedir. Volkswagen grubunun eski 1.4 TSİ ünitelerinde de aynı problem mevcuttur.

En azından Astra j A14NET motorunun parçası yan sanayisi Bol bulunur ve ucuzdur en önemlisi Güçlendirilmiş Piston gibi bir çözüm yolu vardır.

Benzer bir olay başınıza Dizel makinada gelmiş olsa örneğin enjektör işeyip Pistonu eritseydi açacağı masraf 4 adet enjektörün 50 bin lira civarında olduğu düşünüldüğünde rahatlıkla 100 bin liranın üzerinde olacaktı.

Bu yılbaşında ben de 1.4 t Astra aracıma 72 bin lira harcayarak komple motor yaptırdım fakat benimki daha kapsamlıydı tüm Hortumlar Triger zinciri devirdaim kayış termostat yağ soğutucu arka su dağıtıcı selenoidler Radyatör akü Turbo boruları Turbo revizyonu çelik subaplar ana kol yataklar Güçlendirilmiş Pistonlar buji bobin keçeler yağ filtre antifriz şanzıman yağı conta takımı petek temizliği kapak taşlama ve işçilik hepsi dahil 72 bin tuttu. Sadece Honlama yapılmadı.

Sebebi neydi derseniz bir tane Bujinin diş kapıp sıkışması!

Ne yaptıysak çıkaramadık. Mecbur Kapak açıldı yağ kaçağı nedeniyle alt karterde sökülmüştü zaten geriye bir şey kalmadı madem açılmışken kül kömür girelim ileride başımız ağrımasın dedik komple motor yaptık.

Sonuçta işçilik ücreti değişmiyor dört tane piston kolunu sökmek ustanın 10 dakikasını aldı baktım malzeme fiyatları da uygun hepsini değiştirdik.

Allah kaza bela başka dert vermesin üstadım ne diyelim..

Yine de aracınızın kıymetini bilin sakın otomobilden soğumayın piyasanın LPG ile birlikte yürütme Maliyeti en Ekonomik C segmenti aracı Astra 1.4 turbodur emin olabilirsiniz. Yeter ki Kronik sıkıntılarına en başından önlem alınsın.
Şunu yazmayı unuttum motor üzerindeki plastik kapağı elimizle kaldırınca orada yuvarlak bir diyafram görülecektir bu diyafram bozulduğunda yağ yakmaya ve teklemeye neden olmaktadır çok basit bir arızadır fakat ihmale gelmez arada bir üfleyip üflemediği kontrol edilmelidir. Yağ çubuğu çekilince sesi belli eder. Kontrole ilk buralardan başlanmalıdır.
 

yoldangeçenbiri

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
9 Mar 2018
Mesajlar
340
Tepki puanı
106
Puanları
43
Siteyi ziyaret et
Herkese iyi forumlar, ayrıntılı olarak anlattığım yazı dışında özetle arıza bilgilerini en altta yazdım.
3 ay önce 2. El olarak aldığım 2019 model astra j aracımın ekspertizinde motor üstünde yağ kaçağı olduğu ve yağının eksik olduğu söylendi. Yağ bakımı yapılması tavsiye edildi. Buna istinaden ekspertiz sonrası aldığım yerin de bildiği bir ustaya götürüp yağ bakımı ve kontrol yapıldı. Bu şekilde aracı aldıktan 1 ay ve 1000km sonra Bursa istanbul yolu arasında aracımda çekişten düşme ve tekleme sorunu oldu. Aracı sağa çekip yağını kontrol ettiğimde yağının en düşük seviyede olduğunu görüp yağ takviyesi yaptım. Yolculuğuma devam edip bursaya geldiğimde ustaya gösterdim ve yağ bakımı+buji değişimi yapıldı. 2000km aracı sorunsuz kullandım sonrasında yine Bursa istanbul yolculuğumda pendikte feribottan inince araç esp uyarısı verdi ve motor lambası yaktı. Motorda çok şiddetli titreme vardı. Orada bir usta bulup kontrol ettirdim buji ve bobinle alakalı olmadığını daha ayrıntılı bakılması gerektiğini ama bu şekilde bursaya yavaş yavaş dönebileceğimi söyledi. Ben o gün aracı istanbul trafiğinde kullanmaya devam ettim fakat bursaya dönüş yolunda ışıklarda egzozdan şiddetli beyaz duman çıktı aynı şekilde biraz da kaputtan. Aracı sağa çekip çekici çağırdım. Talihsizlikler devam etti ve araç hırsızlık önleyici sistemi devreye soktu akü tasarruf moduna geçti. Zar zor yükledik. Eve getirdiğimde aracın aküsü bitmişti.

Özetle: Araçta şiddetli motor sarsıntısı, tekleme, çok hızlı ısınma, çekiş kaybı, motor arıza ışığı, yağ eksiltme, bir kez de beyaz duman atma oldu.

Ben iyi olduğunu düşündüğüm bir özel servis buldum yarın adam gelip aracı çalıştırıp götüreceğiz. Adam piston kırmadan şüphelendi, sizin konu hakkında düşünce ve tavsiyeleriniz nelerdir.


beyaz duman atmayıp sadece yağ eskiltiyor olsa külbütör kapak diyaframı diyebilirdik ancak titreme,sarsıntı ve yoğun beyaz duman attı demişsiniz. ustanın dediği gibi piston kırma sorununa benziyor. 1.4t lerde çok görülüyor malesef. sebebi arkadaşların da dediği gibi yanlış veya sahte yağ kullanımı, yağ seviyesinin kontrol edilmemesi, yağ pompası arızası gibi şeylerdir. umarım çok masraf açmaz. teşhisi, yapılan işlemleri ve tutarı yazarsanız seviniriz. başına gelen arkadaşlara yardımcı olması açısından. tekrar geçmiş olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j

kshuseyin

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
21 Eki 2010
Mesajlar
35
Tepki puanı
17
Puanları
8
Yaş
57
Siteyi ziyaret et
Öncelikle yorumunuz için teşekkürler. Aracım astra j 1.4t edition plus otomatik ve 73000 km’de. İstanbulda bayram günü açık bulduğum bir usta bobin ve buji kontrolü yaptı, yeni bobin taktı sorun devam etti, bujiler 2000km önce değişmişti. Yağ da bu problemden önce 2000km’de yarıya inmişti. 1lt ekleyip 2 günlük (200 km civarı) kullanımdan sonra 1 çizgiye düştü. Yarın götüreceğim ustaya ilk defa gideceğim ama yorumları iyi ve yetkili servis çıkışlı Opel ustası. Direkt yetkili servise mi gitsem diye de düşünmüyor değilim.
Merhaba, öncelikle geçmiş olsun. Durumunuzu en iyi anlayanlardan birisiyim dersem yalan olmaz. Aracım 1.4 T 2016 Astra J Sport AT. Sizden birkaç gün önce bayramdan önceki pazar günü İzmir'den İstanbul'a yola çıktım ve Menemen'i geçtikten biraz sonra araçta tekleme, aynı zamanda hata kodu olarak da siboplardan birinde ateşleme sorunu var diye uyarı çıktı. Ustayı aradığımda ateşleme bobini arızası olabilir, geriye dönün bakalım dediler. Yavaş yavaş geriye döndüm.

Ertesi gün servise gittiğimde ilk önce bobini değiştirdiler, teste çıkınca tekleme ve hata uyarısı devam etti. Daha sonra açıp bujileri değiştirdiler. Buji sonrası teste çıkıldığında yine aynı arızalar devam etti ve beyaz duman atma olayı az bir miktar da olsa baş gösterdi. Bu sırada aracın ön kısmından bir yerlerden birkaç damla da olsa yağ aktı. Daha sonra motor külbütör kapağında problem olabilir diyerek açıldı ve külbütör hasarlandığı ve yağ sızdırdığı için değiştirildi. Bunlar yapıldıktan sonra teste çıkıldı ve arıza kodu ve tekleme olayı var mı diye kontrol edildi ve arıza kodu devam edince bu sefer daha alta inmek gerektiği ve sibop ve pistonlarda problem olabileceği ona bakılacağını söylediler.

Ertesi gün açıldığında piston kafasının kırıldığı görülerek arızanın kaynağının bulunduğu söylendi. Yarım motor tabir edilen rektefiye işlemi yapılması gerektiği söylenerek, piston takımı, sibop takımı, triger seti değişimi (Araç 95 bin km.), yağ radyatörü değişimi yapıldı. Toplam maliyet 52 bin TL oldu. Daha önceki ateşleme bobini ve buji değişimi de 4850 TL ye mal olmuştu. Toplamda 57 bin TL gibi bir rakam ortaya çıktı. Bin km sonrası bir kere daha yağ değişimi yapılacağını söylediler.

Araçtan o kadar korktum ve soğudum ki ilk günlerde 90 km üstüne bile çıkmadım desem yeridir. Üstüne İstanbul'a gittim ve döndüm. Şimdilik bir şey yok ama, sanki her an araçtan bir ses gelecek, titreme olacak diye kulaklarımı ve gözlerimi dört açıyorum aracı kullanırken.

Bir de bu arızadan çok önceleri P0171 fakir yakıt karışım hata kodu alıyordum. Servisimde bir şeye kızdığım için bir senedir gitmediğim ustaya değil de farklı yerlerde İki üç ustaya durumu anlattım ama kimse arıza şuradadır diyemedi. Oksijen sensöründen tutun da bayağı bir yerlerden olabilir diye söylendi. Başıma bu tekleme arızası geldiğinde servise gittiğimde bu arıza kodunu söyler söylemez Benzin Buharlaştırma Valfi arızası olduğunu ve değiştirilince herhangi bir problem kalmayacağını tek seferde söyleyince doğru yerde olduğuma bir kere daha sevindim. Kafamda bir yerlerde hala soru işaretleri var bilemiyorum ama, bu piston kırma olayında yanlış yağ veya sahte yağ olayı mutlaka tek neden midir? Bilemiyorum, 7 buçuk senelik sıfır aldığım aracımı tek servis iki şubeden başka bir yere götürmedim, sahte veya yanlış yağ kullansalar, daha önce başıma gelmiş olmaz mıydı? Bunlar da bende kalan soru işaretleri, kafamda deli sorular. Aracımı ne zaman olursa olsun, devir düşmeden kaldırmam, gereksiz yüksek devire çıkmam, soğutma sıvısını devamlı kontrol ederim, cam silecek suyuna bile antifrizli saf su veya arıtma su koyarım, bakım zamanını geçirmem, en ufak arıza durumunda servise giderim. Demek ki ne yaparsan yap bir şekilde kronik arıza olması nedeniyle bir çok etken bir araya geliyor ve bunlar meydana geliyor. Aracımı satsam diye düşünüyorum, arkadaşlar da şimdi hazır sorun çözüldü seni daha beş sene idare eder diyorlar, inanasım gelmiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
Üst