Astra J 1.6 CDTI Otomatik Şanzıman Sorunu ve Arıza Lambası

quattro

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
12 May 2018
Mesajlar
112
Tepki puanı
75
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
herkese merhaba,

2017 model J kasa Astra Sedan 1.6 dizel otomatik sahibiyim... 34000 km 'deki aracımın her iki bakımı da yetkili serviste yapıldı... başımdan geçen ve biraz da midemi bulandıran bir konudan bahsetmek istiyorum... değerli yorumlarınıza ve görüşlerinize ihtiyacım var...

aracımızı hafta içleri işe gitmek ve geri dönmek için kullanıyoruz (toplamda en fazla 6 km)... arada bir ufak tefek market pazar işleri... hafta sonları da genelde Aliağa-İzmir-Aliağa olmak üzere 150 km civarı kullanımımız var....

iki hafta kadar önce iş çıkışı birkaç konuyu halletmek için sürekli iniş çıkış olan yollardan gitmek zorunda kaldım.... yokuş aşağı şekilde trafik ışıklarını beklerken aracımı N konumuna aldım... o esnada motor arıza lambasının (sarı lamba) yandığını farkettim... ne olduğunu anlamadan tekrar D konumuna aracımı aldım ve yeşil ışıkla birlikte hareket ettim ancak bir gariplik vardı... araç sanki hiç vites atmıyordu ve yol bilgisayarındaki vites göstergesinde "D" harfi yanıp sönüyordu.... manuel moda aldım ancak yine D 'de kaldı... 100 metre kullandıktan sonra kenara çektim... N 'ye aldım sonra tekrar D 'ye aldım sarsıntılı bir şekilde D konumuna geçti.... aracı P 'ye alıp motoru durdurdum... 30 sn bekledikten sonra tekrar çalıştırdım vites P-R-N-D arası geçişlerde hala sarsıntı vardı ama az önce bahsettiğim D 'de iken vites atmama sorunu kalmamıştı.... ayrıca yol bilgisayarındaki D göstergesi de normaldi... manuel konuma aldım sorun yoktu... sarı ikaz lambası yanmaya devam ediyordu... servisi aradım ve konuyu anlattım... servistekiler anlık bir sensör hatası olmuştur muhtemelen dediler.... aracın şanzıman ya da mekanik aksamında ciddi sorun olsa kırmızı ikaz lambası yanar ve aracın hareket etmesine müsade etmezdi dediler... cumartesi sabah için randevu alarak arabayı evin önüne park ettim... ertesi gün işe servisle gittim... akşam gelince motoru çalıştırdım lamba hala yanıyordu ancak P-R-N-D geçişleri tamamen normalleşmişti... BOSCH Car Service 'e gittim aracı PC 'ye bağlattım.... Otomatik Şanzıman Mil Kolu gibi bir hata vardı... onlar da önemli değil ama biz hatayı silmeyelim servis de baksın dediler... Bir sonraki gün akşam yine aracımı çalıştırdım ve ikaz lambası yoktu... her şey normaldi... cumartesi servise gidene kadar kullanmadım... servise gittim onlar da herhangi bir sorun olmadığını belirttiler...

bugün aynı konu ile tekrar karşılaştım... bu sefer hafif yokuş yukarı durumda ailem arabadan iniyordu.... el frenini çektim ve N konumuna aldım... aynı durum tekrar oldu... onlar araçtan indikten sonra D 'ye aldım ve sarsıntılı geçiş sonrası D ifadesi yanıp sönüyordu... hiç hareket etmeden aracın motorunu durdurdum ve tekrar çalıştırdım... vites göstergesi normal, geçişler sarsıntılı ve sarı ikaz lambası yanık haldeydi.... pazar günü olduğu için servise ulaşamadım yarın arayıp durumu anlatacağım... akşam götürüp bırakacağım ve salı günü kontrol ettireceğim ancak eminim yarın o ikaz lambası sönecek ve servise gitsem de herhangi bir sonuç alamayacağım...

benzer bir konu ile daha önce karşılaşan var mıdır? sizce önce aracımı BOSCH Car Service 'de PC 'ye bağlattırıp hatayı fotoğraflayayım mı? servis sıkıntı yok derse gösteririm... aracımın garantisi 2 ay sonra bitecek... sizce nasıl bir yol izlemeliyim?

şimdiden herkese teşekkür ediyorum....
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,927
Tepki puanı
6,132
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Hocam bence Bosch servisine gidin arıza kodunu öğrenip not alın. Hata kodunu sildirmeden servise gidebilirsiniz. Hata kodu silinmiş olursa kodu siz söylersiniz, silinmemişse kendileri göreceklerdir.
 
  • Beğen
Tepkiler: quattro

quattro

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
12 May 2018
Mesajlar
112
Tepki puanı
75
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
tekrar merhaba,

az önce, bosch serviste cihaza bağlattık...

P0700 Şanzıman Kumandası MIL (malfunction indicator lamp - sarı lamba) Açık Talebi / Transmission Control Module Requested MIL Illumination

hatası vardı... internette biraz araştırma yaptım.... aracın D lambasının yanıp sönmesi, LIMP Mode diye tabir edilen ve araçta herhangi bir sorun algılandığında aracın kendini korumaya aldığı modmuş... özellikle İngiltere Vauxhall Astra forumlarında bu konuda biraz bahsedilmiş ama bu hata kodu otomatik şanzımanların tamamında olabilen bir hata gibi... kontağı kapatıp açarken aracın yaptığı kontrollerde sonrasında limp mode 'dan çıkılıyormuş...

genel anlamda, en temel ve yaygın sorun anlık veri kesintisi, şanzıman sıvı seviyesi hatası oluyormuş... forumlarda normalde mekanik bir arıza varsa bu hatanın yanında mutlaka bir hata daha olur yazıyor...

servise bir daha gideyim bakalım ne çıkacak....
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Bu hatayi daha,once duymustum. Genellikle aku voltajinin dusuk geldigi zamanlarda meydana gelen bir hata. Akunuzu kontrol ettirdinizmi 12.6 volt olacak 12.4kabul edilecebilir olcu yuzde 75 voltaj fakat 12.4 un altinda sorun verecektir. Nedeni Arac kapali olsa dahi bazi uniteler halen calismaya devam etmekte aracta. akunun voltajinin dusuk olmasi sanzuman kontrol unitesine yeterli gucun ilk calistirmada gitmemesine neden oluyor. Ve hata veriyor
 
  • Beğen
Tepkiler: quattro

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Akunuzu bi olcturun gereken voltaj varmi birde sarj dinamosuna baktirin akuyu yeterince sarj edebiliyormu. Bahsettiginiz gibi kontagi tek tip cevirdiginizde tum uniteleri kontrol yaptigi zaman sanzuman,unitesine voltaj yetmiyor olabilir. Genellikle aku degisimi sonrasi bu hatanin duzeldigini duymustum. 72 amp varta aku kullanin
 
  • Beğen
Tepkiler: quattro

quattro

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
12 May 2018
Mesajlar
112
Tepki puanı
75
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
öğleden sonra arabayı çalıştırdığımda sarı ikaz lambasının söndüğünü gördüm... servisi aradım bu şekilde gelmeniz anlamsız olur herhangi bir şey yapamayız dedi... şu anda bir sıkıntı yok... yarın ilk fırsatta akü ölçümü yaptıracağım... teşekkürler... gelişmeleri güncellerim....
 
  • Beğen
Tepkiler: Zafer715

quattro

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
12 May 2018
Mesajlar
112
Tepki puanı
75
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
tekrar merhaba,

henüz akü ölçümü yaptıramadım ancak kafama bir soru takıldı... aracın hata verdiği her iki durum da en az yarım saatlik yolculuk sonrası ortaya çıktı.... yani aküde bir sıkıntı olsa ilk çalıştırma anında yapması gerekmek miydi?
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Bu aracta hic yoldayken aku bittimi sizde? araba stop etdiyor esp vs gibi bisuru hata geliyor ekrana cok ilginc. mantik disi seyler var. Normalde derlerya aku araci calistirana kadar. Sonraki elektirigi sarj dinamosu saglar diye yeni cikan araclarda bu sistem boyle islemiyor
 
  • Beğen
Tepkiler: quattro

quattro

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
12 May 2018
Mesajlar
112
Tepki puanı
75
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Bu aracta hic yoldayken aku bittimi sizde? araba stop etdiyor esp vs gibi bisuru hata geliyor ekrana cok ilginc. mantik disi seyler var. Normalde derlerya aku araci calistirana kadar. Sonraki elektirigi sarj dinamosu saglar diye yeni cikan araclarda bu sistem boyle islemiyor

herhangi bir sorunla karşılaşmadım... bu hata dışında da herhangi bir arıza ikazı almadım.... ben de araç çalıştıktan sonra şarj dinamosu, tüm sistemlere gerekli enerjiyi sağlayacak şekilde tasarlanmıştır diye biliyorum... bana en mantıksız gelen şey ise, arıza ikaz uyarı lambası söndükten sonra bile hafızada bunun kalıyor olması gerekirdi diye düşünüyorum.... kalıcı olmayan anlık sensör hataları da olsa kayıtlanması gerekirdi...
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Ariza lambasi yanmasa bile ariza varsa icinde kayitlidir. Siz silmediginiz surece icirisinde gorunur. Fakat anliklarda ikaz lambasi surekli yanmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: quattro
Üst