Ayna Mahruti Oranı değişme (Son hız için)

ADEMÜÇÜNCÜ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Eki 2008
Mesajlar
467
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar kafama birşey takıldı. Bildiğiniz üzere diferansiyel oranı; ayna mahruti dişlisini değişmeyle son hızı arttırmak mümkün. Kullanmış olduğum Transporter T4 serisi araçların bazı modellerinde ki ayna mahruti dişlisi ise 200 km/hızı devirmek mümkün. Tabi benim böyle bir hıza çıkma gibi bir hevesim yok. 100 km nin üzerine de çok nadir çıkan birisiyim. Gerek burada ki yol koşulları,trafik ve akaryakıt fiyatlarından, biraz da kendi sürüş sitilim diyelim.

Ama yine de merak ettim; Şimdi ayna mahrutide ki diş sayısını arttırmakla son hız yükselir diyor şanzımancılar. Ama oranı değişince hızlanma azalmaz mı? Gerçi turbo makinalarda bunun pek bir önemi yok.Atmosferik motorlarda bu uygulama her zama dezavantajdır ama turbo motorlu bir araç için pek sorun değil. Şimdi son hızı arttırınca yakıt ekonomisi de sağlamak mümkün oluyor mu? Yani 4:30 oranını 3:61 e düşürünce örneğin 100 km hızda araç 2500 devir çeviriyorsa ayna mahruti değişimi sonrası 100 km hız da devir 2300 d/dak düşüp hız da düz yolda 180 km'den 200 km'ye çıkması mümkün mü?
 

uploader

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ocak 2011
Mesajlar
1,219
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
konu hoşuma gitti pek anlamadım ama cevapları merak ediyorum. Tahminime göre devir düşer o zaman da ekonomi olur ama başka bir yerden açık çıkar illaki diye düşünüyorum
 

tasmaniandevil

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 May 2011
Mesajlar
6,055
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Diş sayısı artarsa bu seferde tork düşecektir. Yani hızlanma için sürekli 4 vitese düşmeniz gerekir veya rampalarda 5 ile gittiğiniz yerlerde araç güç kesecektir diye düşünüyorum. bu yorumu yapmamdaki neen ise 1.3 CDTI Astra larda tamda durum böyle olduğu için, ama söyle bir kurnazlık yapmışlar, 5 değil 6. dişliyi takmışlar. Yani düz veya bayır aşağı ise evet yakıt ekonomisi ve hız kazanıyorsunuz ama bayır yukarı 6 yı kimse kullanamaz.
 

954fireblade

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
4,796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Gözünü sevem peugeot un hepsi hazır al tak opeller de araki uydurasın,antalyada bir servisteki arkadaşım corsa c için combo 1.7 ninki gayet güzel uzatıyor demişti...
 

ADEMÜÇÜNCÜ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Eki 2008
Mesajlar
467
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aslında 0-100 hızlanma ve son hızda ki azalma veya hızlanmalar daha çok şanzıman dişlileri ile alakalı diye biliyorum. Zaten geliştirilmiş yarış araçlarının bazılarında oranlarla oynanarak hızlanmalar azaltılır ama buna bağlı da top speed azalır. Ama önemli olan 0-100'den çalmadan top speed i arttarmak.
 

enermax

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2012
Mesajlar
72
Tepki puanı
1
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
son dişli oranın uzatırsanız, yani dişili sayısını artırırsanız araba her viteste çekişten düşecektir, şehir içi yakıt artar şehir dışı sabit hızlarda azalabilir. ancak düşen tork, top speed de kazanç değil kayıp olarak döner size. yüksek hızlarda rüzgar duvarını aşmak için tork lazım çünkü. özetle araba benzinli ise 5. viteste 6000 devir, dizel ise 5. viteste 4000 devir çevirebiliyorsa yapabileceğinin en iyisini yapıyordur, kurcalamaya gelmez ;)
 
Üst