Beni araba kullanmaktan soğutan bir kaç sorun

seyyahfrm

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ocak 2008
Mesajlar
231
Tepki puanı
2
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar büyük hevesle aldığım fakat nerdeyse beni değil opelden yada astradan araba kullanmaktan soğutmak üzere olan aracımla ilgili sıkıntılarımı bir bir yazmaya karar verdim.Tabikide arabayı görmeden dinlemeden ince arızalar hakkında yorum yapmak zor ama ben yinede farklı fikirler geleceğini düşünüyorum.


1.Aracın ön takımda Z rot kolu ve salıncak değişimi yapıldı yinede hafif bir tıkırtı var özellikle tümsek tarzı yerlerden geçerken ince bir vuruntu var gibi.

2.Aracı ilk çalıştırmada vuruntu yaparak çalışıyor (Aküsünü benden önceki sahibi değiştirmiş yuvasına göre küçük bir akü takmış bu etkenmidir bilmiyorum.)

2.Araç 1.ve 2. viteste 3000 devirden sonra hiçbir atakta bulunmuyor dolayısı ile son zamanlarda 2800-3000 devir civarında vites geçişi yapıyorum.

3.E-5 te yaklaşık 90-100 civarı giderken veya bunlara yakın hızlarda yanımdan daha hızlı bir araç geçtiğinde araç o aracın rüzgar boşluğunamı giriyor napıyor anlamıyorum,Normal seyreden araç sanki çok hafif duraksıyor sonra devam bazende hafif savrulma seziyorum.(Burda özellikle belirtmek istiyorumki lastiklerim sanırım pekte iyi değil bu not 1. soruya ne derece katkısı olur bilmiyorum,Çünki aynı araçtan var bir arkadaşımda yakın zamanda lastikleri değiştirip birde öyle deneyeceğiz vuruntu yol tutuş savrulma nedenlerini anlamak adına.

4.Aslında bu madde hakkında konu açmıştım ama cevap veren kimse olmadı 3.000 devirden sonra arabanın ciğerine basıyormuşcasına bağırmaya başlıyor bu durumu ben benzinli araçta yaşamıştım belli bir devirden sonra araç bağırır fakat arkadaşın aracı ile 4000-5000 devir yapıyoruz araç hızlandıkça hızlanıyor.


Şimdilik aklıma gelenler bunlar arkadaşlar şimdi aracın genel durumu hakkındada bir kaç şey ekliyeyim.

1.Araç 100.000 Kmde en son bakımı 92.000 de yapıldı.

2.Triger seti değişmedi.

3.Volanttan hafif ses var.

4.Lastikler çok iyi değil.

5.Daha önce bir usta turbo yada selenoid valfinde sorun olabileceğini yalnız büyük ihtimalle turboda sorun olabileceğini söyledi.

6.Başka bir arkadaş enjektörleri kontrol etmek gerektiğini söyledi.


Şahsi düşüncem aracın turbosunda arıza olduğunu düşünürsek yapıldığında çekiş düzelecek,sonrasında volant değişecek ( Tamir konusunda fikrim yok) Lastikleride değiştirmek gerek.Triger seti değişmesi gerek o değiştiğinde yağda değişecek bakım şart olacak.Kaba bir hesapla 2500 lira civarında bir masraf var.Sizce bu arabayı piyasası iyiyken satmak dahamı mantıklı :)


Evet arkadaşlar durumu özetledim okuyan fikir belirten yardım eden emeği gecen tum arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum.
 

Hakone

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ocak 2007
Mesajlar
127
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
satarken piyasa fiyatına mı yoksa 2500 TL eksiğine mi satacaksınız?????
 

icemaker

Kayıtlı Kullanıcı
48-Muğla
Katılım
19 Ocak 2010
Mesajlar
777
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
bahsi geçen şikayetlerin yarısı sorun değil bence
 

okican

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
35-İzmir
Katılım
15 Ağu 2008
Mesajlar
3,471
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
iyi bir set lastik ve kaliteli amortisörler birçok sorunu çözer.
 

seyyahfrm

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ocak 2008
Mesajlar
231
Tepki puanı
2
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
:( yapmayın hocam sattığınız kişiye arabanın durumunu anlatın mutlaka. aynı olayın başınıza gelmesini istemezsininiz herhalde.


Ben sorun olarak gördüğüm şeyleri söylerim tabikide, yalnız biraz pipirikli olduğumuda kabul ediyorum dolayısı ile genel olarak baktığımda sürüş konforu beni tatmin etmedi modelin geneli böyledir ve kullanıcılar bunu böyle kabul ediyolarsada bişey diyemem..
 

seyyahfrm

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ocak 2008
Mesajlar
231
Tepki puanı
2
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
iyi bir set lastik ve kaliteli amortisörler birçok sorunu çözer.


Lastiklerim eski evet yalnız saydığım sorunlardan hangilerini ne derece etkiliyor merak etmiyor değilim.Arkadaşımda aynı araçtan var olursa onunla bir kaç günlüğüne lastikleri değiştireceğiz ve deneyip etkilerini göreceğiz :)

Amortisörler konusunda biraz bilgi verirseniz çok sevinirim çünki merak ettiğim noktalardan biride bu aslında çünki güniçinde Doblo kullanıyorum ne çukurlardan geçiyorum hiçbişey yok içimden geçiriyorum bu çukurdan benim araçla geçseydim tangur tungur ses gelirdi diye...Bu arada amortisörler kontrolü zor bir parçamıdır arızalı olup olmadığını anlamak zormudur bu arada şunuda ilave etmek istiyorum bu arada dikkatimi çeken 2 nokta daha oldu.


1.Araçla sağa sola dönüşlerde sanki hafif sallantı gibi bişey oluyor sanki lastiklere bağlı yaylar varmışta dengesiz bir şekilde sallanıyormuş gibi.

2.frene bastığımda araba duraksayarak duruyor.Sanki bozuk yolda gidermiş gibi. bilmem anlatabildimmi :)
 

seyyahfrm

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ocak 2008
Mesajlar
231
Tepki puanı
2
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar nihayet arkadaşımın aracındaki lastikleri benim araca takarak denemeye başladık.Konuyu okuyan takip eden arkadaşlarada bilgi olması açısından gelişmeleri yazmayı düşünüyorum.Öncelikle aracın seyir esnasındaki içeri gelen seste azalma,direksiyonda hissedilir yumuşama,önceden ufak tefek çukurlardaki gelen tak tuk seslerde önemli ölçüde azalma.Bunları şimdiden söylemek istedim daha 10-15 Km civarında aracı kullanma şansım oldu.Deneyimlerimi tekrar aktarmaya devam edeceğim.yalnız lastik değiştirme zamanı gelipte değiştirsemmi değiştirmesemmi diyen arkadaşlara şiddetle değiştirmelerini tavsiye ederim.
 
Üst