Beni araba kullanmaktan soğutan bir kaç sorun

deluxe

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Nis 2009
Mesajlar
274
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
madde 1 cevap 1 : Aracın ön viraj lastiklerini söktürüp sudan etkilenmeyen gres yağ ile güzelce yağlatıp tekrar taktırın. Yada yenisi ile değiştirin (tane fiyatı 5-10 TL)

madde 2 cevap 2 : İlk çalıştırma esnasında vuruntu sesi aküden değil, vuruntudan kasıt tıırkk diye bir ses ise egzos spiralini değiştirin sorun kalmaz.

madde 3 cevap 3 : atakta bulunmaması bir arıza değil aksine tedbir amaçlıdır. 3000 den sonra aracı daha fazla bağırtmaman için gaz kesme özelliği vardır. Bu bir çok arabada 2. visteste bayılma olarak algılanır ama dediğim gibi arıza değildir.

madde4 cevap 4 : aracın rüzgar boşluğuna girmesi hakkında bir bilgim yok fakat süspansiyon sistemi amortisör bu konularda çok önemli

diğer bir sorun arabanın ciğerine basıyormuşum gibi bağırıyor demişsin bu ses yine spiral'den gelen sestir vites geçişlerinde hızlanırken ayağının titrediğini dahi hissedebilirsin. spirali değiştir sorunun düzelir.


araç 100 bin km gelmişse eğer benzinli ise trigeri değiştirmende yarar var. dizel ise zincir sistemi olduğundan ses yok ise elletme.

Volant sesi dediğine göre araç %100 dizel :) eğer bugüne kadar arabaya volant değişimi yaptırmadıysan volantını hiç söktürme direk olarak baskı baltanı değiştir derim. Çünki bende volant sanıyodum benim aracımdaki sorunu fabrikanın taktığı volantı boşa söktürmüşüm meğerki volant sağlammış sesi yapan baskı balataymış.

son olarak aracın oturaklı olduğundan güzel konforlu bir lastik taktırmanı öneririm. Tüm bu işlemlerden sonra arabana gönül rahatlığı ile binebilirsin. Banada dua edersin artık :D
 

seyyahfrm

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ocak 2008
Mesajlar
231
Tepki puanı
2
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
madde 1 cevap 1 : Aracın ön viraj lastiklerini söktürüp sudan etkilenmeyen gres yağ ile güzelce yağlatıp tekrar taktırın. Yada yenisi ile değiştirin (tane fiyatı 5-10 TL)

madde 2 cevap 2 : İlk çalıştırma esnasında vuruntu sesi aküden değil, vuruntudan kasıt tıırkk diye bir ses ise egzos spiralini değiştirin sorun kalmaz.

madde 3 cevap 3 : atakta bulunmaması bir arıza değil aksine tedbir amaçlıdır. 3000 den sonra aracı daha fazla bağırtmaman için gaz kesme özelliği vardır. Bu bir çok arabada 2. visteste bayılma olarak algılanır ama dediğim gibi arıza değildir.

madde4 cevap 4 : aracın rüzgar boşluğuna girmesi hakkında bir bilgim yok fakat süspansiyon sistemi amortisör bu konularda çok önemli

diğer bir sorun arabanın ciğerine basıyormuşum gibi bağırıyor demişsin bu ses yine spiral'den gelen sestir vites geçişlerinde hızlanırken ayağının titrediğini dahi hissedebilirsin. spirali değiştir sorunun düzelir.


araç 100 bin km gelmişse eğer benzinli ise trigeri değiştirmende yarar var. dizel ise zincir sistemi olduğundan ses yok ise elletme.

Volant sesi dediğine göre araç %100 dizel :) eğer bugüne kadar arabaya volant değişimi yaptırmadıysan volantını hiç söktürme direk olarak baskı baltanı değiştir derim. Çünki bende volant sanıyodum benim aracımdaki sorunu fabrikanın taktığı volantı boşa söktürmüşüm meğerki volant sağlammış sesi yapan baskı balataymış.

son olarak aracın oturaklı olduğundan güzel konforlu bir lastik taktırmanı öneririm. Tüm bu işlemlerden sonra arabana gönül rahatlığı ile binebilirsin. Banada dua edersin artık :D


Hocam şu yazdıklarını okurken bile verdiğin emeğe dua ettim,birde şu takıntılarımı ortadan kaldırsam sen o zaman gör duayı :)

Şaka bir yana sabah 10 akşam 10 Km'lik kullanımdan sonra lastiklerin çok önemli olduğunu gördüm ve kısmı sebepler biraz lastikten kaynaklanıyor.

Benim kafamı kurcalayan en önemli nokta Baskı balata - volant - zincir seti ve turbo

1.Baskı balataları aracı aldığım şahıs değiştirttiğini söylemişti.

2.Volant arada bir motor kısmından bir takırtı geliyor bir vurma gibi debriyaja biraz bastığımda tak-tak-tak diye sabit bir vurma sesi alıyorum.

3.Zincir seti sanırsam değişmedi,Benim sesle ilgili takıntılarımda belkide en ufak orana sahip kimbilir.

4.Ve en önemlisi turbo arabanın çekmediğini bu durumda turboda bir arızamı var acaba diye düşünmeden edemiyorum çünki aynı aracı kullanan arkadaşımın aracında böyle bir durum yok arac ortalama 3500-4000 devre kadar ivmelenmesini sürdürüyor.

5.Eksoz sprelini daha öncede duymuştum,aynı parçamı bilmiyorum ama bir parçanın içinde porselen bir madde varmış kırıldığında ses yaparmış onun içini boşaltınca sesi kesiyor diye aklımda kalmış,Benim araçtakide aynı sorunmu bilemiyorum.
 

deluxe

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Nis 2009
Mesajlar
274
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
5. maddede yazdığın yanlış spiral borunun içerisinde hiç birşey yoktur dışı süzgeç gibidir ama iyi ses yapar kendisi :)

volanttan ses geldiğini düşünüyosan bence iyi bir ustaya götür şanzımanı indirip baksınlar eğer baskı balata volant durumun iyiyse hiç elletme aynen geri taktır. ilerde ses iyice artana kadar binmeye devam et

çekişten düşme olayı mazot filtrenden hava filtrenden de kaynaklanabilir. Ama bu sorun hemen hemen herkezde var o yüzden 3.000 devire kadar sorunsuz çıkıyosa fazlası zarar. Vites geçişinden sonra hızlanmanda bir sorun yok ise pompan ve turbon sağlamdır. Turbonun çalışıp çalışmadığını sen dahi duyabilirsin. Sessiz bir yerde kullan aracını aç camları ve bas vites geçişlerinde fııısss diye bir ses duyuyorsan ıslık sesi gibi endişeye gerek yok ! Ama yok ben aracımın çekişinden gidişnden memnun değilim diyosan enjektörlerine baktır derim.
 

deluxe

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Nis 2009
Mesajlar
274
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
bu arada debriyaja iyice basıp ayağını hafifçe kaldır ozaman lak lak vuruntu varmı?
 
P

partner352

Bilgi Girilmemiş
Frene basınca duraksayarak duruyormuş gibi demişsiniz ABS li fren sistemleri genelde böyledir.

İlk mesajınızda yazdığınız ve kafayı takmış olduğunuz ilk 3 madde, çözülemeyecek sorunlar değil gibi...

Araç içinize sinmediyse sorunlarını karşı tarafa söyleyin. Aksi durumda kulağınız bayağı çınlar :)
 

seyyahfrm

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ocak 2008
Mesajlar
231
Tepki puanı
2
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar 1 haftadır arkadaşımdan aldığım lastiklerle aracı kullanıyorum yani fark olur diye düşünüyordum ama bu kadar olacağını kesinlikle tahmin etmiyordum mekanik seslerin bile duzeldiğini gordum düşünün daha kaputu hiç açmadık kararımı verdim.

Öncelikle Michlen lastik alacağım gerçi Energy saver ile Primacy Hp arasında kaldım :)
aracı bakıma sokacağım filtreler değişecek gerekirse gaz kelebeği ve orda olan adını bilmediğim kurum bağlayan parçalarıda temizletmeyi düşünüyorum,Turbo bouları kontrol edilecek.bundan sonra ben araç daha iyi olur diye tahmin ediyorum..

Özellikle açıklama gereği duyduğum bir nokta var arkadaşlar.Ben aracı satıcam ve piyasa değerinden dedim ama kimseyide kandıramam satacak olursam yine aracın neyi varsa söylerim fiyatınıda söylerim ortak bir rakamda anlaşılır diye düşünüyorum..
 

petro

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ara 2009
Mesajlar
834
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
52
Siteyi ziyaret et
lastik ve amörtisör birçok şikayeti çözer..lastiklerin iyi durumda olmadığını zaten belirtmişsiniz..ön takımda basit bir yağlamayla veya kontrolle elden geçti mi iş tamamdır..
 

karacakayali

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eki 2010
Mesajlar
206
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
hocam aranızda yeniyim ama 6 yıldır vectra kullanıcısıyım.vuruntu sesi motordan lakırt diye bi sesse eğer hocam o araba daha önceden hararet görmüştür.
 

seyyahfrm

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ocak 2008
Mesajlar
231
Tepki puanı
2
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
hocam aranızda yeniyim ama 6 yıldır vectra kullanıcısıyım.vuruntu sesi motordan lakırt diye bi sesse eğer hocam o araba daha önceden hararet görmüştür.


Peki hocam öyle ise bu ses böyle devammı eder ve daha önce hararet yapıp yapmadığını anlayabilirmiyiz birde daha önce hararet yapmış olmasının sonrası için zararı olurmu ?
 

SertJole

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Eki 2010
Mesajlar
38
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar çok güzel yazmışlar başka söze gerek kalmamış fakat turboyu bencede kontrol ettir.. Yılmaz Bey Benim bir huyum var periyodik bakımlar dışında arabayı çok tamirciye götürünce soğuyorum arabadan.. inşallah sizde bahsettiğiniz sorunlar için soğumazsın araçtan..

Her malın bir alıcısı vardır derler, resimleri çekip aklınızdaki rakamı yazıp verin ilan belki satar daha sorunsuz olduğunu düşündüğünüz bir araba alırsınız..
 
Üst