Benzinle - LPG arasında neden bu kadar çok fark var ?

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
49
www.engelsizdostlar.com
Opel ve reno arasında çok fark var. Dedim gibi özellikle bu kilo farkı yakıt olsun hızlanma olsun çok fark eder. Fransız araçları zaten hafif araçlar aslında bakıyoruz diyoruz ki ya Fransız araçları az yakıyor. Aslında aracın az yaktı filan yok. Sadece işte arada olan bu kilo farkı yakıta etki ediyor.

Opel araçlarının en belirgin özelliği şimdikileri pek bilmem ama kalkışlar da hanhal olmasıdır. Ve bu yüzden yakıtın canına okur. Ama kalkış bittikten sonra artık panzer yollar da demektir. Güven hissi virajlara dalma desen opel de var. Fransız araçların da bu güven hissi sıfırdır zaten sert bir şekilde viraj alsan altından kaymaya başlar.
 

C.C

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2007
Mesajlar
4,793
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
Opel ve reno arasında çok fark var. Dedim gibi özellikle bu kilo farkı yakıt olsun hızlanma olsun çok fark eder. Fransız araçları zaten hafif araçlar aslında bakıyoruz diyoruz ki ya Fransız araçları az yakıyor. Aslında aracın az yaktı filan yok. Sadece işte arada olan bu kilo farkı yakıta etki ediyor.

Opel araçlarının en belirgin özelliği şimdikileri pek bilmem ama kalkışlar da hanhal olmasıdır. Ve bu yüzden yakıtın canına okur. Ama kalkış bittikten sonra artık panzer yollar da demektir. Güven hissi virajlara dalma desen opel de var. Fransız araçların da bu güven hissi sıfırdır zaten sert bir şekilde viraj alsan altından kaymaya başlar.
citroen de fransız markasıdır ama yol tutuşta ve viraj hakimiyetinde opele beş basar
 

paroda

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eki 2012
Mesajlar
818
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
citroen de fransız markasıdır ama yol tutuşta ve viraj hakimiyetinde opele beş basar

C5 ile İnsignia yı karşılaştırırsan... İnsignia nın boy boy fark attığını görebilirsin...
hatta bu durumun bir esprisi vardı... janttan lastik çıkar... insignia yoldan çıkmaz diye...
C5 ile Corsa yı değil... C3 ile corsayı karşılaştırman lazım....
C4 grand picasso ile Zafirayı....
Nemo dersen.... 90 dan sonra böbrekte ne kadar taş varsa düşer...
Citroenin bence en iyi aracı BERLİNGO dur...ve Opel combo dan her acıdan daha iyidir.
+ senin omega nın yol tutuşu hangi citroen de var ?
 

C.C

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2007
Mesajlar
4,793
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
C5 ile İnsignia yı karşılaştırırsan... İnsignia nın boy boy fark attığını görebilirsin...
hatta bu durumun bir esprisi vardı... janttan lastik çıkar... insignia yoldan çıkmaz diye...
C5 ile Corsa yı değil... C3 ile corsayı karşılaştırman lazım....
C4 grand picasso ile Zafirayı....
Nemo dersen.... 90 dan sonra böbrekte ne kadar taş varsa düşer...
Citroenin bence en iyi aracı BERLİNGO dur...ve Opel combo dan her acıdan daha iyidir.
+ senin omega nın yol tutuşu hangi citroen de var ?
citroenlerin yol tutuşunun nasıl olduğunu tüm dünya bilir xantia modeli arka lastiklerden biri kopsa da yoluna devam edebilir eski araçlarındaki pnömatik sistem ha keza öyledir ben 2 sene c4 kullandım onunla girdiğim virajlara calibramla giremiyordum adamlar senelerce rallide dünya şampiyonu oldular yeri gelmişken rallilerde de en az kırım yaşayan araçların başında gelir sanıldığı gibi çok nazik çıtkırıldı araç değildir citroenler ayrıca omeganın süspansiyonları çok yumuşak virajlara citroen gibi giremez arkadan itiş olması da biraz dezavantaj viraj ortalarında savrulma riski çok büyük he düz uzun yolda aklını alırım o başka :D

https://youtu.be/VKC5d4Ytcq0
videoyu izlerseniz bana hak verirsiniz
 

octinum

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Ocak 2013
Mesajlar
72
Tepki puanı
0
Puanları
6
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Tüm genellemeler yanlıştır. :)
1990'ların sonlarından öncesine pek hakim değilim ama o tarihten beri Fransız arabaları eşlenik Almanlarla hemen hemen aynı ağırlıkta görünüyor. Vectra C ile Laguna II'yi karşılaştırın mesela. Benzer ağırlıktadırlar; Laguna II Vectra C'ye göre daha güvenlidir.

Citroen işi karışık. C4 ile girdiğiniz virajlara Calibra ile giremiyorsanız Calibra'nın süspansiyonlarına bir baktırın derim. :) Zira C4'te Citroen'in efsanevi oleopnömatik süspansiyonu yoktur. Yol tutuş açısından ortalama bir C segmenti araba gibi görüyorum, hiçbir yerde de efsane yol tutuş iddialarına rastlamadım.

Yeni kasa C5'lerde süspansiyon sistemi genelde helezonlu ve konfor odaklı. Oleopnömatik süspansiyon sadece üst versiyonlarda opsiyon olarak var, o da Türkiye'de pek para verilen bir şey değil. Doğal olarak, Insignia gibi "sport sedan" sınıfına göz kırpan bir arabaya göre yol tutuşu biraz zayıf kalabilir.

Eski nesil C5'lerin galiba hepsinde oleopnömatik süspansiyon (Hydractive III) var. Bunlar da genelde konfor odaklı ama benzer konfordaki Opel'lere (veya VW'lere filan) uzun virajlarda nal toplatabilirler. O yol tutuşa ulaşmak için geleneksel süspansiyonlu araçlar sert süspansiyona sahip olmak zorunda kalıyor. C5 bir de Hydractive III+ ise daha fena; Sport tuşu aracın yan yatmasını da azaltıyor.

Esas efsaneler ise XM ve özellikle Xantia Activa'ydı. XM'in slalom performansı Porsche'lerden daha yüksek. Xantia Activa bildiğim kadarıyla ülkemizde satılmadı ama ondaki "Activa" teknolojisi araç hızı, direksiyon açısı ve çevirme hızı gibi parametrelere göre aracın yana yatmasını engelliyor. Buyurun XM:

https://www.youtube.com/watch?v=2DN9Rbs8V88

Yani önünüzdeki Citroen'e dikkat edin sürpriz çıkabilir, hiç belli olmaz. :)

Yalnız vay arkadaş, LPG-benzin farkına bakıyordum nerelere geldim. :D
 

karadag.05

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Eki 2015
Mesajlar
227
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
citroen de fransız markasıdır ama yol tutuşta ve viraj hakimiyetinde opele beş basar

her kasisten geçtiğimde tak tuk arka amartisör otecekse eger varsın yol tutus olmasın. c4 ne oyle sankı kalas tasıyosun araba da onlar birbirie carpıyor. şimdi diyeceksin ki citroen kullandın mı? inanmayacaksın ama c6 bile kullandım. c5e c6ya lafım yok onlarda gormedım bişey. 3 carklı c4 kullandım hepsinde de o dediğim ses vardı. bana bi insignia versinler hangi c5 gelirse gelsin yerim.
 

kurt.ibrahim

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
12 Ara 2006
Mesajlar
2,775
Tepki puanı
5
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Bu motarın nesine tüp taktırayım?
360 km rede 21.780 lt yaktığı benzin. 40 km resi şehir trafiği 320 km otobandır.Kullanımda kısıtlama yok , şartlara göre istediğm devirlerde kullandım.
21,780 /360= 0.0605 lt km benzin
4.33x0.0605=0,261965. Kuruş yapar.
Bunda bakımında rölü büyük, yağ, filitreler ve bujiler yeni değiştirildi.
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
49
www.engelsizdostlar.com
Videolar çok hoşuma gitti ya. Böyle videolar benim çok ilgimi çeker.
 
Üst