Benzinli araçlara yüzde 40 tasarruf sağlayan 'enjektör'

  • Konuyu başlatan tolgahan06
  • Başlangıç tarihi

vehicle_dynamics

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2011
Mesajlar
1,315
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: Benzinli araçlara yüzde 40 tasarruf sağlayan 'enjektör'

Kısmen size katılıyorum.
Otomotiv teknolojisi üzerinden ençok geliştirme yapılan sektör.
Yapılan açıklamada az detay verilmiş.Enjektör uçlarının yapısında değişilik yaparak farklı bir püskürtme hızı ve açısı denemiş olabilirler.veya kesikli psükürtme sistemi gibi bir sistem olabilir daha önce yapılmamış birşer olduğunu kesin az bilgi olduğu için sadece tahmin yürütüyorum.
common rail teknolojiside çok eski bir teknoloji değil neden daha önce düşünmemişler demek çift kavramalı şanzımanlar keşfediltikten sonra neden daha önce bulunmadı demek gibi birşey.zamanla olacaktır.aynı karbüratörlü araçlarda olduğu gibi.
Ama banada 11ltden 7 ltye düşüş çok mantıklı gelmedi çok fark olması düşündürücü bu işlem kademeli mümkün önce lt tasarruf sağlanır daha sonra geliştirilen ürün ile bir 2 lt daha düşüş meydana getirilebilir.Ama bir kerede bu kadar olması mantıklı değil o konuda size katılıyorum.
Yazımı yanlış anlamayın size muhalefet olmak için yazmadım karşıt bir fikri paylaşmak istedim.
[/quote]

Asla muhalefet olduğunu düşünmem, estağfirullah.Bilgilerimize göre bir mühendislik olayının mümküniyetini konuşuyoruz.
Zamanla herşeyde gelişme olur, fakat sadece enjeksiyon değişimi ile bu kadar kazanç sağlanabileceği mümkün olsaydı, bu ana kadar mutlaka birileri bulurdu.Diğer bahsettiğiniz sistemler çok daha kompleks sistemler ve araca uygulanabilmesi için daha farklı teknolojileri barındırdıkları için gelişmeleri daha uzun sürdü.Örneğin DSG içerdiği ikinci kavrama sebebiyle içine sığacağı hacmi sunan araçları beklemiş olabilir, sadece bir örnek.
 
T

tolgahan06

Bilgi Girilmemiş
Ynt: Benzinli araçlara yüzde 40 tasarruf sağlayan 'enjektör'

vehicle_dynamics link' Alıntı:
Kısmen size katılıyorum.
Otomotiv teknolojisi üzerinden ençok geliştirme yapılan sektör.
Yapılan açıklamada az detay verilmiş.Enjektör uçlarının yapısında değişilik yaparak farklı bir püskürtme hızı ve açısı denemiş olabilirler.veya kesikli psükürtme sistemi gibi bir sistem olabilir daha önce yapılmamış birşer olduğunu kesin az bilgi olduğu için sadece tahmin yürütüyorum.
common rail teknolojiside çok eski bir teknoloji değil neden daha önce düşünmemişler demek çift kavramalı şanzımanlar keşfediltikten sonra neden daha önce bulunmadı demek gibi birşey.zamanla olacaktır.aynı karbüratörlü araçlarda olduğu gibi.
Ama banada 11ltden 7 ltye düşüş çok mantıklı gelmedi çok fark olması düşündürücü bu işlem kademeli mümkün önce lt tasarruf sağlanır daha sonra geliştirilen ürün ile bir 2 lt daha düşüş meydana getirilebilir.Ama bir kerede bu kadar olması mantıklı değil o konuda size katılıyorum.
Yazımı yanlış anlamayın size muhalefet olmak için yazmadım karşıt bir fikri paylaşmak istedim.

Asla muhalefet olduğunu düşünmem, estağfirullah.Bilgilerimize göre bir mühendislik olayının mümküniyetini konuşuyoruz.
Zamanla herşeyde gelişme olur, fakat sadece enjeksiyon değişimi ile bu kadar kazanç sağlanabileceği mümkün olsaydı, bu ana kadar mutlaka birileri bulurdu.Diğer bahsettiğiniz sistemler çok daha kompleks sistemler ve araca uygulanabilmesi için daha farklı teknolojileri barındırdıkları için gelişmeleri daha uzun sürdü.Örneğin DSG içerdiği ikinci kavrama sebebiyle içine sığacağı hacmi sunan araçları beklemiş olabilir, sadece bir örnek.
[/quote]
aslında bence de pek bi inandırıcılığı yok ama bilgi amaçlı paylaşmak istedim.bu arada forum üyesi 1453 nickli arkadaşımız sanırım 5.1 lt yakıt ortalamasını yakalamıştı.90 km sabit hızla
 
Üst