Bu bölgeye nasıl bir işlem yaptırayım?

mustafa07

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2014
Mesajlar
1,088
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
2000 2500 gibi bir zımparayla çiziği ortaya çıkartın. üstüne yaptırmış olduğunuz rötuş boyasını kürdanla çiziğin dışına çıkmadan doldurun. boyanın tamamen kurumasını sağlayın tekrar zımpara yapın fazla bastırmadan yaptığınız rötuşu uçurmadan sonra scholl s3 veya muadili bir pastayla geçin dibine girmeden kimse anlayamaz... yapması çok zevkli ben siyah arabaya sahibim kendi arabamda kapının ortasındaki yere yaptım dibine girmeden kimse anlayamıyor...
Kendim nasıl yapayım neyle boyayacağım
Boyacı dediginiz gibi yapabilir mi
Çok para istiyorlar be

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

hamditopal

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ara 2014
Mesajlar
31
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bahsedilen şekilde mutlaka boya kalkması sıkıntısı yaşarsınız. Zımpara ile o kadar dar kesitte dönülemeyeceği aşikardır. Çizik bölge çok derin değilse basitçe zımpara ile astar seviye dengesini bulabilirsiniz ama derin çiziklerde o bölgede çok az bile olsa dolgu ihtiyacı olur sonrasında zımpara ile tesviye edilir. Her ihtimalde de basitçe kürdan ile işlem yapamazsınız kaldı ki arkadaşımızın paylaştığı resime bakarsak hiç yapamazsınız unutmayın paylaşılan resim basit taş, mıcır yarası değil. Çizik olan bölgenin bir miktar dışına taşılacak şekilde zımpara atılır macun sonrası tekrar zımpara ile tesviye edilir bu aşamada; atılacak olan boyanın çizik olan bölge etrafına tam tutunabilmesi için çalışılan bölge mecburen genişleyecektir. Metalik gri veya bej en sıkıntılı renklerdir. Biz önce rütuş gibi yapalım dedik sonrasında baktık çok belli oluyor işlem yapılan yerin etrafını normal astar ve iki kat boya geçip son olarak vernik ile yaydık bu durumda kuşak ile cam fitili arası işlem görmüş oldu.
 

mustafa07

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2014
Mesajlar
1,088
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Bahsedilen şekilde mutlaka boya kalkması sıkıntısı yaşarsınız. Zımpara ile o kadar dar kesitte dönülemeyeceği aşikardır. Çizik bölge çok derin değilse basitçe zımpara ile astar seviye dengesini bulabilirsiniz ama derin çiziklerde o bölgede çok az bile olsa dolgu ihtiyacı olur sonrasında zımpara ile tesviye edilir. Her ihtimalde de basitçe kürdan ile işlem yapamazsınız kaldı ki arkadaşımızın paylaştığı resime bakarsak hiç yapamazsınız unutmayın paylaşılan resim basit taş, mıcır yarası değil. Çizik olan bölgenin bir miktar dışına taşılacak şekilde zımpara atılır macun sonrası tekrar zımpara ile tesviye edilir bu aşamada; atılacak olan boyanın çizik olan bölge etrafına tam tutunabilmesi için çalışılan bölge mecburen genişleyecektir. Metalik gri veya bej en sıkıntılı renklerdir. Biz önce rütuş gibi yapalım dedik sonrasında baktık çok belli oluyor işlem yapılan yerin etrafını normal astar ve iki kat boya geçip son olarak vernik ile yaydık bu durumda kuşak ile cam fitili arası işlem görmüş oldu.
Resmen küf gözüküyor boya ve altindaki katman kalkmış durumda

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

mustafa07

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2014
Mesajlar
1,088
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Yanlış yorum yaptım affola

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
Bahsedilen şekilde mutlaka boya kalkması sıkıntısı yaşarsınız. Zımpara ile o kadar dar kesitte dönülemeyeceği aşikardır. Çizik bölge çok derin değilse basitçe zımpara ile astar seviye dengesini bulabilirsiniz ama derin çiziklerde o bölgede çok az bile olsa dolgu ihtiyacı olur sonrasında zımpara ile tesviye edilir. Her ihtimalde de basitçe kürdan ile işlem yapamazsınız kaldı ki arkadaşımızın paylaştığı resime bakarsak hiç yapamazsınız unutmayın paylaşılan resim basit taş, mıcır yarası değil. Çizik olan bölgenin bir miktar dışına taşılacak şekilde zımpara atılır macun sonrası tekrar zımpara ile tesviye edilir bu aşamada; atılacak olan boyanın çizik olan bölge etrafına tam tutunabilmesi için çalışılan bölge mecburen genişleyecektir. Metalik gri veya bej en sıkıntılı renklerdir. Biz önce rütuş gibi yapalım dedik sonrasında baktık çok belli oluyor işlem yapılan yerin etrafını normal astar ve iki kat boya geçip son olarak vernik ile yaydık bu durumda kuşak ile cam fitili arası işlem görmüş oldu.
el becerisi varsa zımpara döndürülmeyecek bir alan değil. hiçbirşey yapamazsanız kaldırırsınız krikoyla aracın yanını havaya öyle çalışırsınız . evet metalik renkler sıkıntılı zımparayla alanı güzelce açtıktan sonra kürdan en güzel rötuş fırçasından daha çok iş görüyor. ben normalde bile kürdan kullanıyorum hatasız sonuçlar alıyorum. meg 101 veya scholl s3 ile polisajdan sonra alt kısımda kaldığı için belli bile olmayacak güzel sonuç alınır...
 

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
Kendim nasıl yapayım neyle boyayacağım
Boyacı dediginiz gibi yapabilir mi
Çok para istiyorlar be

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

80 liranın nesi çok bu parça için ?
adam zımparalayacak macunlayacak astar çekip boyayacak. ölüsü 2 3 saatlik işlem. böyle gezmektense veririm 80 lirayı yaptırırım. parça boya artık 150 tl. basit gibi gözüksede hiçte basit iş değildir boyacılık. kaç gr boya gideceğini hesap etmekle olmuyor...
 

sondoka

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Tem 2010
Mesajlar
230
Tepki puanı
1
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Kendiniz yapmaya kalktığınız zaman 1kutu araç koduna göre hazırlanmış sprey boya ve 1 kutu astar toplam 40tl yapar,gerekli ise macun,zımparalar,yüzey tineri vs alsanız,eğer metalik boya ise 1kutuda sprey vernik alsanız zaten 80tl'yi rahat geçer,uğraşmanıza değmez,ustaya yaptırmak daha uygun olabilir hemde daha iyi sonuç verir fakat illaki kendim yapayım eğlence olsun derseniz malzemeleri alıp kendinizde yapabilirsiniz resimden daha önceden boyanmış gibi sanki,eski boyayı kaldırıp yarımay olarak boyayabilirsiniz o bölgede boya yapmak zor değil tabi öncesinde boya öncesi hazırlık vs.nasıl yapıldığını araştırmanız yada görmeniz iyi olur.
 
Son düzenleme:

mustafa07

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2014
Mesajlar
1,088
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Kendiniz yapmaya kalktığınız zaman 1kutu araç koduna göre hazırlanmış sprey boya ve 1 kutu astar toplam 40tl yapar,gerekli ise macun,zımparalar,yüzey tineri vs alsanız,eğer metalik boya ise 1kutuda sprey vernik alsanız zaten 80tl'yi rahat geçer,uğraşmanıza değmez,ustaya yaptırmak daha uygun olabilir hemde daha iyi sonuç verir fakat illaki kendim yapayım eğlence olsun derseniz malzemeleri alıp kendinizde yapabilirsiniz resimden daha önceden boyanmış gibi sanki,eski boyayı kaldırıp yarımay olarak boyayabilirsiniz o bölgede boya yapmak zor değil tabi öncesinde boya öncesi hazırlık vs.nasıl yapıldığını araştırmanız yada görmeniz iyi olur.
Boyandığını nerden anladınız

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Üst