- Katılım
- 19 Tem 2008
- Mesajlar
- 1,203
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
arkadaşlar araçların yakıt pompaları sürekli çalıştığı için ısınır. ısınan pompa yakıt deposu içerisindeki yakıt sayesinde soğur.
yakıt çeyrek deponun altına indiğinde yakıt pompası kısmen veya tamamen açıkta kalacağı için soğuması azalır ve uzun vadede pompa zarar görür.
bu nedenle yakıt pompaları arızalanan bir çok arkadaş gördük forumlarda.
bir de yakıt deposu içerisindeki totru ve pislikler dibe çöker depoyu boş kullanırsanız yakıt sürekli çalkalanacağı için dibe çökmüş olan tortu ve pislikler havalanarak yakıta karışacağı için yakıt filtresine kadar gider.
ayrıca depoda yakıtla gelen bir miktar su bulunur depo çalkalandıkça yakıt su karışır ve su yakıtla beraber filtreye bazen de yanma odasına kadar gelir.
depodaki suyun sebebi şudur; petrollerde ki yakıt tankına ilk yakıt boşaltılırken bir miktar su koyulduğu söyleniyor.
suyun sebebi tanka yakıt boşaltılınca tortu pislik ne varsa havalanıp yakıtla karıştığı için su üste çıkıyor ve yavaş yavaş dibe doğru çöktükçe yakıta karışan tortu ve pislikleri de aşağıya doğru indirerek dibe çökmesini sağlıyormuş.
akaryakıt istasyonları tanka yakıt boşalttıklarında tortular dibe çöküp dinleninceye kadar normalde yakıt satmazlar veya satmamaları lazım.
işte bu aşamada yakıt alırsanız yakıtın içerisinde ne varsa aracın deposuna geliyor.
yakıt çeyrek deponun altına indiğinde yakıt pompası kısmen veya tamamen açıkta kalacağı için soğuması azalır ve uzun vadede pompa zarar görür.
bu nedenle yakıt pompaları arızalanan bir çok arkadaş gördük forumlarda.
bir de yakıt deposu içerisindeki totru ve pislikler dibe çöker depoyu boş kullanırsanız yakıt sürekli çalkalanacağı için dibe çökmüş olan tortu ve pislikler havalanarak yakıta karışacağı için yakıt filtresine kadar gider.
ayrıca depoda yakıtla gelen bir miktar su bulunur depo çalkalandıkça yakıt su karışır ve su yakıtla beraber filtreye bazen de yanma odasına kadar gelir.
depodaki suyun sebebi şudur; petrollerde ki yakıt tankına ilk yakıt boşaltılırken bir miktar su koyulduğu söyleniyor.
suyun sebebi tanka yakıt boşaltılınca tortu pislik ne varsa havalanıp yakıtla karıştığı için su üste çıkıyor ve yavaş yavaş dibe doğru çöktükçe yakıta karışan tortu ve pislikleri de aşağıya doğru indirerek dibe çökmesini sağlıyormuş.
akaryakıt istasyonları tanka yakıt boşalttıklarında tortular dibe çöküp dinleninceye kadar normalde yakıt satmazlar veya satmamaları lazım.
işte bu aşamada yakıt alırsanız yakıtın içerisinde ne varsa aracın deposuna geliyor.