Corsa D 1.2 Baskı Balata sonrası

Kaan39

Kayıtlı Kullanıcı
39-Kırklareli
Katılım
21 Mar 2021
Mesajlar
37
Tepki puanı
5
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Herkese Merhaba. 1.2 80hp 12xep motor bir corsa sahibiyim.4 gün önce çok yukarıda kavramasından ve titreme yapmasından dolayı Luk marka Baskı balata ve servis ürünü FTE Marka debroyaj bilyası degisimi yaptırdım. Toz pası denilecek şekilde volantı 0.3mm taşlattım. Baskının bastığı yer ayna gibi olmuştu çünkü. Degisim.sonrası toplamda 100km yaptım ama beni rahatsız eden bazı durumlar var. Degişimden önce araç isteksiz kalkıyordu. Değişim sonrası daha keskin bir kavrama bekliyordum ama hala aynı şekilde isteksiz kalkıyor. Hala titreme bariz mevcut. Tek değişen şey vites küçültmelerindeki o yığılma sarsıntı gitti ve debriyaj ortada kavramaya başladı daha dogrusu ortanın belki 1 tık altında kavramaya başladı. Balatanın alışma sütesi varmış ama gergi kütüğünün ordan kalkışya gelen takırtıyı bulmak için usta aracın el frenini cekip 7-8 defa kalkış yapmayı denedi. Daha dogrusu balata testi gibi düşünelim. Bu zorlama alışma sürecine veya balataya ciddi zarar verirmi? Yada volanta zarar vermişmidir tekrardan? Degişimden hemen 5km sonra yqptı bunu cünkü? Ayrıca sunuda merak ediyorum bu titreme neden hala geçmedi. Ilk kalkışta Avans vurur seklinde bir titreme var. Periyodik bakım 4000km.önce yapıldı
 
Son düzenleme:

cenk artem

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
1 Eyl 2015
Mesajlar
2,480
Tepki puanı
2,569
Puanları
113
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
genellikle baskı balata volan ile birlikte değişir. siz neden takım olarak değiştirmediniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: cagatay16 ve Cemil

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,446
Tepki puanı
1,961
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
@cenk artem e katılıyorum ...Daha önce araç Oynar göbek(hareketli)volant değildi değilmi?
Muhtemel olası tahminlerim...
1-Volant düzgün taşlanmamış olabilir...
2-Baskı balata düzgün şekilde yerine oturtulmamış olabilir....
3-Baskı balata seti orjinal olmayabilir...
 

cenk artem

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
1 Eyl 2015
Mesajlar
2,480
Tepki puanı
2,569
Puanları
113
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
muhtemelen ikinci bir işçilik daha çıkacak gibi duruyor. sabit ile hareketli volant arasındaki değişim bu tür sarsıntıları titremeleri yapabilir.
 

garbis

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
19 Nis 2012
Mesajlar
360
Tepki puanı
106
Puanları
43
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
araç 1,2 benzinli 12xer motor ise volant zaten sabit. Dizellerde oynak volant var. Kalkışta takırtı yapıyorsa sentesini iyi tutturamadı usta büyük ihtimalle.

Her eline tornavida , anahtar alan usta olduğu için maalesef oluyor böyle vakalar. Gerçi servisler de aynı bokun soyu. Karter tapasını bir sıktı gözümün önünde resmen ayı gibi abandı yalama etti. Sonra bana diyor ki bu yalama olmuş dedim ki o kadar asılırsan karter kopmadığına dua et.
 
  • Beğen
Tepkiler: cenk artem

Kaan39

Kayıtlı Kullanıcı
39-Kırklareli
Katılım
21 Mar 2021
Mesajlar
37
Tepki puanı
5
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Volantım sabit. Fabrikasyon üretim.olwrqk sabit volant ile geliyor zaten. Orjinal volant satılmıyor malsef üretimi.yok. cıkmasınada güvenemediğim için toz paso denilen çok.ince bir temizlik yapıldı. Ama kavrama keskin değil bu sabahta denedim 1
Viteste el freni cektim sona kadar kalkış yaptım stop etmiyor inat edip bir sekilde el frenini yenip yavasta olsa kaldırıyor ama kavrama nokyasına geldiğinde stop edercdsine sert bir tutunma yapmıyor. Kısacası önceki baskı balatamdan hicbir fark görmedim. 2. Bir işcilik kesin cıkar mı ? Şanzımanda istavroz dişlerinde boşluk var tak diye vuram bir ses bu boşluk sert kavramayı engeller mi
 

Kaan39

Kayıtlı Kullanıcı
39-Kırklareli
Katılım
21 Mar 2021
Mesajlar
37
Tepki puanı
5
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
genellikle baskı balata volan ile birlikte değişir. siz neden takım olarak değiştirmediniz.

Sıfırı satılmıyor cıkmasına da güvenemediğim için taşlama yaptırdım
 

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,446
Tepki puanı
1,961
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Baskı balatayı yaptırdığın yere götürüp sorunun devam ettiğini söylediniz mi ? Bence dediğiniz gibiyse ücret almaması gerekiyor...En azından başka bir parçada sorun varsa sadece parça parasını alıp extra işçilik almamalı...Bence ustaya geri götürün bir test etsin...Dürüst bir usta ise yan çizmez...
 

Kaan39

Kayıtlı Kullanıcı
39-Kırklareli
Katılım
21 Mar 2021
Mesajlar
37
Tepki puanı
5
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Baskı balatayı yaptırdığın yere götürüp sorunun devam ettiğini söylediniz mi ? Bence dediğiniz gibiyse ücret almaması gerekiyor...En azından başka bir parçada sorun varsa sadece parça parasını alıp extra işçilik almamalı...Bence ustaya geri götürün bir test etsin...Dürüst bir usta ise yan çizmez...
Bu gün götürdüm ustaya test sürüşüne cıktık 80-90 santimlik bir setin üzerine dogru cıkardı aracı dükkan girişi biryer. Gaz vermeden debriyajı yavas yavas kaldırarak cıkardı. Bana dediği şey şuydu. Kacırma olsa cıkmaz yada kacırma yapar dedi. Bende ama cıkarken titiryor dedim. O silindir hacminden kaynaklanıyor. 2.0 motor olsa titremeden cıkar dedi. 4ten 3e attıgımda arac kerkinme yapıyordu onuda denettim kompresör bindigi icin o an emisyon değerini ayarlıyor normaldir o kadar dedi. 4. viteste 2000 devirdeyken 3e atıyorum 3000 devire cıkıyor cok hafif siliknme yapıyor. Sizce bu durum ve ustanın söyledikleri dogrumu??
 

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,446
Tepki puanı
1,961
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Açıkçası 1,4 aracımda bu güne kadar ustanın söylediği durumları yaşamadım...1,3 dizel araçlarımdada yaşamadım...Bence işi yokuşa sürmüş...Vites düşürerekKompresyona(motor freni)girmiş bir aracın titrediğini hiç görmedim..Genelde sadece kompresyon sesi çıkar ve bir miktar kasar...Bu arada motor kulakları,şanzıman kulakları ve alt takımın durumu nedir?
 
Üst