Corsa d sabah calismasinda gelen sesler

Soner Doğru

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ocak 2015
Mesajlar
169
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Arkadaslar 2013 corsa d 1.2 benzinli essentian arac sahibiyim..

Sabahlari aracimi calistiriyorum, devir saati basta normalde calisiyor 45-50 saniye sonra devir saati bi asagi dusuyor bi yukseliyor arac sarsiyor resmen ve motordan katir kutur sesler geliyor ve bu ses beni o kadar korkutuyorki sanki heran birseyler kopacakmis gibi catir cutur ses geliyor.. Yani kontagi kapattigim bile oldu zamanla.. Ne oluyor yaa arkadas deyip..

Bu sesin sirrini cozebilen varmi .. Yada ayni sorunla karsilasan varmi ..acaba kelebek bogazinda pislik mi var yoksa bu devir saati neden birden dusup yukseliyor..

O ses gectikten sonra arac normal randimanina donuyor ve gun boyu boyle bir sey yasamiyorum.. Arac sogukken genelde bu oluyor..

Sabah calistiriyorum gaz veriyorum 45 saniye sonra araba sanki ortadan ikiye ayrilacak gibi sesler geliyor 3-5 saniye bu ses suruyor.. Her sabah ayni sesi duymak insanin canini sikiyor
 

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Soğukta özellikle ilk çalıştırmada çok anormal sesler gelmez eğer motorda her şey yolundaysa tabi. Yani sizin anlattığınız gibi çatur çutur sesler çok da normal gözükmüyor. Tavsiyem, öncelikle motor yağınızın seviyesini bi kontrol ettirin. Araçta acaba yeteri kadar yağ yok mu? Ya da yağ pompasında mı bir sıkıntı var da ilk anda yağlama yapmayıp o acayip seslere neden oluyor? Yağ lambası falan yanıyor mu araçta? Bir de yağınız aracınıza uygun mu acaba, 10-40 kullanabilirsiniz. (Gerçi araç, 2013 modelmiş yağ değeri konusunda yanıltmayım. Corsa B'ler için 10-40 uygundu)

İlk anda itecekler yağ dolana kadar belki ses yapabilir özellikle de soğukta daha belirginleşir bu ses ama onun sesi daha çok şıkırtı şeklinde olur. İtecekler yağ dolunca da keser zaten.

Rölanti dalgalanması sorununuzda rölanti ayarlayıcısı ile ilgili olabilir. Boğaz kelebeği, rölanti ayarlayıcısı temizliği yaptırın isterseniz.

Bir de araç trigeri zincirli mi acaba? Gerçi 2013 model ama km yüksekse zincir de ses yapıyor olabilir ilk çalıştırmada bir ihtimal.
 

Soner Doğru

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ocak 2015
Mesajlar
169
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
soğukta özellikle ilk çalıştırmada çok anormal sesler gelmez eğer motorda her şey yolundaysa tabi. Yani sizin anlattığınız gibi çatur çutur sesler çok da normal gözükmüyor. Tavsiyem, öncelikle motor yağınızın seviyesini bi kontrol ettirin. Araçta acaba yeteri kadar yağ yok mu? Ya da yağ pompasında mı bir sıkıntı var da ilk anda yağlama yapmayıp o acayip seslere neden oluyor? Yağ lambası falan yanıyor mu araçta? Bir de yağınız aracınıza uygun mu acaba, 10-40 kullanabilirsiniz. (gerçi araç, 2013 modelmiş yağ değeri konusunda yanıltmayım. Corsa b'ler için 10-40 uygundu)

İlk anda itecekler yağ dolana kadar belki ses yapabilir özellikle de soğukta daha belirginleşir bu ses ama onun sesi daha çok şıkırtı şeklinde olur. İtecekler yağ dolunca da keser zaten.

Rölanti dalgalanması sorununuzda rölanti ayarlayıcısı ile ilgili olabilir. Boğaz kelebeği, rölanti ayarlayıcısı temizliği yaptırın isterseniz.

Bir de araç trigeri zincirli mi acaba? Gerçi 2013 model ama km yüksekse zincir de ses yapıyor olabilir ilk çalıştırmada bir ihtimal.

aracimda 10-40 yag kullaniyorum degisimi yapali 1 ay oldu .arac ilk calisiyor sikinti yok ama 45 saniye sonra falan sanki bir seyler sikisiyor gibi arac devirden dusuyor ve sendeliyor catir cutur sesler geliyor ve bi kac saniye sonra normale donuyor ve bu esnada gazda kesiyor arac istop etti edecek gibi oluyor ve birden normale donuyor. Genelde bu sorun arac soguuken calistirdigimda oluyor arac daha 35binde..
 

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Hocam, valla bütün ihtimaller yağ değişiminin yeni yapılmış olması, ve aracın daha 35 binde olmasıyla birlikte neredeyse önemini yitirdi :) kendi aracımda da yazın ateşleme problemiyle çok uğraşmıştım. en son parçalardan biri olan distribütörden çıkmıştı. (tabi bizim araç biraz daha eski teknoloji.) ateşlemede problem olduğu için tekleme dışında da sabahları ilk çalıştırmada sizin belirttiğiniz gibi devirden düşmeler, boğulmalar, kesilmeler, stop edecek gibi olup hatta çoğu zaman stop etmeler oluyordu.
 

Soner Doğru

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ocak 2015
Mesajlar
169
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Benim tahminim acaba kelebek bogazinda pislik olabilirmi,o yuzden bu sekilde arac ilk calismada bogulur gibi oluyor devirden dusuyor.. Hafta sonu onu bi temizlemeyi dusunuyorum bakalim sonuc ayni sekilde mi olacak :)
 

06corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
1,202
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
aracimda 10-40 yag kullaniyorum degisimi yapali 1 ay oldu .arac ilk calisiyor sikinti yok ama 45 saniye sonra falan sanki bir seyler sikisiyor gibi arac devirden dusuyor ve sendeliyor catir cutur sesler geliyor ve bi kac saniye sonra normale donuyor ve bu esnada gazda kesiyor arac istop etti edecek gibi oluyor ve birden normale donuyor. Genelde bu sorun arac soguuken calistirdigimda oluyor arac daha 35binde..

Öncelikle geçmiş olsun, yağ seçiminiz yanlış Aracınızın kataloğunda 5w -30 öneriyor. 10 -40 kalın ve istanbul gibi soğuk bi kente rağmen. Sese gelirsek lpg li ise aracınız belki gaz ayari doğru değildir
 

Soner Doğru

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ocak 2015
Mesajlar
169
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Öncelikle geçmiş olsun, yağ seçiminiz yanlış aracınızın kataloğunda 5w -30 öneriyor. 10 -40 kalın ve istanbul gibi soğuk bi kente rağmen. Sese gelirsek lpg li ise aracınız belki gaz ayari doğru değildir

dediginiz dogru yagin kalinligindan ilk akis tam saglanamadigindan vuruntu yapiyor olabilir .. Kelebek bogazini temizleyip yagi komple degistirip birde bu sekilde denemekte fayda var.. Her turlu ihtimali goze alip hafta sonu komple bi bakim yapacagim..
 

06corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
1,202
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
dediginiz dogru yagin kalinligindan ilk akis tam saglanamadigindan vuruntu yapiyor olabilir .. Kelebek bogazini temizleyip yagi komple degistirip birde bu sekilde denemekte fayda var.. Her turlu ihtimali goze alip hafta sonu komple bi bakim yapacagim..

Bu arada yakinda kendi aracimin bakımı geldi 5w 30 mobil 1 esp kullaniyordum büyük ihtimalle 0w-40 mobil 1 esp ye gecicem mobilin kendi sitesinde aracima tavsiyesi bu sekilde opelin de onay verdiği dexos2 sadece bu yağ da mevcut
 

Soner Doğru

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ocak 2015
Mesajlar
169
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Ben sizin dediginiz gibi ilk oalrak 5-30"a bi donus yapayim.. Aracta dedigniz gibi 10-40 agir geliyor olabilir .. 5-30 fark yaratirsa sorun yagdan kaynakli olacaktir.. Ilk onceligim yag degisimi olacak..
 

06corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
1,202
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Ben sizin dediginiz gibi ilk oalrak 5-30"a bi donus yapayim.. Aracta dedigniz gibi 10-40 agir geliyor olabilir .. 5-30 fark yaratirsa sorun yagdan kaynakli olacaktir.. Ilk onceligim yag degisimi olacak..

Büyük ihtimalle fark eder. mobil 1 esp formula tavsiye ederim gayet kalitelidir. ;) ayrıca bujileride kontrl etmenizde fayda var oda aracın düzgün çalışmasini engeller
 
Üst