Çözemediğim Akü Bitmesi Sorunu

opelastra0044

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Kas 2012
Mesajlar
78
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Selamun aleyküm arkadaşlar.

Üstesinden gelemediğim bir sorunum var. Değerli yardımlarını rica ederim.

Araç park halindeyken 15 dakika dörtlüleri yaktım ve aracı çalıştırmak istediğimde akü sorun çıkardığı için aracı çalıştıramadım. 6 aylık aküm bitmiş. Takviye yoluyla sorunsuz bir şekilde çalıştırdık. 5 km. yol gittikten sonra sabah yine araç çalışmadı. Tekrar takviye yoluyla aracı çalıştırdıktan sonra önce akücüye gittim. Akü bitmiş dedi, araca idareten eski bir akü taktı ve kaçak kontrolü yaptırmak üzere beni elektrikçiye yönlendirdi. Akücü ile sonraki görüşmelerimizde akünün sağlam olduğunu, şarj ettiğini ama yine de sorun çıkarırsa aküyü yenisiyle değiştireceğini belirtti. Elektrikçi her arabada çıkan değerler kadar kaçak olduğunu söyledi ve şarj dinamosunun yeterince elektrik üretmediğini söyledi. Söylediği değer 13-14 arasıydı. En fazla 14 çıkmış. Şarj dinamosunun arızalı olduğunu söyledi ve tamir için 120 TL ücret istedi. Yedek aküyü deneyip ona göre karar vereceğimi söyleyerek oradan ayrıldım. Başka bir elektrikçiye gittim. Bu elektrikçi de kaçağın normal değerlerde olduğunu, şarj dinamosunun da 13-14 arası değerde elektrik ürettiğini, bu değerlerin araç için yeterli olacağını, sorunun aküde olduğunu belirtti.

Yedek aküyle 4 gün aracı kullandıktan sonra araç yine park halindeyken 7-8 dakika dörtlüleri yaktım ve aracı çalıştırmak istediğimde aküdeki gücün azaldığını farkettim. Buna rağmen aracı çalıştırdım ve 20 km. yol yaptıktan sonra sabah yine araç çalışmadı. Takviye yoluyla çalıştırdım.

Soru 1) Akünün bitmesi ile dörtlülerin bir alakası olabilir mi? Dörtlü de sorun olsaydı kaçak kontrolünde çıkmaz mıydı? Özellikle dörtlüler yanıkken bir kontrol yapılmadı.

Soru 2) Opel Astra G 1.6 için şarj dinamosu 13-14 değerde elektrik üretmesi normal kabul edilir mi? Araç için bu değerler yeterli olmaz mı?

Soru 3) Sorunu çözmem için nasıl bir yol izlememi tavsiye edersiniz?
 

EthemBozkurt

Yönetici
Moderatör
06-Ankara
Katılım
18 Ocak 2008
Mesajlar
3,444
Tepki puanı
22
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
aleyküm selam .....


Soru 1) Akünün bitmesi ile dörtlülerin bir alakası olabilir mi? Dörtlü de sorun olsaydı kaçak kontrolünde çıkmaz mıydı? Özellikle dörtlüler yanıkken bir kontrol yapılmadı.

---- dörtlüler aküyü bitirecek kadar akım çekmez.

Soru 2) Opel Astra G 1.6 için şarj dinamosu 13-14 değerde elektrik üretmesi normal kabul edilir mi? Araç için bu değerler yeterli olmaz mı?

---- 13 ve 14 volt gayet normal fakat siz yinede aracın motor gövdesinden akünün eksi ucuna bir kablo çekilimi kontrol edin. eğer yoksa kalın bir kablo çektirin. ozaman aracınız tam şarj eder.ve araç çalışırken akü voltajı ölçüncede biraz daha yüksek çıkar.

Soru 3) Sorunu çözmem için nasıl bir yol izlememi tavsiye edersiniz?[/QUOTE]

---- multimetre ile kaçak kontrolünde kaç ma akım çekiyor onu yazarsanız daha net konuşuruz. aracın kapılarını kilitleyin ve akünün artı ucunu sökün ,multimetreyide akım bölümüne alıp ,akünün artı ucuna multimetrenin bir ucunu ,söktüğünüz kalın kabloyada diğer ucunu bağlayın. ve orada yazan rakamı söyleyin.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,507
Tepki puanı
234
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Soru 1) Akünün bitmesi ile dörtlülerin bir alakası olabilir mi? Dörtlü de sorun olsaydı kaçak kontrolünde çıkmaz mıydı? Özellikle dörtlüler yanıkken bir kontrol yapılmadı.

---- dörtlüler aküyü bitirecek kadar akım çekmez.

Ethem doğru diyorsun. Ben birkaç sene evvel kış günü Ankara'dan İzmir'e dönerken Afyon'da akü bitmesi nedeniyle (arıza şarj dinamosundan çıktı) yolda kaldım. Akünün toplaması için bir süre bekledim ama sonuç değişmedi, dörtleri açıp yarım saatten fazla çekici bekledim, aracı servise çekene kadar dörtlüleri bilerek hiç kapatmadım, onlar da inatla yandılar. Sonuç olarak demem o ki dörtlüler sanılandan çok daha az enerji harcıyorlar.
 

EthemBozkurt

Yönetici
Moderatör
06-Ankara
Katılım
18 Ocak 2008
Mesajlar
3,444
Tepki puanı
22
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
daha sonrada

lpg markanız atiker ise lpg beyni boşta akım çekiyor. fabrikasyon beyin sıkıntısı olabiliyor. tavsiyem lpg beyninin akünün artı ucunda direk bağlantı kablosu var. öncelikle akünün artı ucunu sökün ve araya multimetre bağlayın çektiği akıma bakın. muhtemelen 0.60 veya üzerinde bir akım değeri göreceksiniz. sırasıyla artı uçta bağlı olan lpg kablosunu ayırıp aynı ölçümü tekrarlayın ve değere bakın eğer akım değeri düşmüş ise mesela 0.07 veya altında ozaman sıkıntı lpg beynindedir. garantiden değişir. garantisi yok ise lpg beyin ucunu aküden söküp kontağa bağlatın düzelir. bu yazdıklarımı akünün artı ucunda bağlı alarm ve müzik sistemi amfi vs bağlı ne kadar kablo varsa söküp aşamaları tekrarlayın sıkıntıyı kesin çözersiniz. ben siteden bir kaç arkadaşımızın vectralarında aynı sıkıntıyı yaşadığını görmüştüm ve sıkıntıyı çözmüştük. birde astralarda teypte bozulduğunda yüksek akım çekebiliyor. bunları kontrol ettir ,kolay gelsin
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Multimetreyi hangi konuma alıyoruz abicim, resimli bir show yapar mısın?
 

EthemBozkurt

Yönetici
Moderatör
06-Ankara
Katılım
18 Ocak 2008
Mesajlar
3,444
Tepki puanı
22
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Multimetreyi hangi konuma alıyoruz abicim, resimli bir show yapar mısın?


senimi kıracağım emre buyur :)

resimdeki gibi akünün eksi ucunu söküyoruz.

multimetredende kırmızı olan probun yerini değiştirerek ma/amper yazan yuvaya takıyoruz. siyah probun yeri değişmeyecek.
daha sonrada multimetreyide ma/amper işaretine (10 a )gelecek şekilde ayarlıyoruz. ve ardından resimdeki gibi akü ile araca giden kablo arasına probları bağlıyoruz. ve değeri ölçüyoruz. resimdeki gibi bir değer çıkarsa aracınızda kaçak var demektir. eğer 0.007 amper ve yakın değerler çıkarsa problem yok demektir.

gqjkr.jpg



ölçüm için ma seviyeside yeterli olur fakat yüksek akım çekme durumu varsa ( 1 amper üzeri ) multimetrenin sigortası atar. bu sebeple en garanti amper seviyesinde ölçüm en doğrusu olacaktır. (10 amper ) maksimum.

gqkdx.jpg
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Harikasın abi, saol.
 

opelastra0044

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Kas 2012
Mesajlar
78
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
daha sonrada

lpg markanız atiker ise lpg beyni boşta akım çekiyor. fabrikasyon beyin sıkıntısı olabiliyor. tavsiyem lpg beyninin akünün artı ucunda direk bağlantı kablosu var. öncelikle akünün artı ucunu sökün ve araya multimetre bağlayın çektiği akıma bakın. muhtemelen 0.60 veya üzerinde bir akım değeri göreceksiniz. sırasıyla artı uçta bağlı olan lpg kablosunu ayırıp aynı ölçümü tekrarlayın ve değere bakın eğer akım değeri düşmüş ise mesela 0.07 veya altında ozaman sıkıntı lpg beynindedir. garantiden değişir. garantisi yok ise lpg beyin ucunu aküden söküp kontağa bağlatın düzelir. bu yazdıklarımı akünün artı ucunda bağlı alarm ve müzik sistemi amfi vs bağlı ne kadar kablo varsa söküp aşamaları tekrarlayın sıkıntıyı kesin çözersiniz. ben siteden bir kaç arkadaşımızın vectralarında aynı sıkıntıyı yaşadığını görmüştüm ve sıkıntıyı çözmüştük. birde astralarda teypte bozulduğunda yüksek akım çekebiliyor. bunları kontrol ettir ,kolay gelsin

Biten akümü teslim aldım. Akücü bir daha sıkıntı olursa değiştireceğini söyledi. Kendi elektrikçisine de gitmemi rica etti. Kendi elektrikçisi de aynı şeyleri söyledi. Her arabada çıkan oranda kaçak var, şarj dinamosu normal değerde, tesisatta bir sıkıntı yok, aküde sıkıntı olmuştur dedi. Lpg markası atiker. + kutuba bağlanan lpg kablosundan kaynaklanan bir sorun olabileceğini belirtmeme rağmen ısrarla onunla alakası yoktur dediler ve saatin de geç olması sebebiyle belirttiğiniz gibi detaylı bir ölçüm yaptıramadım.

Son ölçümde araç çalışır, aydınlatma aksamları yanık vaziyetteyken 13.5 volt çıktı. Araç 1 haftadır çalışıyor ve henüz herhangi bir sorun çıkarmadı. Haftasonu bizzat kendim belirttiğiniz şekilde ölçüm yapacağım ve net değerleri paylaşacağım.

Multimetre kullanımıyla ilgili açıklamalarınız için de ayrıca teşekkür ederim.
 

EthemBozkurt

Yönetici
Moderatör
06-Ankara
Katılım
18 Ocak 2008
Mesajlar
3,444
Tepki puanı
22
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
atikerse kesinlikle ve kesinlikle kaçak çıkacak. ben bunu atikerin ankara anabayisinede anlatamamıştım en sonunda onların yanında söküp göstermiştim bazen akım çekiyor bazende çekmiyordu bu yüzden 2 kez lpg ecu su değişmişti. akünün + ucundaki lpg kablosunu söküp araya multimetreyi girin ve çektiği akıma bakın derim.
 
Üst