Debriyajla Başım Dertte

DogukanGeyik

Kayıtlı Kullanıcı
44-Malatya
Katılım
13 Eki 2013
Mesajlar
1,983
Tepki puanı
7
Puanları
38
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Teşekkür ederim belirttiğim gibi debriyaj bitmedi 44.000 km lik debriyajdan değil 9 senelik debriyajdan söz ediyorum zamanla sertleşme eğilme gibi durumlar olurmu onu merak ettim. Eğer zamana bağlı bir problemse değiştirip kurtulayım :D Birde bilya değiştirmek derken alacağım debriyaj setinde bikya geliyor mu ayrı mı almam gerek? Tekrar teşekkür edrrim
Hiç farketmez. Unutma ki debriyaj'ın belli bir ömrü yoktur. O yüzden kullanım şekli çok önemlidir. Diğer soruna gelirsek bilya ayrı bir parçadır , debriyaj seti içinde gelmez. Genellikle de baskı-balata değişimi ile beraber değişir. Yarattığı en büyük olumsuzluk ta 1. ve geri vitesleri zorlaştırmasıdır. Bu arada araç sürerken ayağını debriyaj pedali üstünde bırakma.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Astrag2005

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Eyl 2013
Mesajlar
707
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Hiç farketmez. Unutma ki debriyaj'ın belli bir ömrü yoktur. O yüzden kullanım şekli çok önemlidir. Diğer soruna gelirsek bilya ayrı bir parçadır , debriyaj seti içinde gelmez. Genellikle de baskı-balata değişimi ile beraber değişir. Yarattığı en büyük olumsuzluk ta 1. ve geri vitesleri zorlaştırmasıdır. Bu arada araç sürerken ayağını debriyaj pedali üstünde bırakma.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

evet bazen 1 e geçmiyor geride ise ses yapıyor. Bugün uzun uzun gezdim ve 2 gündür arabaya demediğimi bırakmadım. Oda beni aklınca cezalandırdı :D lastiğim patladı sağ ön kapı swici bozuldu ve otopark fişi küllüğün arkasından vites boşluğuna doğru düştü :D bir süre daha böyle kullandıktan sonra bilya balata şanzuman yağı hepsini değiştirip güzel bir bakım yaptırıcam. Şimdilik hava filtresi mas sensörü ve fren hidroliğine baktıracağım. Herkese yardımlarından dolayı çok çok teşekkür ederim.
 

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
geri vitesin ses yapması eğer araç durur durmaz takarsanız normal. durduktan sonra bir 2 3 sn bekleyip takarsanız ses gelmez. ki sizde 2 vitese alıp geriye alınca ses yapmıyor diyorsunuz.
1.viteste araç giderken zor geçer zaten. tam durma noktasına gelmeli geçmesi için. bence sadece baskı balata bitik...
 

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
O kalkıştaki sallamayı sarsıntıyı tahmin edebiliyorum hocam. Benim de başımda var ama her zaman değil. Eserse. Benimkinin hikayesi de şöyle: 2010 şubatta aldım aracı. 90 km yol geldim. Ertesi sabah soğuk arabaya bindiğimde neredeyse vites yerinden çıkacak, motor yere düşecekti sarsıntıdan sonra geçti. Yol üstümde alırken de gösterdiğim özel opel servisine hemen gösterdim tekrar. Ama araba yağ gibi kalkıyordu. 3 ay böyle ara sıra sarsıntılı olarak kullandım.
151 binde baskı balatam değişti. Hiçbir şekilde vites geçişinde falan sıkıntı yaşamadım. Bu yeni baskı balatayı 2 sene kulandım- deyim yerindeyse kız gibi ve sadece uzun yolda- sonra araba bi gün tam sol yapıp dönmek istediğimde aynı sarsıntıyı yine yaptı. O iki senede daha 10/12 bin ancak yapmıştır araba. Şu anda 177 binde arabam. Ve hala ara ara o sarsıntıyı yapar bazen tek sarsıntı bulamazsın. Özellikle uzun yolda sabit hızla gidip belli bir müddet durduktan sonra (akşam yoldan gelip sabahına arabaya binmek gibi) ilk kalkışlarda ve ilk birkaç kalkışta felaket sarsıyor bazen.

Balatamı değiştiren servis dahil birkaç özel servis ve birçok ustaya gösterdim. Genelde hiçbirinin yanında yapmıyor. Yapsa da çok az o da denk gelirse. Bi usta, piriz direktten balataya yağ bulaşıyor ondan ara ara yapıyor. Yağlı yere gelince kaçırma yapıyor. Isınca yanıp kuruduğu için yapmıyor falan dedi. Sonuç olarak hepsinin dediği sökmeden bakamayız , bilemeyiz.

Sizin de belki buna benzer bir problem olabilir ancak km göz önüne alınırsa sizin değişim zamanı gelmiş de olabilir belki erken olabilir ama. Yine de ihtimal.
 

Astrag2005

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Eyl 2013
Mesajlar
707
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
geri vitesin ses yapması eğer araç durur durmaz takarsanız normal. durduktan sonra bir 2 3 sn bekleyip takarsanız ses gelmez. ki sizde 2 vitese alıp geriye alınca ses yapmıyor diyorsunuz.
1.viteste araç giderken zor geçer zaten. tam durma noktasına gelmeli geçmesi için. bence sadece baskı balata bitik...


bu olayı park halinde sıcak motorda denemiştim araç hareket etmiyorken aynen şu şekilde yapıyorum boştayken debriyaja basıp R ye alıyorum o ses çıkıyor debriyajı bırakmadan boşa alıp tekrar R ye atıyorum o ses çıkmıyor. Debriyajı bırakıp tekrar debriyaja basıp R ye atıyorum yine o ses çıkıyor. Böyle garip bir durum. Teşekkür ederim yorum ve tavsiye için

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 21:09 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 21:08 ----------

Araç satılık mı ? :)

Bmw 3.20 veya isuzu dmax alana kadar malesef değil :D

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 21:13 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 21:09 ----------

O kalkıştaki sallamayı sarsıntıyı tahmin edebiliyorum hocam. Benim de başımda var ama her zaman değil. Eserse. Benimkinin hikayesi de şöyle: 2010 şubatta aldım aracı. 90 km yol geldim. Ertesi sabah soğuk arabaya bindiğimde neredeyse vites yerinden çıkacak, motor yere düşecekti sarsıntıdan sonra geçti. Yol üstümde alırken de gösterdiğim özel opel servisine hemen gösterdim tekrar. Ama araba yağ gibi kalkıyordu. 3 ay böyle ara sıra sarsıntılı olarak kullandım.
151 binde baskı balatam değişti. Hiçbir şekilde vites geçişinde falan sıkıntı yaşamadım. Bu yeni baskı balatayı 2 sene kulandım- deyim yerindeyse kız gibi ve sadece uzun yolda- sonra araba bi gün tam sol yapıp dönmek istediğimde aynı sarsıntıyı yine yaptı. O iki senede daha 10/12 bin ancak yapmıştır araba. Şu anda 177 binde arabam. Ve hala ara ara o sarsıntıyı yapar bazen tek sarsıntı bulamazsın. Özellikle uzun yolda sabit hızla gidip belli bir müddet durduktan sonra (akşam yoldan gelip sabahına arabaya binmek gibi) ilk kalkışlarda ve ilk birkaç kalkışta felaket sarsıyor bazen.

Balatamı değiştiren servis dahil birkaç özel servis ve birçok ustaya gösterdim. Genelde hiçbirinin yanında yapmıyor. Yapsa da çok az o da denk gelirse. Bi usta, piriz direktten balataya yağ bulaşıyor ondan ara ara yapıyor. Yağlı yere gelince kaçırma yapıyor. Isınca yanıp kuruduğu için yapmıyor falan dedi. Sonuç olarak hepsinin dediği sökmeden bakamayız , bilemeyiz.

Sizin de belki buna benzer bir problem olabilir ancak km göz önüne alınırsa sizin değişim zamanı gelmiş de olabilir belki erken olabilir ama. Yine de ihtimal.


teşekkür ederim benimde hep ilk çalıştırmada oluyor gün içerisinde yapmıyor ve işin ilginç yanı park ettiğim yer dolayısıyla bende direksiyon dönük halde kalkış yapıyorum ve inanılmaz sarsıyor. Yağ bulaşma olayıda bulaşsaydı her araçta olmaz mı? Mantıklı ama araç ilk zamanlarda böyle değildi. Ufaktan bir bakım listesi hazırlamaya başladım ve dediğiniz gibi başta debriyaj balatası var :) teşekkür ederim
 
Üst