Eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
bence o manifolt, üretim proses ve işçilik kolaylığı için benzinli araçlar için de kullanılabilecek şekilkde dizayn edilmiş. dolayısı ile dizelde demekki toplam o kadar açıklık bıulunması gerekiyo ki gözün biri küçük bırakılarak delinmiş. dizel araçların daha düşük devirde çalıştığı bir kopye olabilir mesela. sorun gm mühendislerine, dediğimi demezlerse ben burdayım.
orda yapılmak istene aslında hava girdabı oluşturmak.böylece silindire daha iybir dolum sağlamak.ve yanma esnasında yanma alevinin silindir içinde eşit şekilde dağılmasını sağlayarak vuruntuyu azalmak.çünkü 1.7 lerin püskürmet basınçlarıda farklı.içeri giren taze yakıtla beraber 175 bar civarında yakıt püskürtülür bu sakıt hava girdabıyla beraber silindir içinde yayılır.sıkıştırma zamanıda 350 bar civarında yakıt püskürtülünce hem yanma hızlanır hemde vuruntu azaltılmış olur
Bu araca komple genişletilebildiği kadar genişlettik..Aracın standart turbosu 3500 devirden sonra basınç düşürmeye başladı..Bu süpriz ve can sıkıcı bir durumdu..Ama 3500 e kadar nerdeyse 100 Nm kazanmış gibi gidiyordu alet..Turboyu söktük ve 4mm büyük bir kompresör pervanesi taktık..Herşey halloldu..Gersini arabayı kullanan anlar..Anlatılamaz..
Anlamış olduk ki bu daraltma meselesi daha ucuz turbo kullanmak için motorun hava emiş kapasitesini düşürme amaçlı uygulanmış..Zaten limitlendirilmiş bir motor olduğunu biliyoruz..
Bu site, içeriği kişiselleştirmek, deneyiminize uyarlamak ve kayıt olmanız durumunda giriş yapmanızı sağlamak için yasal düzenlemelere uygun çerezler (cookies) kullanır.
Bu siteyi kullanmaya devam ederek, çerez kullanımına izin veriyorsunuz.