Deliği daraltmışlar..!!

ELEGANCE

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
803
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
valla 1.7 dti diye söyledim ama dikkate almamış yani diyosun:( olmaz böyle sorunlar yani, eeee iyi o zaman:)
 

AhmetH

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Tem 2007
Mesajlar
676
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Mehmet abi az da olsa overlap varmı o motorda ?

eğer uygun türbülansı yakalarsan bunları işledikten sonra

tahmin ediyorum yüksek devirlerde hem turbonun basması hem egzoz avansı ve emme ile oluşturacağı overlap silindirlere ek dolgu yapar.

ayarlı kasnak uydurabilrisen egzantrik zamanlamasını yapabilirsin .

biraz karışık oldu ama beni anladığını düşünüyorum.
 

mbbilici

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eyl 2006
Mesajlar
178
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bence o manifolt, üretim proses ve işçilik kolaylığı için benzinli araçlar için de kullanılabilecek şekilkde dizayn edilmiş. dolayısı ile dizelde demekki toplam o kadar açıklık bıulunması gerekiyo ki gözün biri küçük bırakılarak delinmiş. dizel araçların daha düşük devirde çalıştığı bir kopye olabilir mesela. sorun gm mühendislerine, dediğimi demezlerse ben burdayım.
 

spaceghost

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eki 2006
Mesajlar
514
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
orda yapılmak istene aslında hava girdabı oluşturmak.böylece silindire daha iybir dolum sağlamak.ve yanma esnasında yanma alevinin silindir içinde eşit şekilde dağılmasını sağlayarak vuruntuyu azalmak.çünkü 1.7 lerin püskürmet basınçlarıda farklı.içeri giren taze yakıtla beraber 175 bar civarında yakıt püskürtülür bu sakıt hava girdabıyla beraber silindir içinde yayılır.sıkıştırma zamanıda 350 bar civarında yakıt püskürtülünce hem yanma hızlanır hemde vuruntu azaltılmış olur
 

Mehmet Gazihan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2007
Mesajlar
1,981
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
www.chiptuning.com.tr
Denedik..

Önce alperin arabasında deliği yarısı kadar genişlettik %8-10 luk bir beygir gücü artışı sağladık..Herhangi bir problem yoktu..

Sonra http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=14928

Bu araca komple genişletilebildiği kadar genişlettik..Aracın standart turbosu 3500 devirden sonra basınç düşürmeye başladı..Bu süpriz ve can sıkıcı bir durumdu..Ama 3500 e kadar nerdeyse 100 Nm kazanmış gibi gidiyordu alet..Turboyu söktük ve 4mm büyük bir kompresör pervanesi taktık..Herşey halloldu..Gersini arabayı kullanan anlar..Anlatılamaz..:)
 

Mehmet Gazihan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2007
Mesajlar
1,981
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
www.chiptuning.com.tr
Anlamış olduk ki bu daraltma meselesi daha ucuz turbo kullanmak için motorun hava emiş kapasitesini düşürme amaçlı uygulanmış..Zaten limitlendirilmiş bir motor olduğunu biliyoruz..
 
Üst