devir-hız-güç ilişkisi

savas

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Mar 2008
Mesajlar
446
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
astra 1.8 cosmo aracım 3000 devirde 5. viteste 105 km/h hız ( son dişli oranı 0,89) yapmaktadır.sabit devirde hızı artırmak istersek lastik ebatında veya şanzumanda değişiklik yaparak yukarı hızlara ulaşırız kanımca amacım aynı devirde daha hızlı giderek yakıt ekonomisini artırmak.lastikler 215*45*17 ,şanzuman 5 ileri sizlerinde yorumunu bekliyorum.merak ettiğim acaba araçda uzun oranlı şanzıman olsaydı araç daha ekonomik olurmuydu bu ilişki çözemedim çünkü diyelim farklı uzun oranlı son dişliye sahip aynı aracı 3000 çevirirken 120 km yapsa daha az mı yakar veya 105 km sürati 3000 devirde değilde 2750 devirde yakalasa daha az mı yakar.motor da 3000 devirde 2750 devirden daha güçlü oluyor yani gücü azalan fakat direnci 105 km hızda değişmeyen araç gücü azalıp direnci karşılamak için daha fazlamı yakar çıkamadım be bu ilişkiden.
 

cance

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2006
Mesajlar
1,732
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
şanzuman daha uzun olsa sabit hızda ve arabanın kaldırabileceği bir hızda mesela 3000 devirde 120-130da daha az yakar.. yalnız sizin son dişli oranınınz 0.89 olamaz... 5.vites dişlisinin oranıdır o.. son dişli oranınızı daha küçük kullanarak mesela 3.55 veya 3.42 bütün viteslerinizi uzatabilir daha düşük devirde daha yüksek hızla gidebilirsiniz... ama hızlanmanız yavaşlar...
 

savas

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Mar 2008
Mesajlar
446
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
şanzuman daha uzun olsa sabit hızda ve arabanın kaldırabileceği bir hızda mesela 3000 devirde 120-130da daha az yakar.. yalnız sizin son dişli oranınınz 0.89 olamaz... 5.vites dişlisinin oranıdır o.. son dişli oranınızı daha küçük kullanarak mesela 3.55 veya 3.42 bütün viteslerinizi uzatabilir daha düşük devirde daha yüksek hızla gidebilirsiniz... ama hızlanmanız yavaşlar...
benim araç 140 hp gaza bastıgınızda çok çabuk devirleniyor vites değiştirmek istiyor yüksek viteste ne kadar yavaş gidersen git rahat toparlıyor düşük vitese bile gerek yok 30 bin km kullandım kalkışta bile hiç stop etirmedim ki eski araçlarımda ayda bir kez tekraralardım yani motor güçlü.sonuç ta son dişli oranı nasıl küçük kullanılır uygulaması varmı
 

cance

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2006
Mesajlar
1,732
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
uygulaması kolay.. difransiyel değişitirilir... ama sizin şanzuman kodu lazım ki bakılsın... çoğu şanzumanda 2-3 çeşit son dişli oranı vardır... benim arabam 170hpnin üstünde olmasına rağmen ben şanzuman oranımı değiştirdim... dediğiniz gibi araba gaza bastığınızda toplamıyor oran uzun olduğu zaman... veya bana göre toplamıyorda olabilir... aracın ekonomikliği konusunda sadece uzun yolda verim alırsınız... şehir içinde tüketiminiz artabilir bile uzun oranlardan dolayı... yapacağınız ekonomi de çok fazla olmaz... 100kmde en fazla yarım litre farkı olur... bu işide çıkma parçalara rağmen 500 liradan aşşağı yapamazsınız...bence arabanızı elletmeye değmez bu iş için...
 

savas

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Mar 2008
Mesajlar
446
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
uygulaması kolay.. difransiyel değişitirilir... ama sizin şanzuman kodu lazım ki bakılsın... çoğu şanzumanda 2-3 çeşit son dişli oranı vardır... benim arabam 170hpnin üstünde olmasına rağmen ben şanzuman oranımı değiştirdim... dediğiniz gibi araba gaza bastığınızda toplamıyor oran uzun olduğu zaman... veya bana göre toplamıyorda olabilir... aracın ekonomikliği konusunda sadece uzun yolda verim alırsınız... şehir içinde tüketiminiz artabilir bile uzun oranlardan dolayı... yapacağınız ekonomi de çok fazla olmaz... 100kmde en fazla yarım litre farkı olur... bu işide çıkma parçalara rağmen 500 liradan aşşağı yapamazsınız...bence arabanızı elletmeye değmez bu iş için...



1.Vites 3.73
2.Vites 2.14
3.Vites 1.41
4.Vites 1.12
5.Vites 0.89
Geri Vites 3.31
Son diflli oran› 3.94

aracımın oranları yukarıdaki gibi zannedersem f15 şanzıman 3.94 olan oran difransiyel oranımı sanki bu bana 18 vitesli bisiklet gibi hem çevirdiğimiz çarklar hemde çevrilenin çapı küçüldükçe birim çevirmede kadedilen yol artıyor. yorumlarmısınız

 

cance

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2006
Mesajlar
1,732
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
doğru ama sizin arabanızın şanzumanının f15 olacağını sanmıyorum... tam olarak doğru olmasada opelde fden sonraki değerler f15 mesela 150Nmyi temsil eder.. f15 opelin en düşük dayanıma sahip şanzumanlarından biri olması lazım... bu şanzumanın dayanımı üzerine tam olarak bilgi sahibi değilim ama sanmıyorum ki sizin arabada bu şanzuman çıksın...

3.73 ve sonrasın 2.14 oranlı bir şanzuman sayılmaz ama ilk vitesde biraz kısa tam olarak opelin spor bir şanzumanları gibi değil. ama son dişli oranının baya büyük olmasından dolayı toplamda kısa bir şanzumana sahipsiniz... mesela f16-f18 birbirine olur diferansiyelleri.. sizde araştırın belki sizinkinede olacak bir şanzuman bulunabilir... 3.55 bulsanız %10 uzatmış olursunuz şanzumanı... ama arabanız hızlanmasından baya birşey kaybeder... zaten 160-170in üstünde motor sesininden çok rüzgar ve lastik sesi duyarsınız motorun sesi en son gelir diye düşünüyorum...
 

savas

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Mar 2008
Mesajlar
446
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
bigileriniz için teşekkür ederim f15 konusunda emin değilim ama güncel tr satılan 1.6 astra h larla aynı şanzuman olduğu kanısındayım opel teknik broşüründe öğle yazıyor şuan 1.8 teknik verilerini siteden kaldırdı fakat bende pdf olarak mevcut ve 1.6 larla aynı.
 

cance

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2006
Mesajlar
1,732
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bigileriniz için teşekkür ederim f15 konusunda emin değilim ama güncel tr satılan 1.6 astra h larla aynı şanzuman olduğu kanısındayım opel teknik broşüründe öğle yazıyor şuan 1.8 teknik verilerini siteden kaldırdı fakat bende pdf olarak mevcut ve 1.6 larla aynı.
o zaman olabilir... bütün astralarda böle bir şanzuman varsa uyduracak difransiyel çok zor bulunur... yeniden belirtmekte fayda var bu şanzuman uzatma işi size çok ekonomik bir araba vermez... arabanız güçlü olsa 5. vitesi bitirdiğinde daha rahat rahat gidicek olsa derim değiştirin daha yüksek hızlara çıkarsınız ama öle birşey de olacak kadar kadar güçlü değil... onun için bence böyle binin arabanıza...
 

savas

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Mar 2008
Mesajlar
446
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
o zaman olabilir... bütün astralarda böle bir şanzuman varsa uyduracak difransiyel çok zor bulunur... yeniden belirtmekte fayda var bu şanzuman uzatma işi size çok ekonomik bir araba vermez... arabanız güçlü olsa 5. vitesi bitirdiğinde daha rahat rahat gidicek olsa derim değiştirin daha yüksek hızlara çıkarsınız ama öle birşey de olacak kadar kadar güçlü değil... onun için bence böyle binin arabanıza...
teşekkür ederim yorumlarınız için birde size danışacağım başka konu kadett E 1.6S otomatik şanzuman 3 ileri olan aracım hakkında yorumlarınızı alırsam memnun olurum şanzuman konusunda.
 

gOkO

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Eyl 2009
Mesajlar
1,286
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Eğer f23 uyarsa size uygun olabilir.5. vites 3000 devirde 123km civarı hızı var.Uzun yolda gerçekten ekonomi sağlıyor...
 
Üst