egsozdan beyaz duman ?

Mustafaeren

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
2,940
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
ıyı gunler hayırlı cumalar..

corsa c 1.4 aracımın egsozundan beyaz duman gelıyor devamlı yagda su suda yağ karısma gıbı bı olay yok yenı kontrol ettim

yanlız soyle bı durum var aracın termostatı tam kapatma yapmıyordu daha dogrusu cevreyolunda rahat yollarda gıderken aracın derce 0 a kadar dusuyordu bı kac kontrol ve arastrmadan sonra termostat oldugunu ogrenıp dun kendım termostatı degıstrdım. acaba bu termostat bozuklugu neden olabılır mı ?

ust contadan yag kacırma terleme olayı bıraz fazla ust kapak contasını degıstrmem lazım kendım yapsam ust kapagı gerı sıkarken bı tork degerı var mı yoksa capraz olarak zorlamadan sıksak olur mu?

bu contayı degıstırırken manıfolt contasınıda degıstıreyım dıyorum az bı kacak var gıbı gaz ayuklenınce hafıf bı duman cıkartıyo ordan..

bu beyaz duman ıcın bunlar yeterlımıdır ne yapmam gerekır basına gelenler varmı ?
yardımcı olursanız cok sevınırım
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,521
Tepki puanı
255
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Mustafa egzostan çıkan beyaz duman mı yoksa yoğun buhar mı? Bu mevsimde yoğun buhar çıkması normal ama grimsi beyaz duman çıkıyorsa ilk akla gelen şey conta yanıklığı olur. Bütün civata sıkmalarında (contalarda, bujilerde, saplamalarda, bijonlarda) mutlaka bir tork değeri vardır ama ustalarımız el alışkanlıkları nedeniyle önemli yerler hariç tork anahtarı kullanmazlar. Üst kapak contasını sıkarken çapraz sıkma tekniği ile civataları fazla zorlamadan sıkabilirsin. Mümkünse mantar conta kullanma zira mantar contalar zamanla çökme yapıyor. Bir diğer hususta contayı motor sıcakken değiştirme.
 

Mustafaeren

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
2,940
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Mustafa egzostan çıkan beyaz duman mı yoksa yoğun buhar mı? Bu mevsimde yoğun buhar çıkması normal ama grimsi beyaz duman çıkıyorsa ilk akla gelen şey conta yanıklığı olur. Bütün civata sıkmalarında (contalarda, bujilerde, saplamalarda, bijonlarda) mutlaka bir tork değeri vardır ama ustalarımız el alışkanlıkları nedeniyle önemli yerler hariç tork anahtarı kullanmazlar. Üst kapak contasını sıkarken çapraz sıkma tekniği ile civataları fazla zorlamadan sıkabilirsin. Mümkünse mantar conta kullanma zira mantar contalar zamanla çökme yapıyor. Bir diğer hususta contayı motor sıcakken değiştirme.

beyaz duman cıkıyo semıh abı buyuk ıhtımalde termostattandı arac ısınmadıgı ıcın heralde su anda cıkmıyor ıcım rahatladı :)
aynı senın dedıgın gıbı capraz sıkma yontemı ıle fazla zorlamadan sıksam olur heralde alt kapak saplama felan olsa ayarlı anahtarlar oluyor gormustum arkadan tork degerı ayarlanıyo felan uzun iş
contayıda orjınal gm alırım dedıgın gıbı onemlı bı parca ve yan sanayı felan olcak iş değil
 
Üst