emniyet kemeri uyarı....

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ezgene
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
sehir ici bende takmıyorum malesef ama E-5 e cıktıgım zmn gidicegim yol 10km bile olsa takarim..
 
bence sesli uyaranlar için emniyet kemerini takıp üzerine oturmak lazım ozaman ses kesiliyormuş.:kop: bide kaza anında kemere oturduğumuz için kemeri korumuş oluyoruz.:kop: dimi bi emniyet kemeri kaç para şindi bidolu masraf çıkar onun için kemere oturulması lazım diyorum:rulet:
 
iyide demirini ne yapacagiz:kop: :kop: :kop:
 
arkadaşlar bu mesajı daha önce bir topikde de yazmıştım ama konu açılmış yine yazayım şakaya gelmeyecek bir konu

80 km/sa. hızla duvara çarpma sonucu olanlar
  • Çarpışmadan 26 milisaniye sonra ön tamponlar araca gömülür. Araç kendi ağırlığının 30 katı kadar bir kuvvetle frenlenir. sürücü ve yolcular kemer ile bağlı değillerse 80 km sürat ile araç içinde harekete devam ederler.
  • 39 milisaniye sonra sürücü koltuğuyla beraber 15 cm öne doğru fırlamıştır.
  • 44 milisaniye sonra sürücü göğüs kafesiyle direksiyona çarpar.
  • 50 milisaniye sonra araç ve içindekiler üzerinde etkiyen yavaşlatıcı kuvvet 80 G ye ulaşır (yani kendi ağırlıklarının 80 katı büyüklükte bir kuvvet üzerlerinde etkir)
  • 68 milisaniye sonra sürücü 9 TONLUK bir kuvvetle gösterge paneline çarpar.
  • 92 milisaniye sonra sürücü yanındaki yolcuyla beraber aynı anda kafasını ön cama çarpar,yolcu bu çarpmayla kafasına ölümcül bir darbe alarak camdan dışarıya fırlar.
  • 100 milisaniye sonra direksiyon tarafından tutulan sürücü tekrar aracın içine düşer.
  • 110 milisaniye sonra araç yavaşça geriye çekilmeye baslar.
  • 113 milisaniye sonra sürücünün arkasında oturan yolcu sürücü seviyesine yükselir ve kafasıyla sert bir darbe yapar aynı anda kendisi de ölümcül bir darbe almıştır.
  • 150 milisaniye sonra tekrar sessizlik egemen olur cam,çelik,plastik parçaları yere düşer.
  • 200 milisaniyeden daha kısa bir süre içerisinde her şey biter.
Ortaya çıkan enerji inanılmazdır.80 km/sa. hız 1 ton ağırlığındaki bir otomobili 30 metre yukarıya fırlatabilir.
"http://tr.wikipedia.org/wiki/Emniyet_kemeri"'dan alındı
 
sesli ikazdan şikayet etmeyi bırakalım emniyet kemerini kullanalım
 
tamam ya kızmayın takacam bundan sonra....
 
arkadaşlar bu mesajı daha önce bir topikde de yazmıştım ama konu açılmış yine yazayım şakaya gelmeyecek bir konu

80 km/sa. hızla duvara çarpma sonucu olanlar
  • Çarpışmadan 26 milisaniye sonra ön tamponlar araca gömülür. Araç kendi ağırlığının 30 katı kadar bir kuvvetle frenlenir. sürücü ve yolcular kemer ile bağlı değillerse 80 km sürat ile araç içinde harekete devam ederler.
  • 39 milisaniye sonra sürücü koltuğuyla beraber 15 cm öne doğru fırlamıştır.
  • 44 milisaniye sonra sürücü göğüs kafesiyle direksiyona çarpar.
  • 50 milisaniye sonra araç ve içindekiler üzerinde etkiyen yavaşlatıcı kuvvet 80 G ye ulaşır (yani kendi ağırlıklarının 80 katı büyüklükte bir kuvvet üzerlerinde etkir)
  • 68 milisaniye sonra sürücü 9 TONLUK bir kuvvetle gösterge paneline çarpar.
  • 92 milisaniye sonra sürücü yanındaki yolcuyla beraber aynı anda kafasını ön cama çarpar,yolcu bu çarpmayla kafasına ölümcül bir darbe alarak camdan dışarıya fırlar.
  • 100 milisaniye sonra direksiyon tarafından tutulan sürücü tekrar aracın içine düşer.
  • 110 milisaniye sonra araç yavaşça geriye çekilmeye baslar.
  • 113 milisaniye sonra sürücünün arkasında oturan yolcu sürücü seviyesine yükselir ve kafasıyla sert bir darbe yapar aynı anda kendisi de ölümcül bir darbe almıştır.
  • 150 milisaniye sonra tekrar sessizlik egemen olur cam,çelik,plastik parçaları yere düşer.
  • 200 milisaniyeden daha kısa bir süre içerisinde her şey biter.
Ortaya çıkan enerji inanılmazdır.80 km/sa. hız 1 ton ağırlığındaki bir otomobili 30 metre yukarıya fırlatabilir.
"http://tr.wikipedia.org/wiki/Emniyet_kemeri"'dan alındı

gerçekten önemli paylaşım için teşekkürler
 
emniyet kemeri şakaya ve ihmale hiç gelmez...takmadığınız bir sefer ona ihtiyacınız olan tek sefer olabilir...lütfen takalım, yanımızdakileri de takmaları konusunda uyaralım.
 
Geri
Üst