euro dizel donarmı?

Bu nasıl iş yaa. Benim aracım benzinli ama dizel araçlara da hep gıpta ile bakmışımdır. Arkadaşlar o kadar para verip yeni nesil dizel bir araç alacaksın sonra araçtaki mazot donacak bu olacak şey değil. 1980 model dizel Audi 80 lerde bile adamlar ısıtma bujisi vs. koymuşardı. Yeni nesil dizel araçlarda belirli aksamlarda mutlaka buna benzer şeylerle veya rezistanslarla bunun önüne geçilmiştir diye düşünüyorum. Ayrıca yakıtlara konulan yeni katkılarla özellikle eurodizellerin donacağına ihtimal vermiyorum. Düşünsenize adam sıfır km Audi A6 dizel almış şimdi Ankarada -20 olunca evinin önünde aracın altında ateşmi yakacak eskiden bunları kamyonlarda yaparlardı :))))

mauhauha kızdırma bujisi depodaki mazotu neden ısıtsın :D
Burda mazot önemli araba 5 gün dışarda öylece kaldıysa istediğin araba olsun. yinede donacaktır.
 
mazot donaaaaaaar.
 
istanbul da -20 leri görmediğimiz için bizim mazotun donma problemi yok.:
 
arkadaşlar eğer depoda az mazot varsa donma ihtimali daha yüksek ama ne olursa olsun mazot donar ben sivasta -35 derceyi gördüm ama depoyu fullediğim için donmadı mazotum ama az olsa donardı
 
Son düzenleme:
Kışın mazota katkı koymak en guzel çözüm. Donmayı önleyici katkılar var. Dizel aracı olanlar mutlaka katkı koymalı kışın. Onlarda da paraya bakmadan en kalitelisini almak lazım. Peugeot kendisi üretiyor onu biliyorum, Opel'in varmı fikrim yok. servislere sormak lazım.
 
bmw lerde dizellerin de depoda resistans var donmaya karsı -20 düştümü donmaya basladımı ısıtmaya baslıyo mozotu ve mozot donmuyo bulmuşlar careyi darısı opelin basına:)
 
kurt_35li arkadaşıma katılıyorum. Benim bahsettiğim o pahalı araçlarda da zaten o sistem var. Ama bazı arkadaşlar hala geçmişte yaşadığı için mazotu donduruyorlar vs. Ayrıca hemen şunu ekleyeyim şuan akademisyenlik yapan bir kimyagerim daha önceleri PO İzmit derince akaryakıt tesislerinde de çalışmıştım. Yakıtın ne olduğunu kimin donduğunu çok iyi bilirim. Ayrıntıya girmeye gerek yok firmalar sürekli katkılarını değiştiriyorlar kullanılan katkıların hiç biri türkiye de üretilmez. Bütün akaryakıt dağıtıcıları Shell, BP, PO, Akpet her neyse hepsi yakıtını Tüpraştan alırlar yani aynı yakıttır. Onlar sadece katkı eklerler. Şimdilerde hangi katkıları kullanıyorlar bilmiyorum ama ben çalışırken protech diye bir katkı kullanmaya başlamışlardı. Mazot donar diye bişey yok normalde mazot gibi donabilecek bir yakıtı uçak yakıtını (JET A-1) adamlar -55 -60 derecelere dayanacak şekilde üretiyorlar. İyi katkı iyi paradır arkadaşlar eskiden bunlar bilinmiyormuydu? biliniyordu adamlar isteseler -50 de donmayan mazot bile yapar ama maliyet artar dolayısı ile öyle bişey yok. Geçmişte türkiye de maalesef kalilteli mazot kullanıldı mı? hayır. Dolayısı ile doğru dürüst dizel araçta günümüzdeki kadar yoktu. Ama artık bu işlere bazı standartlar getirildi. Kaçak mazot donar ama eurodizel kolay kolay donmaz arkadaşlar. En kral dizel BMW yi aldıysam kapının önünde 5 gün yattı diye donup çalışmayacaksa ben o arabayı varya yakarım onu üreten BMW nin fabrikasını da yakarım. Adamlar transporter minibüslere bile termal sistemler koyuyorlar artık. O eski oto sanayisi düşüncelerinden kurtulalım artık. Bu arada bazı arkadaşlar istanbulda -20 olmuyor demiş balkanlardan soğuk gelince neler olduğunu izliyoruz haberlerde :) bu arada eurodizelin adını aldığını avrupada türkiyeden özellikle ankaradan soğuk bir sürü ülke var ama tabii ordaki yeni nesil dizel araç sahipleride kışın arabaya binmiyorlar!!!! çünkü araçları kapının önünde yatıyor :kop:
 
Phonix teşekkürler aydınlatıcı bilgi için. Forum aydınlandı. Yinede ayrıca katkı koymanın faydası olacağı düşüncesindeyim..
 
Geri
Üst