- Katılım
- 7 Kas 2006
- Mesajlar
- 555
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 47
Burdaki fabrikalarda bizim mühendislerimizin işi öğrendikleri falan yok. Montaj sanayiinde ancak hazır gelen parçaların birbirinde nasıl takıldıklarını görüp işçilere tarif ediyorlar. Bunu yapmak için bence mühendis olmaya bile gerek yok. Şunu da söyleyeyim, Kuş serisiyle övünülmesinin asıl sebebi, aracın kalitesi değil, bu serinin tamamıyla TR sınırları içinde üretilmesidir. Şu anda TR de sözüm ona "üretilen" hiç bir aracın motor ve şanzuman dahil tüm parçaları TR de üretilmemektedir! Kuş serisinin böyle bir farkı vardı!!
Bunu anlamak için fabrikaların muhasebe kayıtlarına bakmanıza gerek yok. TR nin genel mal ithalat ihracat farklarının sebebi olan "Aramal ithalatına" bakın yeter. Çünkü araba motoru gümrükte "aramal" olarak geçer. Sonra Tofaş fabrikası yurt dışından 5000 € bedelle motoru ve şanzumanı alır, 7000€ ya gene yurtdışına satar. sonra ihracat rekoru kırarız, ama ithalat ihracattan her daim fazladır, bunu hiç bir bakan ana haber bülteninde kasılarak anlatmaz.
Bunu anlamak için fabrikaların muhasebe kayıtlarına bakmanıza gerek yok. TR nin genel mal ithalat ihracat farklarının sebebi olan "Aramal ithalatına" bakın yeter. Çünkü araba motoru gümrükte "aramal" olarak geçer. Sonra Tofaş fabrikası yurt dışından 5000 € bedelle motoru ve şanzumanı alır, 7000€ ya gene yurtdışına satar. sonra ihracat rekoru kırarız, ama ithalat ihracattan her daim fazladır, bunu hiç bir bakan ana haber bülteninde kasılarak anlatmaz.