Kendi İmalatım Fiber Far Kaşı

ADEMÜÇÜNCÜ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Eki 2008
Mesajlar
467
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar kendi aracım için yaptığım far kaşı uygulamasını tamamlamış bulunmaktayım. Geriye sadece macun rötüşleri ve boya işlemi kaldı. Uygulama göründüğü kadar basit değil. Kalıp çıkarmak gerçekten büyük sanır isteyen bir iş. Kil çamuru ile kalıp çıkardım. Bu uygulama 4 günümü aldı. Polyester,elyaf,dondurucu,sertleştirici,macun da kullanılan malzemeler arasında. Macun çekme,zımparalama işlemleri en az 5-6 kez devam ettikten sonra boyaya hazır hale geliyor. Farklı araçlar için de farklı uygulamalar yapmayı düşünüyorum.Tabi vakit ve zamanım olursa. Bir fikrim var far kaşına gündüz farı monte etmeyi düşünüyorum.. Farklı kobay araçlar elime düştüğü zaman onlar içinde paylaşım yaparım Trabzon da opel kullanıcıları var ise birşeyler yapabiliriz
Fotoğraflar;
Ham hali böyle, tabi kesme biçme işlemleri de yapılıyor
gaeb.jpg

xppc.jpg


0yfx.jpg

y8hx.jpg
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,520
Tepki puanı
254
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Bir öneri de benden olsun, önereceğim malzeme (termoplastik splint malzemesi) biraz fiyatlıdır ama işlemesi kolay, kalıp alma gibi ekstra işlemlere gerek duyulmuyor, ürün sert plastik malzemedir, işlem gördükten sonra bir hayli sertleşir, aşırı ısı görmediği sürece formunu korur (ürünü medikal malzeme satan büyük işletmelerden temin edebilirsiniz, tıpta çeşitli splint veya atel yapmak için kullanılır). Resimdeki ürün delikli olanı, aynı ürünün beyaz deliksiz(dekotaya benzeyen) olanı da var.

Fikir vermesi açısından;
https://www.google.com.tr/search?q=...plinti--mallet-finger-ateli---88.html;787;523
TERMOPLASTİK KLEİNERT ATELİ

Kullanım şekli; Bir miktar sıcak su
7dzq.jpg


Geniş bir kapta, sıcak su içinde ürün yumuşayana kadar (5-10 dakika kadar) bekletilir
ujey.jpg


Yumuşayan ürün kalıbın üzerine serilerek soğumaya bırakılır. Soğuma işlemi sonunda gerekli yerlerden sağlam bir makas, çalçata veya benzeri bir kesici ile kesilir. (tam soğumadan ürünü kesmek daha kolay ama kalıbın bozulma riskini unutmamak lazım, gerektiğinde veya küçük hacimli işlerde ısıtıcı hava veren tabancadan faydalanabilirsiniz)
4tdu.JPG
 

ADEMÜÇÜNCÜ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Eki 2008
Mesajlar
467
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Savaş bey faydalı bilgiler için teşekkürler, gerçekten güzel bir uygulama.Spor tampo modifiyesi bile yapılabilirdi. Kendi uygulamalarınız var mı peki?
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,520
Tepki puanı
254
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Savaş bey faydalı bilgiler için teşekkürler, gerçekten güzel bir uygulama.Spor tampo modifiyesi bile yapılabilirdi. Kendi uygulamalarınız var mı peki?

Bu tür malzemeleri çalışırken kullanırdık, ara sıra bulamadım parçalarda kullandım. Bir aralar Vectra B ye jant göbeği yapmıştım, daha sonra klasik aracın bulunmayan sinyal yatağını yaptım, Vectra A ya kapı kolçağı yaptım ama kapı kartonlarına vidalamaya kıyamadığım için emaneten yapıştırdığım kolçaklar İzmir'in aşırı sıcağına uyum sağlamadı :).

Sinyal yatağı
sany2345.jpg


kapı kolçağı (şu an başka bir üründen yapılma kolçak var)
ylei.jpg
 
Üst