Kışın klimayı çalıştırmak

kemal erim

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eki 2008
Mesajlar
503
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar biliyorsunuzki klimanın yazın sağlıklı çalışması ve gazın çökmemesi için, kışın klimayı ayda bir defa 10 dk kadar çalıştırmamız öneriliyor. Benim sorum şu, bu çalıştırma soğuk konumdamı olmalı yoksa sıcak konumdayken eko düğmesini pasif hale getirerek bu işlemi yapmak yeterlimidir. Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler..:)
 

usta23

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Eki 2006
Mesajlar
108
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Bunu ben de merak ediyordum birde klima 0 derece altında çalışıyor mu acaba?
 

M@honi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
6,933
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
ben ara ara soğuk konumda kışın çalıştırdım.Bu yaz gaz bastımama gerek kalmadı canavar gibi soğuttu.
 

MCakir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
120
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Kitapçıkta yazana göre düşük dış ortam sıcaklıklarında klima soğuk tarafa alındığında devreye girmiyor. Sıcak tarafa alındığında ise bir kaç dakika nemi alıp daha sonra normal ısıtma yoluna gidiyor. Kompresör kapalı çalışıyor yani.

Gazın çökmesi nasıl oluyor onu tam anlayamadım ben. İlk defa duyuyorum, daha önce kullandığım arabalarda böyle bir şey hiç yapmadım. Hatta kışın klima hiç kullanmam. Ama böyle bir sıkıntı ile karşılaşmadım.
 

benfenerli

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Kas 2009
Mesajlar
194
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Kış mevsimi boyunca unutulan klima, yaz geldiğinde sürücülerin otomobilde en çok ihtiyaç duyduğu donanımların başında geliyor. Ancak kış boyunca ihmal edilmiş, bakımı yapılmamış klima sistemi, sürekli kullanılmaya başladığında sorun çıkartabilir.

Klima sisteminin sağlıklı çalışabilmesi için yılda üç kez kontrol edilmesi öneriliyor. Klima radyatörünün taş, çarpma gibi darbelerden etkiIenip içindeki gazın boşalması sıkça karşılaşılan arızalar olarak dikkat çekiyor. Uzun süre gazsız kalan ya da eksik gazla çalışan klima görevini yeterince yapmadığı gibi, hasarın daha da büyümesine ve onarım maliyetlerinin yükselmesine yol açıyor. Kış aylarında uzun süre çalıştırılmayan klima sisteminde gaz oturması ya da gaz sızması da sık karşılaşılan sorunlar arasında gösteriliyor. Hiç çalışmayan klimaIarda sorun büyük ölçüde elektrik arızasından kaynaklanırken, çalıştığı halde yeterince soğutamayan klimalarda bunun nedeni çoğunlukla evaparatörde toz birikmesinden kaynaklanıyor.Ülkemiz yol koşulları genelde tozlu olduğundan, varsa polen filtresinin zamanında değişitirilmemesi, klima sisteminin içindeki soğutmanın gerçekleştiği evaparatörde toz birikmesine neden oluyor. Soğuyan hava, biriken tozun tıkadığı klima borularından rahat geçemediğinden, yeterince soğuma gerçekleşmiyor.

Klima sisteminde soğutmamın oluştuğu nemli bir bölge olan evaparatöre toz zerreciklerinin sızması, zamanla bakterilerin oluşmasına da neden oluyor. Biriken bakteriler, bünyesi alerjiye karşı hassas olan sürücüleri rahatsız ediyor. Evaparatörde biriken bakterileri yok etmek üzere, bu iş için geliştirilmiş antibakteriyel sprey kullanılması öneriliyor. Klima dezenfektasyon spreyi; çimIenme, bakteri, mantar ve küfü önlediği gibi mikro organizmaların yol açabileceği sorunları da çözüyor. Klimalarda RI2 ve R 134a olmak üzere iki tip gaz kullanılıyor. Ozon tabakasına zarar veren R 12 gazının 1995 yılından bu yana Avrupa'da satılan otomobillerde kullanılması yasaklanmış durumda.Bunun yerine, ozon tabakasına zararsız R 134a klima gazı kulIanılıyor. Eski model otomobil klimalarında, kompresörde büyük arızaya yol açtığından yeni tip gazın kullanılması mümkün değil. Ozon tabakasına zarar vermeyen gazın kullanılabilmesi için, klima kompresörünün değiştirilmesi gerekiyor. Ancak yüksek maliyeti yüzünden bu işlem fazla tercih edilmiyor. Otomobilde hangi tip klima gazının kullanılacağıysa, klima kompresörünün üzerinde belirtiliyor.Klima kompresöründe kullanılan yağın da klima gazının niteliğine uygun olması gerekiyor. Yanlış yağ seçimi de kompresörde arızalara neden olabiliyor.
Bilgiler,bilgilendirme amaçlı alıntıdır.
 
Son düzenleme:

MCakir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
120
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Kış mevsimi boyunca unutulan klima, yaz geldiğinde sürücülerin otomobilde en çok ihtiyaç duyduğu donanımların başında geliyor. Ancak kış boyunca ihmal edilmiş, bakımı yapılmamış klima sistemi, sürekli kullanılmaya başladığında sorun çıkartabilir.

Klima sisteminin sağlıklı çalışabilmesi için yılda üç kez kontrol edilmesi öneriliyor. Klima radyatörünün taş, çarpma gibi darbelerden etkiIenip içindeki gazın boşalması sıkça karşılaşılan arızalar olarak dikkat çekiyor. Uzun süre gazsız kalan ya da eksik gazla çalışan klima görevini yeterince yapmadığı gibi, hasarın daha da büyümesine ve onarım maliyetlerinin yükselmesine yol açıyor. Kış aylarında uzun süre çalıştırılmayan klima sisteminde gaz oturması ya da gaz sızması da sık karşılaşılan sorunlar arasında gösteriliyor. Hiç çalışmayan klimaIarda sorun büyük ölçüde elektrik arızasından kaynaklanırken, çalıştığı halde yeterince soğutamayan klimalarda bunun nedeni çoğunlukla evaparatörde toz birikmesinden kaynaklanıyor.Ülkemiz yol koşulları genelde tozlu olduğundan, varsa polen filtresinin zamanında değişitirilmemesi, klima sisteminin içindeki soğutmanın gerçekleştiği evaparatörde toz birikmesine neden oluyor. Soğuyan hava, biriken tozun tıkadığı klima borularından rahat geçemediğinden, yeterince soğuma gerçekleşmiyor.

Klima sisteminde soğutmamın oluştuğu nemli bir bölge olan evaparatöre toz zerreciklerinin sızması, zamanla bakterilerin oluşmasına da neden oluyor. Biriken bakteriler, bünyesi alerjiye karşı hassas olan sürücüleri rahatsız ediyor. Evaparatörde biriken bakterileri yok etmek üzere, bu iş için geliştirilmiş antibakteriyel sprey kullanılması öneriliyor. Klima dezenfektasyon spreyi; çimIenme, bakteri, mantar ve küfü önlediği gibi mikro organizmaların yol açabileceği sorunları da çözüyor. Klimalarda RI2 ve R 134a olmak üzere iki tip gaz kullanılıyor. Ozon tabakasına zarar veren R 12 gazının 1995 yılından bu yana Avrupa'da satılan otomobillerde kullanılması yasaklanmış durumda.Bunun yerine, ozon tabakasına zararsız R 134a klima gazı kulIanılıyor. Eski model otomobil klimalarında, kompresörde büyük arızaya yol açtığından yeni tip gazın kullanılması mümkün değil. Ozon tabakasına zarar vermeyen gazın kullanılabilmesi için, klima kompresörünün değiştirilmesi gerekiyor. Ancak yüksek maliyeti yüzünden bu işlem fazla tercih edilmiyor. Otomobilde hangi tip klima gazının kullanılacağıysa, klima kompresörünün üzerinde belirtiliyor.Klima kompresöründe kullanılan yağın da klima gazının niteliğine uygun olması gerekiyor. Yanlış yağ seçimi de kompresörde arızalara neden olabiliyor.

Klima tamiri üzerine yoğunlaşmış bir tamir firmasının internet sayfasından alınma gibi geldi bana. Yılda üç kez klimanın kontrol edilmesi de çok anlamsız geldi. Periyodik bakımlarda zaten klima kontrol ediliyor. Eğer bu kada ince eleyip sık dokusak, otomobile (kendine değil bakımına) bir servet yatırmak gerekir.
 

benfenerli

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Kas 2009
Mesajlar
194
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Klima tamiri üzerine yoğunlaşmış bir tamir firmasının internet sayfasından alınma gibi geldi bana. Yılda üç kez klimanın kontrol edilmesi de çok anlamsız geldi. Periyodik bakımlarda zaten klima kontrol ediliyor. Eğer bu kada ince eleyip sık dokusak, otomobile (kendine değil bakımına) bir servet yatırmak gerekir.

Tam üstüne bastınız tabiiki alıntı.ben klima uzmanı falan değilim sadece arkadaşlara faydası olur diye bilgisayarımda olan bilgiyi paylaştım.Bilgi paylaşarak çoğalır
 

MCakir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
120
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Tam üstüne bastınız tabiiki alıntı.ben klima uzmanı falan değilim sadece arkadaşlara faydası olur diye bilgisayarımda olan bilgiyi paylaştım.Bilgi paylaşarak çoğalır

Ben de paylaşılma kısmına takılmadım, ya da alıntı olmasına. Klima tamirinden para kazanan bir kaynaktan alıntı olma ihtimaline takıldım. Zira, ben hiçbir ekstra bakım yapmadan (polen filtresi değiştirme hariç) yıllaar yıllar boyunca çalışan çok klima biliyorum.
 

bekirs

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Haz 2007
Mesajlar
531
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
kışın mutlaka çalıştırın bece de... başıma geldi o yüzden biliyorum...
 

green__dewil

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
21
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Selam Arkadaşlar;

Kışın 10-15 DK Soğuk-Sıcak Konumda Değişmeli Olarak Sık Sık Çalıştırırsanız Birşey Olmuyor. Ben Bu Şekilde Uyguluyorum. Aracın Yanında Bir Arkadaşınızla Muhabbet Ederken Yada Kışın Araç Üstünde Ki Karları Temizlerken Bir Yandan da Klimayı Çalıştırmanız Sağlıklı Olacaktır.

Eğer Çalıştırılmazsa Olası Problemler;
Klima Tesisatının İçerisinde Ki Gaz Basıncının Düşmesine,
Yazın Verimli Çalışmamasına,
Bir Yetkili Servise Gidip Zaman Ve Para Kaybı Yaşanmasına, (100-200 TL Civarı)
Gaz Kaçak Tespiti Yaptırılmasına,
Klima Komprösürünün Yağsız Kalmasına, (Yağın Çökmesine)

Neden Olabilir.


Önemli Dip Not: Arkadaşlar Kışın Uzun Yolda Yüksek Devirde Klimayı Çalıştırmamanızı Öneririm. Genelde Rölantideyken Çalıştırmanız Uygun Olacaktır.

Sebep: Genellikle Bu Durum Klima Yoğuşturucusu Yani Evaporatöre Zarar Verebilir. Bu Şekilde Aracınızın Klima Gazı Çok Yavaş Bir Şekilde Sızmaya Başlayacaktır. Bu Sorunun Yetkili Servislerce Zor Bulunmasına Neden Olur Ve Tespiti Halinde Aracınızın Göğüsünün Tamamen Sökülmesine Sebep Olacaktır. Oldukça Pahalı Bir Tamirat Olmasıyla Birlikte Tamamen Zaman Kaybıdır.

Umarım Yardımcı Olabilmişimdir.
 
Üst