Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan hllb
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

hllb

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2011
Mesajlar
3,318
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
son yıllarda sıkça uygulanan bu işin aslı astarı nedir? faydası var mıdır? normal havanın zaten %80 azot yani nitrojen değil midir?
 
Ynt: Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

kısacası nitrojen basarken şişirme esnasında lastiğin içine yağ ve nem basılmayacaktır. Nitrojen gazı lastik içinde normal hava gibi nem oluşturmayacak. Böylece gerek lastikte gerekse jantta korozyon meydana gelmeyecektir. Doğal olarak lastik, lastik içinde kullanılan çelik kuşak ve topuk çember tellerinin, jant ve supapların kullanım ömrü daha uzun olacaktır.

Yapılan labaratuvar çalışmalarında oksijenin butil kauçuk karışımları üzerindeki olumsuz etkisi nitrojenle kıyaslandığında 4 kat daha fazladır

Nitrojen; normal hava gibi ısınmıyor ve yaptığınız fren daha etkili oluyor

Nitrojen; normal hava gibi patlamıyor çünkü normal hava gibi genleşme yapmıyor

Yanmıyor çünkü içinde oksijen yok.

Çevreye zararı yok.

Nitrojen gibi kuru ve hareketsiz bir gaz ile lastikleri doldurmak bu problemleri azalttığı gibi basınç kaybını minimize eder. Lastiğin ömrünü uzatarak bir nevi bakımını yapar ve sürüş güvenliğini arttırır.

Hava oksijen ve nitrojenden oluşur. Oksijen molekülleri nitrojen moleküllerine oranla daha küçüktür ve lastiğe daha hızlı nüfuz eder. Nitrojen ile doldurulan lastik, normal hava ile doldurulana göre 3 kat daha yavaş basınç kaybeder. (Lastik patlamalarında ani boşalma olmaz.) Sonuç olarak lastiklere şimdiki sıklıkla hava basma ihtiyacı doğmaz ve lastik doğru basınç değerini daha uzun süre muhafaza eder.

Otobüs ve kamyon gibi ağır tonajlı uzun yol vasıtalarında, Formula 1 yarışlarında ve hız rekoru denemeleri gibi olağan diışı olaylarda nitrojenin oksijene tercih edilmesi, nitrojenin faydalarına iyi birer örnektir.

Nitrojen daha hafif olduğundan %2 civarı yakıt tasarrufu yapar ve lastik ömrünü %30-35 arası uzatıyor
 
Ynt: Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

Çok güzel bilgiler. Teşekkürler.
Kış aylarında bu havada basamayız demişti lastikçi doğrumudur?
 
Ynt: Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

ulas79 link' Alıntı:
Nitrojen daha hafif olduğundan %2 civarı yakıt tasarrufu yapar
işte bu yeterli bir sebep :) ötekiler olmasa da olur
 
Ynt: Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

salihcaglayan link' Alıntı:
Çok güzel bilgiler. Teşekkürler.
Kış aylarında bu havada basamayız demişti lastikçi doğrumudur?
bana yaz kış kullanabilirsin dedi usta bir sakıncası yok demişti.
 
Ynt: Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

salihcaglayan link' Alıntı:
Çok güzel bilgiler. Teşekkürler.
Kış aylarında bu havada basamayız demişti lastikçi doğrumudur?
niye öyle dedi acaba? kışın basılmıyorsa kışın kullanılmaz anlamına da gelir mi bu? öte yandan ulaş beye kullanabilirsin demişler. kafam karıştı
 
Ynt: Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

Ben geçenlerde gitmiştim ancak basamayacaklarını söylemişlerdi. Belkide ellerinde yoktu ondan böyle dediler.Araştırmak lazım.
 
Ynt: Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

yurtdışında biçok yerde sadece nitrojen kullanılıyor. kışın kullanılmaması saçma geldi bana
 
Ynt: Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

hllb link' Alıntı:
[quote author=ulas79 link=topic=789.msg13744#msg13744 date=1299697327]

Nitrojen daha hafif olduğundan %2 civarı yakıt tasarrufu yapar
işte bu yeterli bir sebep :) ötekiler olmasa da olur
[/quote]
%2 büyük rakam..başlı başına sebep thnxx
 
Ynt: Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

aslı astarı nedir acaba? Eğer yakıt tasarufu ve diğer avantajları varsa kesin yaptırırım
 
Geri
Üst