Eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
İşlerden ve hava şartlarından dolayı çalışmalara biraz ara vermem gerekmişti ama tekrar kaldığımız yerden devam.
Öndüzende biraz iyileştirme yaptım. Alt/Üst saloıncakları öncelikle kumlamaya gönderdim ve tamamen temizlettim ardından Alt/Üst salıncak fişeklerini söktüm (biraz kanama geçirdim pastan kaynamıştı ) ardından buralar için çelik yeni gömlekler yaptırdım ve bunları yerine sıkı geçme olarak preste sokup kaynattım ardından biraz daha sert bir ön düzen için üst salıncaklarda 95 SH alt salıncaklarda 90 SH poliüretandan yapılmış yastıklamalar yaptırdım ve bunlarında içerlerine 316 kromdan burçlarını yaptırdım. kısacası kavçukları iptal edip çok daha uzun ömürlü (ömürlük) salıncak fişekleri yaptırdım. Ayrıca bizim araçlarda malesef kamber ayarı olmaddığı için biraz kesme biçme işi gerekti ama onuda hallettim alt salıncaktaki rotil yuvasını her ikisinde de eşit şekilde kesip dışa doğru kaydırdım bu sayede 6 derece pozitif kamberaçısı elde ettim ve tekrar kaynattım, ardından alt salıncağı aracın alçak konumundan dolayı yoldan gelebilecek darbelere ve burulmaya karşı biraz daha güçlendirmek için içerisine 3mm ST37 lazer kesimli plakalar kaynatarak kuvvetlendirdim. Sonuç olarak eskisine göre daha dayanıklı bir ön düzen elde ettim.
birde unutmadan direksiyonun dönüş miktarı yetersiz geldiği için onuda arttırrdım. bununla ilgili olarak ufak bir aparat ekliyerek direksiyonu aynı turda daha fazla döndürmeyi başarıcam. Bunların yanı sıra Pozitif Kastor açısını ayarlayabilmek içinde aşağıdaki resimde göreceğiniz 2mm çelik pullar yaptım bu sayede kastor açısınıda değiştirebilicem.
aşağıdaki resimdeki parçaları şöyle özetleyebilirim;
Kırmızı olan parçalar 90SH PU (halk arasında vulkalon olarakta bilinen solventlere ve dış etkenlere dayanıklı yırtılma ilerlemesi çok düşük olan bir malzeme)
Sarı olan parçalar 95SH PU
Cırt sarı olan 2 adet parça var onlarda direksiyon için yaptırdığım parçalar
Pul gibi görünenlerde işte kaster için yaptırdığım parçalar.
Burdada alt ve üst salıncağın başına gelenleri görebilirsiniz
Roll Cage yapımınada başladım ilerleyen günlerde onunla ilgilide fotoğrafları paylaşıcam. Ama şunu söyleyebilirim Roll Cage yapımı yukardakilerden daha zor ve sinir bozucu bişey
Uzun bir aradan sonra 1-2 foto paylaşayım dedim. Sonunda öndüzeni tekrar topladım. Kesip kaynatarak verdiğim kamber tam istediğim gibi oldu, kaster ayarıda güzel görünüyo ama biraz sürtme problemi var gibi ama onuda halledicez. Amorsitör kulelerinede rollcage bağlantısı için parçaları kaynattım. Biraz sinir bozucu ama onuda hallettik sıra geldi rollcage i bitirmeye ama göründüğünden daha zor (Kaynak kolayda kaynak için borulara doğru açıda ağız açmak problem ) İşte birkaç foto;
Uzunca bir aradan sonra yeniden uğraşmaya devam. Arabam sonunda yeni yuvasına babamların evinin arkasındaki garaja girmeyi başardı artık çalışmak daha kolay ve zaman konusunda daha esnek olabilicem diye hayal ediyorum işte garajdaki durumlar ve son ufak tefek gelişmeler;
Henüz trafiğe çıkamadığı için en kuytu köşeye çekmek zorunda kaldım ( babam park ederken ezmesin diye aslında )
Bu arada kamber ayarını biraz abartmışım sanki
önceden yapmış olduğum elektrik tesisatının kontrol kartını yerine monte ettim ve kontrolleri yaparak arabayla bağlantılarını yapmaya başladım tabi bu esnada deneme amaçlı yaptığım anahtar plakasınıda görebilirsiniz.
Sonrasında o anahtar plasını aluminyumdan yaparak montaj yapılabilir daha sağlam bir hale getirdim ve yerine montajladım ( aracın içersi bit pazarı gibi kusura kalmayın )
Bunca şeyle uğraşınca birkaç iyileştirme daha hak ettiğini düşündüm yaşlı kurtun ve soğutma sistemine el attım. Su radyatörünü büyüttüm ve 2 adet 11" elektrikli fan bağladım. ( fotoğraflarda yok ama sonrasında motor üzerindeki fan pervanesini ve devirdaim pompasını söktüm )
Tabi soğutma sistemindeki iyileştirmeler bu kadarla kalamazdı. Hem 3-5hp fazladan kazanmak için hemde daha stabil ve istediğim derecede ayarlanabilecek bir motor sıcaklığı yakalayabilmek için mekanik su pompasının yerine elektrikli su pompası montajlıyacam. Su pompasının flanş ölçülerini alıp bir prototip flanş hazırladım ve yerine oturup oturmadığını denemedim. Tam oturdu. nasipse yakın zamanda aluminyumdan flanşı hazırlayıp elektikli su pompasınıda montajlıycam.
Ayrıca arka cam lastiklerimi kaybettim bukadar git gel arasında yok oldu. Bende yeni lastik aramaktansa onunda şablonunu çıkardım deneme amaçlı ince MDF den kesip yerine oturttum oda tam oturdu. arka kelebek camlarımda yakında polikarbonat yada plexiglass olarak yerlerini alacak
Yakın zamanda eklemeyi düşündüğüm birkaç parça daha var elektrikli benzin pompası , benzin basınç regülatörü, 4-1 veya 4-2-1 egzost manifoltu, Yağ yakalama tankı, yağ soğutucu gibi ufak tefek birkaç parça daha eklenecek. Eğer başarabilirsem yağ pompasının dişlilerini yeniden yapıp pompa bölmesinide bir flanşla uzatarak yağ devirdaimini daha iyi hale getirmekte istiyorum. ( hepsi tamamlandığında hedef turbo )
Şimdilik son gelişmeler bunlar umarım yakında daha fazlasıyla geri dönüp sizlerle paylaşabilirim.
*** Tavsiyelerinizi bekliyorum. Olmamış yada şöyle daha iyi olur şeklinde bilgilerinizi paylaşırsanız sevirim.
Bu site, içeriği kişiselleştirmek, deneyiminize uyarlamak ve kayıt olmanız durumunda giriş yapmanızı sağlamak için yasal düzenlemelere uygun çerezler (cookies) kullanır.
Bu siteyi kullanmaya devam ederek, çerez kullanımına izin veriyorsunuz.