Opel Astra 1.3 CDTI Marş ve Arıza kodu problemleri

modesto

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ara 2019
Mesajlar
12
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
29
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım. 1 aydır araç sahibiyim ve ilk aracım.

Şikayetlerim önceliklikle şunlardır yaklaşık 1 hafta önce bagaj lambası yüzünden akümü bitirdim ve takviye ile düzeltildi o günden sonra havalarında soğuması ile birlikte başıma birkaç problem geldi. Soğuma dediysem hava dereceleri 0-5 derece aralığında geceleri.

Takviyeden ve hava soğumalarından dolayı marşı tek seferde 3-5 saniye aralığında alıyor. Bu olaylardan önce anında alıyordu marşı. Yine aracı gün içinde sürdüğümde marşı alırken sıkıntı yaşamıyorum yine anında alıyor. Sadece ilk çalıştırmaya özel.

Not: Aracı çok stop ettirdim acemi olduğum için ve dizel araçlarda araç harekete geçmeden ve kontak kapanmadan önce 1 dk beklenilmesi gerekiyormuş bunları 1 ay boyunca yapmadım.

Bugün arıza kodlarını öğrendim araçım 5 adet arıza kodu çıkardı onlar şunlardır:
161450
224408
210870
162502
11005

Aracım 2006 model 6 ileri manuel vites 192000 km'de servis bakımları 1000km önce yapıldı.

Ayriyetten şu 1dk bekleme olayları yapmadan önce. Bir gün yola çıktım 2-3 kez stop ettikten sonra aracım gaz yememeye başladı debriyajla orantılı gaz veriyordum fakat araç sanki el frenindeymişçesine kasıyodu kendi. Sonra beyaz bir duman atmaya basladı. Rolantide 4-5 dakika çalıştıktan sonra bir sıkıntı yaşamadım.

Artık her sabah 3-4 dakıka rölantide çalışıp Anlık Tüketim değerini 0.6 lara getirince hareket ediyorum. İlk çalıştığında 2.3 lerle başlıyor.

Yardımcı olursanız çok sevinirim baya uzun oldu. Şimdiden teşekkürler. :)
 

yoldangeçenbiri

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
9 Mar 2018
Mesajlar
336
Tepki puanı
97
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım. 1 aydır araç sahibiyim ve ilk aracım.

Şikayetlerim önceliklikle şunlardır yaklaşık 1 hafta önce bagaj lambası yüzünden akümü bitirdim ve takviye ile düzeltildi o günden sonra havalarında soğuması ile birlikte başıma birkaç problem geldi. Soğuma dediysem hava dereceleri 0-5 derece aralığında geceleri.

Takviyeden ve hava soğumalarından dolayı marşı tek seferde 3-5 saniye aralığında alıyor. Bu olaylardan önce anında alıyordu marşı. Yine aracı gün içinde sürdüğümde marşı alırken sıkıntı yaşamıyorum yine anında alıyor. Sadece ilk çalıştırmaya özel.

Not: Aracı çok stop ettirdim acemi olduğum için ve dizel araçlarda araç harekete geçmeden ve kontak kapanmadan önce 1 dk beklenilmesi gerekiyormuş bunları 1 ay boyunca yapmadım.

Bugün arıza kodlarını öğrendim araçım 5 adet arıza kodu çıkardı onlar şunlardır:
161450
224408
210870
162502
11005

Aracım 2006 model 6 ileri manuel vites 192000 km'de servis bakımları 1000km önce yapıldı.

Ayriyetten şu 1dk bekleme olayları yapmadan önce. Bir gün yola çıktım 2-3 kez stop ettikten sonra aracım gaz yememeye başladı debriyajla orantılı gaz veriyordum fakat araç sanki el frenindeymişçesine kasıyodu kendi. Sonra beyaz bir duman atmaya basladı. Rolantide 4-5 dakika çalıştıktan sonra bir sıkıntı yaşamadım.

Artık her sabah 3-4 dakıka rölantide çalışıp Anlık Tüketim değerini 0.6 lara getirince hareket ediyorum. İlk çalıştığında 2.3 lerle başlıyor.

Yardımcı olursanız çok sevinirim baya uzun oldu. Şimdiden teşekkürler. :)


önceki aracım 1.3 cdti astra idi.
bu kodlar sağlıklı akü değişimi yapılmadığı zaman yada akü şarj işlemi sonrası çıkan kodlar. korkulacak bir şey yok. çok önemsenecek sorunlar değil. zaten araç belli sayıda sağlıklı marş yaptıktan sonra (sayısını hatırlamıyorum ama 20-30 kere olabilir) bu kodları otomatikman silecektir.

3-5 saniye marştan sonra çalışması gayet normal. havalar soğudu biraz. tak diye almasını beklemeyin. ama motor sıcakken tek tıkta almıyorsa o zaman şüphelenebilirsiniz.
stop ettirme sorununu nasıl yapıyorsunuz bilmiyorum. çünkü gaz vermeden direk debriyaj bırakarak kalkıyordu benim aracım :)
duman atma sorunu ise; eğer sabah ilk marşta 1 dk kadar yapıyorsa bunda da sorun yok. çünkü soğuk havada bu motor 1 dk kadar çiğ mazot atar egzostan. çok da pis kokar.
anlık tüketim 2.3 lerden 1.0 lara kadar inince hareket edebilirsiniz. tabi 0.6 lara kadar beklerseniz daha iyi ama baya beklersiniz :)

kısacası bahsettiğiniz sorunların hiçbiri sorun değil aslında :)
 
Son düzenleme:

modesto

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ara 2019
Mesajlar
12
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
29
Siteyi ziyaret et
önceki aracım 1.3 cdti astra idi.
bu kodlar sağlıklı akü değişimi yapılmadığı zaman yada akü şarj işlemi sonrası çıkan kodlar. korkulacak bir şey yok. çok önemsenecek sorunlar değil. zaten araç belli sayıda sağlıklı marş yaptıktan sonra (sayısını hatırlamıyorum ama 20-30 kere olabilir) bu kodları otomatikman silecektir.

3-5 saniye marştan sonra çalışması gayet normal. havalar soğudu biraz. tak diye almasını beklemeyin. ama motor sıcakken tek tıkta almıyorsa o zaman şüphelenebilirsiniz.
stop ettirme sorununu nasıl yapıyorsunuz bilmiyorum. çünkü gaz vermeden direk debriyaj bırakarak kalkıyordu benim aracım :)
duman atma sorunu ise; eğer sabah ilk marşta 1 dk kadar yapıyorsa bunda da sorun yok. çünkü soğuk havada bu motor 1 dk kadar çiğ mazot atar egzostan. çok da pis kokar.
anlık tüketim 2.3 lerden 1.0 lara kadar inince hareket edebilirsiniz. tabi 0.6 lara kadar beklerseniz daha iyi ama baya beklersiniz :)

kısacası bahsettiğiniz sorunların hiçbiri sorun değil aslında :)

Çok sevindim vakit ayırıp cevapladiginiz için, henüz 5 aylık şoförüm ehliyet gününe kadar hayatımda ilk defa şoför koltuğuna oturdum. Hocamin tavsiyeleri hep sınavı geçmeye yönelikti. Öğretici bir eğitim olmadı benim için bu yüzden acemiliği araba üstünde atıyorum atarkende çok fazla zarar gelmesini istemiyorum.
 

halit69

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2010
Mesajlar
392
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
unutma araba silah kadar tehlikelidir

Çok sevindim vakit ayırıp cevapladiginiz için, henüz 5 aylık şoförüm ehliyet gününe kadar hayatımda ilk defa şoför koltuğuna oturdum. Hocamin tavsiyeleri hep sınavı geçmeye yönelikti. Öğretici bir eğitim olmadı benim için bu yüzden acemiliği araba üstünde atıyorum atarkende çok fazla zarar gelmesini istemiyorum.

direksiyonu tutarken elindeki silahmış gibi çok dikkatli kullan her daim kemerini tak
ben öyle yapıyorum o yüzden yazdım
 

Yasin Aygün

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Tem 2016
Mesajlar
313
Tepki puanı
4
Puanları
18
Yaş
29
Siteyi ziyaret et
Hayırlı olsun öncelikle. Geç çalışma kızdırma bujilerinden kaynaklanabilir. Aynı araçla -5-10 derecelerde marş yaptım o kadar uzun marş süresi olmuyordu. Gösterge ışığı sönene kadar bekleyin, hatta çok soğuk havalarda 2 kez kontak açıp kapattıktan sonra marş yapın. Bu arada soğuk motorda rölantide o kadar beklemeniz zararlı bilginiz olsun. İlk çalıştırmadan ve stop etmeden önce 10-15 saniye yeterli. Piston segmanları soğukken büzüştüğü için hem yanma odasına daha çok yağ alacak hem de yanma odasından motor yağına daha çok yakıt artığı alacak. Motor kendini topladıktan sonra harekete geçip fazla devir çevirmeden yola çıkın. İyi sürüşler
 

modesto

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ara 2019
Mesajlar
12
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
29
Siteyi ziyaret et
direksiyonu tutarken elindeki silahmış gibi çok dikkatli kullan her daim kemerini tak
ben öyle yapıyorum o yüzden yazdım
Teşekkürler iki elide direksiyonda tutmayı tercih edenlerdenim.

Hayırlı olsun öncelikle. Geç çalışma kızdırma bujilerinden kaynaklanabilir. Aynı araçla -5-10 derecelerde marş yaptım o kadar uzun marş süresi olmuyordu. Gösterge ışığı sönene kadar bekleyin, hatta çok soğuk havalarda 2 kez kontak açıp kapattıktan sonra marş yapın. Bu arada soğuk motorda rölantide o kadar beklemeniz zararlı bilginiz olsun. İlk çalıştırmadan ve stop etmeden önce 10-15 saniye yeterli. Piston segmanları soğukken büzüştüğü için hem yanma odasına daha çok yağ alacak hem de yanma odasından motor yağına daha çok yakıt artığı alacak. Motor kendini topladıktan sonra harekete geçip fazla devir çevirmeden yola çıkın. İyi sürüşler

2-3 kere kontak açma olayını yaptım ama bi değişme olmadı. Araca akü bittiği için takviye yapana kadar böyle bi sorunum olmamıştı ondan sonra başladı. Artık 1 dakika kadar bekleyip yola koyuluyorum. Kullanma kılavuzunda turbo motorlar için kapatma ve acmadan önce 1 dakika bekleyin diyordu.
 

modesto

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ara 2019
Mesajlar
12
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
29
Siteyi ziyaret et
https://youtu.be/m-MkGM6aKqs

Videolu olarak attım yardımcı olabilirseniz sevinirim arkadaşlar
 

modesto

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ara 2019
Mesajlar
12
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
29
Siteyi ziyaret et
Sıcakken böyle olmuyor değil mi sadece soğukken bu şekilde marş alıyor?

Evet hocam soğukken böyle oluyor. İşe gidiyorum günün ilk çalıştırmasında böyle oluyor ama işten çıkarken 8 saat sonra böyle olmuyor. Çok aşırı soğuk olduğu zaman 1 kere çıkarkende yapmıştı.
 

skydark35

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Kas 2017
Mesajlar
89
Tepki puanı
2
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
https://youtu.be/m-MkGM6aKqs

Videolu olarak attım yardımcı olabilirseniz sevinirim arkadaşlar

aynı sorun bendede var bu kadar sarsıntılı değil ama yine benzeri bende uzun süre durursa yani 1 gün veya daha fazla durursa kesin yapıyor konuyu takipteyim aracım 1.3 astra j
 
Üst