Opel Astra Sedan'cıların SAYFASI

Benzinli mi dizel mi kullanıyorsunuz?


  • Kullanılan toplam oy
    35
  • Anket kapatılmış .

cetto

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2010
Mesajlar
788
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
seninki iyiymiş ya benimki yaklaşık 11 litre yakıyo.

2.vitesde ortalama anlık yakıt tüketimi 49a çıktığını gördüm normalmi bukadarı arkadaşlar?

Bir yeri mi tırmanıyordun? Ben de 1nci viteste tırmanırken 22 litre görmüştüm anlık tüketimde, araç dizel.
 

SEREF22

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Kas 2010
Mesajlar
16
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
benimki de benzinli değerler aynı gibi lastik basınçlarını 33 yaptım bayağ farketti.
 

DarkMagic

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Şub 2010
Mesajlar
3,625
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar bugün opel servisinden önce ford otosanda bir tanıdığım vardı ona gösterdim aracı. Sıfır araçlarda uygulanan mumlama olayı (yani araç nakliye esnasında hasar görmemesi amacıyla yapılan uygulama) sonrasında sökülen bantların iziymiş. Normalde bantlar söküldükten sonra özel bir madde ile yıkanıyormuş araç. Ya yıkamadılar yada uyduruk yaptalar. neyse sorun boyada değilmiş.ben fark edemedim boyada sorun var zannettim. Boya koruma yaptırıcam otokingde ondan sonra düzelir dediler bakalım görücez ama şunu söyliyeyim araçta boya sorunu olduğu zaman fabrika sadece boya yapıyor. Başka hiç bir sey yapmıyorlar. Tabi boya yapılınca arabanın değeri yüzde 24 düşüyormuş. 40bin lira verdiğim aracımı neden boyatayım ki. Neyse korktuğum başıma gelmedi acayip rahatladım bildiğiniz gibi değil. İlgilenen arkadaşlara çok teşekkür ediyorum.

Gözünüz aydın..
 

cetto

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2010
Mesajlar
788
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar bugün opel servisinden önce ford otosanda bir tanıdığım vardı ona gösterdim aracı. Sıfır araçlarda uygulanan mumlama olayı (yani araç nakliye esnasında hasar görmemesi amacıyla yapılan uygulama) sonrasında sökülen bantların iziymiş. Normalde bantlar söküldükten sonra özel bir madde ile yıkanıyormuş araç. Ya yıkamadılar yada uyduruk yaptalar. neyse sorun boyada değilmiş.ben fark edemedim boyada sorun var zannettim. Boya koruma yaptırıcam otokingde ondan sonra düzelir dediler bakalım görücez ama şunu söyliyeyim araçta boya sorunu olduğu zaman fabrika sadece boya yapıyor. Başka hiç bir sey yapmıyorlar. Tabi boya yapılınca arabanın değeri yüzde 24 düşüyormuş. 40bin lira verdiğim aracımı neden boyatayım ki. Neyse korktuğum başıma gelmedi acayip rahatladım bildiğiniz gibi değil. İlgilenen arkadaşlara çok teşekkür ediyorum.

Geçmiş olsun hocam.
 

calmy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2010
Mesajlar
337
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
www.kampkeyfi.com
seninki iyiymiş ya benimki yaklaşık 11 litre yakıyo.

2.vitesde ortalama anlık yakıt tüketimi 49a çıktığını gördüm normalmi bukadarı arkadaşlar?

Aracımızın yaktığı yakıttan elde edilen hareket enerjisinin kullanımı aşağıdaki gibidir.

1. Enerjinin %30 u Aerodinamik yüklere;
2. % 30 u Yuvarlanma direncine
3. % 30 u İvmelenmeye (hızlanma)
4. kalan % 10 u da iç sürtünmelere
gider.

Açarsak;

1. Hava direnci aracımız hızlandıkça ters yönde bir kuvvet uygular. BURADA DİKKAT EDELİM Kİ HAVA DİRENCİ HIZIN KÜPÜ İLE DOĞRU ORANTILIDIR.
Yani diyelim ki hızımızı 40 tan 80'e çıkarırsak aracımızın üzerine etki eden hava direnci 8 (sekiz) katına çıkar! (80/40 =2 ; 2 üssü 3 = 8) Hava direnci 90 km üzerindeki hızlardan sonra aracımızın aşırı yakmasından sorumlu olan esas etkendir.

2. Yuvarlanma direnci , konforumuz için kullandığımız yumuşak lastik tekerleklerin yakıt üzerinde oluşturduğu handikaptır. Lastik tekerleklerin esnemesi sebebi ile sürekli yokuş çıkıyormuş gibi bir etki oluşur ve bu yakıtı artırır. Demiryolu ve çelik tren tekerlekleri bu konuda en iyi ekonomiyi sunar esneme çok azdır. Biz de arabamıza çelik tekerlek takıp çelik yollarda gitsek biraz zıplarız ama en az %25 yakıt tasarrufu sağlarız.
Yuvarlanma direnci inik lastiklerde fazla , şişiklerde daha azdır. Ama lastiğin doğası gereği her zaman bir verimsizlik vardır. Energy saver lastikler bu konudaki kaybı azaltma mantığı ile geliştirilirler. Ama hiçbir zaman çok etkili bir çözüm sunamazlar. Sunarlarsa konforumuz azalır.

3. Gelelim bu uzun cevabı yazma sebebi olan soruya. Araçlar ivmelenirken yani hız değiştirdiklerinde yakıt tüketimleri aşırı artar. 1.2.3.4.5...6 ncı vites derken Hızımızı artırmamız sebebi ile depomuzdaki yakıtın %30 unu harcarız. Yani bir depo yakıt bittiğinde bunun (52 litrelik bir opel deposunun 17 litresi hızlanma evrelerimizde yanar.) Hızlanma anları tüm kullanımın çok az kısmıdır ama aşırı yakıt tüketirler. Bunun sebebi basit bir fizik formülü olan F=mxa dır. Yani ivmenin artması için kuvvet gerekir. Bu kuvvet de yakıtla sağlanır. Aracımızın yakıtı ortalama 8 saatlik bir kullanımda bitiyorsa bu 8 saatin en fazla 10 dakikası hızlanma anlarında yaşanır. Bu da 17 litrenin 10 dakikada bitmesi demektir. İşte gaza basıp koltuğa yapışılan o anlarda ne kadar çok yakıt gittiğini anlayın. Ayrıca dur kalklar hep ivmelenme demektir ve bu sebeple şehir içinde çok tüketiriz. Bir de sportif kullanmak işi abartır.
YANİ 2. Viteste gazı köklerseniz hele de yokuş yukarı ve rüzgara karşı ise 49 da olur 50 de...


Demek ki;
Yakıtı düşürmek için. Ani hızlanmalardan, sık dur kalklardan, hava direncini artıracak aşırı hızlardan ve aracın aerodinamik yapısını bozmaktan (sunroof, tavan bagajı, spoiler, açık camla seyahat, gereksiz dış aksesuarlar) ve yuvarlanma direncini artıran düşük basınçlı lastiklerden KAÇINMALIYIZ.

Saygılarımla...
 
Üst