Merhabalar uzun zamandır gerçekleştirmeyi çok istediğim projemi nihayet gerçekleştirdim aslında projem belkide otomobiller üzerine meraklı olan bir çok kişinin hayali isteği sahip olduğum klasik diyebileceğimiz 79 model opel kadett aracımın turbo projesini nihayet sonunda bitirebildim üç beş eksik var tabi ancak bundan sonrası basit zor işleri bitirdim.Aslında bu projeyi bir önceki ve ilk aracım olan ve ilk bizzat şahsi projem olan Ford Granada 2.0 lt. V6 motorlu Volkswagen 1303 S e uygulamayı düşünüyordum ancak o aracıma bu uygulama nasip olamadı yaşadığım talihsiz bir olay neticesinde aracımı parça parça ayırarak satmak zorunda kaldım,sağlık olsun.
1303 ten bir sene sonra çocukluğumun hayali hep benim olmasını istediğim aracı Opel Kadett i aldım önceleri coupe modelini düşünüyordum sürekli "bir gün mutlaka bir opel kadett coupe alacağım" der dururdum ancak zamanla coupe modellerinin Türkiyede oldukça az sayıda ve Altın değerinde olduğunu gördüm ve tüm bunların üzerine fiziksel olarak hemen hemen hepsi çürük "leş" durumda olduğu için şeytanın bacağını kırdım Limousine modelini almaya karar verdim bu kasanın Türkiyede daha yaygın ve temiz diyebleceğim bir sürü alternarifi vardı kafama göre bir araç bursadan buldum ve aldım.Aracın net olarak boş ağırlığı 780 kg motorunun kabaca fabrikasyon değerleri 4 silindir 1.2 lt. bloktan egzantrikli 8 subap 8:1 sıkıştırma 65 hp 108 tork güç üretmekte ve 0..100 km hızlanma süresi 13 sn idi.
Aracı aldığımda inanması zor ancak orjinal ancak 118.476 km deydi aldığım adam ilk sahibiydi babasının aracıymış babası evden işe işten eve ara sırada köye gider gelirmiş aracım benim nüfüsüma geçene kadar hep garajda uyumuş ve karlı havalarda dışarıya dahi çıkmamış hiç lpg takılmamış yürüyen aksamında direksiyon kutusunda zerre kadar boşluk olmayan görebildiğim kadarıyla üzerindeki rotillerin üzerinde hala opel amblemi olup GM Motors yazan şanzımanında diferansiyelinde en ufak bir ötme olmayan temizlikte bir araç yanlız araç bir kere dıştan komple boyanmış.
Ama tabi benim gibi bir kasap böyle temizlikte özenle korunmuş bir aracı alınca doğal olarak aracın kızlığı bozuldu araç ile ilk yaylaya çıkışımda hararet sorunu yaşadık aracın fan sistemi devirdaim pompası kasnağına bağlı mekanik fanlı idi hararet olayından bir kaç gün sonra ben komple radyatörü tamamen bakırdan 3 sıra olacak şekilde yeniden yaptırdım ve tofaşların elektrikli fanını uydurmasyon bir şekilde radyatöre sabitledikten sonra sistemi araca monte ettim.
Bu kısmın yapılış aşamasında resimleri maalesef yok işlemin bitmiş hali aşağıda ;
Bu işlemden sonra fan müşürümüzü de 90 lık seçtikten sonra hararet problemimiz kalmadı.Sonra sıra aracın en kısa basit ve ucuz yoldan performansını nasıl arttırabilirime geldi doğal olarak akıl direk karburatöre kaydı zaten aracın seri kalkışlarında istikrarsızlık seziyordum bunuda göz önünde bulundurarak karburatörü ele aldım araç üzerinde orjinal Solex 30/35 PDSI karburatör vardı mutlaka ve mutlaka az yaksın diye karburatör jetlerinin küçültülmüş olduğunu düşünerek karburatörü söküp ayırdım jetleri birer birer sökerek kontrol ettim ve yanılmadığımı gördüm ana main jetin olması gereken fabrikasyon ölçüsü 1.25 mm. iken 1.05 mm. koyulmuş ve karburatörün kapış devresini besleyen (ani hızlanmalar ilk kalkışlar) aux jet in 0.80 mm. olduğunu gördüm ana main jet i 1.50 mm. olarak değiştirdim kapış devresini besleyen aux jet ide 1.30 mm. olarak değiştirdim son olarak rölantiyi belirleyen pilot jet i biraz küçülttüm çünkü rölanti ayarını sonuna kadar kıssam bile aracın rölantisi olması gerekenden daha yüksek çalışıyordu karburatörü topladım ve montjını yapıp teste çıktım aracın hızlanması gaz yemesi muazzam değişmişti aracın resmen karakteristiği değişmiş araç kendine gelmişti ancak rölanti durumunda iken anlık sert gaz verişlerde önce bir yığılma ve sonra açılma durumları oluşmaya başladı kapış devresini besleyen aux jet in ölçüsünü fazla kaçırdığımı motoru ilk tepkilerde boğduğunu düşünerek tekrar karburatörü ayırdım ve jeti 1.20 mm. yaptım yeniden teste çıktım artık mükemmeldi ne bir yığılma ne bir titreme rölantide istediğim kıvamdaydı artık benden mutlusu yoktu.
Bir müddet bu şekilde kullandım aracı aradan epeyi bir zaman geçtikten sonra yine kaşıntılar başladı ne yapsam 79 model aracı daha iyi yürütürdüm yada derdim neydi ? Aslında en garantisi temizinden enjeksiyonlu bir swap projesiydi hatta kafaya koyduğum makinada 1.3 lt. swift GTI motoru idi ancak hem tüv hemde aracın orjinalliğinin bozulacağı düşüncesi vazgeçirtti demeyelimde bir müddet bu projeyi rafa kaldırmama neden oldu peki o zaman ne yapmalıydık sonuçta 79 model aracın motoruna uygun forgetiydi derecelisiydi farklı açılı krank ıydı vs. nereden bulacaktık özelmi yaptıracaktık ya masraf ? o paralara belkide temizinden bir swift gti motoru alabilecektik diye düşünürken amca oğlu turbo konusunda kanıma girdi "bağlayalım abi turboyu kırılırsada swift motoru için bir nedenimiz olur dedi" şöyle bir düşündüm başkada bir alternatif olmadığı için hemde motorun sıkıştırmasının uygun olduğunu düşünerek tamam dedim başladık turbo arayışınabaşka bir foruma balıklama bir konu açtım.O forumda tanıdığım bir abi bana k03 ü önerdi ben ise önce gt1241 de sonra ise gt1544 de karar kılmıştım ama en son yine o abinin önerdiği kkk k03 turbocharger de karar kıldım ve ikinci el ama temiz yatağında çok çok az boşluğu olan bir turbo aldım.
1303 ten bir sene sonra çocukluğumun hayali hep benim olmasını istediğim aracı Opel Kadett i aldım önceleri coupe modelini düşünüyordum sürekli "bir gün mutlaka bir opel kadett coupe alacağım" der dururdum ancak zamanla coupe modellerinin Türkiyede oldukça az sayıda ve Altın değerinde olduğunu gördüm ve tüm bunların üzerine fiziksel olarak hemen hemen hepsi çürük "leş" durumda olduğu için şeytanın bacağını kırdım Limousine modelini almaya karar verdim bu kasanın Türkiyede daha yaygın ve temiz diyebleceğim bir sürü alternarifi vardı kafama göre bir araç bursadan buldum ve aldım.Aracın net olarak boş ağırlığı 780 kg motorunun kabaca fabrikasyon değerleri 4 silindir 1.2 lt. bloktan egzantrikli 8 subap 8:1 sıkıştırma 65 hp 108 tork güç üretmekte ve 0..100 km hızlanma süresi 13 sn idi.
Aracı aldığımda inanması zor ancak orjinal ancak 118.476 km deydi aldığım adam ilk sahibiydi babasının aracıymış babası evden işe işten eve ara sırada köye gider gelirmiş aracım benim nüfüsüma geçene kadar hep garajda uyumuş ve karlı havalarda dışarıya dahi çıkmamış hiç lpg takılmamış yürüyen aksamında direksiyon kutusunda zerre kadar boşluk olmayan görebildiğim kadarıyla üzerindeki rotillerin üzerinde hala opel amblemi olup GM Motors yazan şanzımanında diferansiyelinde en ufak bir ötme olmayan temizlikte bir araç yanlız araç bir kere dıştan komple boyanmış.
Ama tabi benim gibi bir kasap böyle temizlikte özenle korunmuş bir aracı alınca doğal olarak aracın kızlığı bozuldu araç ile ilk yaylaya çıkışımda hararet sorunu yaşadık aracın fan sistemi devirdaim pompası kasnağına bağlı mekanik fanlı idi hararet olayından bir kaç gün sonra ben komple radyatörü tamamen bakırdan 3 sıra olacak şekilde yeniden yaptırdım ve tofaşların elektrikli fanını uydurmasyon bir şekilde radyatöre sabitledikten sonra sistemi araca monte ettim.
Bu kısmın yapılış aşamasında resimleri maalesef yok işlemin bitmiş hali aşağıda ;
Bu işlemden sonra fan müşürümüzü de 90 lık seçtikten sonra hararet problemimiz kalmadı.Sonra sıra aracın en kısa basit ve ucuz yoldan performansını nasıl arttırabilirime geldi doğal olarak akıl direk karburatöre kaydı zaten aracın seri kalkışlarında istikrarsızlık seziyordum bunuda göz önünde bulundurarak karburatörü ele aldım araç üzerinde orjinal Solex 30/35 PDSI karburatör vardı mutlaka ve mutlaka az yaksın diye karburatör jetlerinin küçültülmüş olduğunu düşünerek karburatörü söküp ayırdım jetleri birer birer sökerek kontrol ettim ve yanılmadığımı gördüm ana main jetin olması gereken fabrikasyon ölçüsü 1.25 mm. iken 1.05 mm. koyulmuş ve karburatörün kapış devresini besleyen (ani hızlanmalar ilk kalkışlar) aux jet in 0.80 mm. olduğunu gördüm ana main jet i 1.50 mm. olarak değiştirdim kapış devresini besleyen aux jet ide 1.30 mm. olarak değiştirdim son olarak rölantiyi belirleyen pilot jet i biraz küçülttüm çünkü rölanti ayarını sonuna kadar kıssam bile aracın rölantisi olması gerekenden daha yüksek çalışıyordu karburatörü topladım ve montjını yapıp teste çıktım aracın hızlanması gaz yemesi muazzam değişmişti aracın resmen karakteristiği değişmiş araç kendine gelmişti ancak rölanti durumunda iken anlık sert gaz verişlerde önce bir yığılma ve sonra açılma durumları oluşmaya başladı kapış devresini besleyen aux jet in ölçüsünü fazla kaçırdığımı motoru ilk tepkilerde boğduğunu düşünerek tekrar karburatörü ayırdım ve jeti 1.20 mm. yaptım yeniden teste çıktım artık mükemmeldi ne bir yığılma ne bir titreme rölantide istediğim kıvamdaydı artık benden mutlusu yoktu.
Bir müddet bu şekilde kullandım aracı aradan epeyi bir zaman geçtikten sonra yine kaşıntılar başladı ne yapsam 79 model aracı daha iyi yürütürdüm yada derdim neydi ? Aslında en garantisi temizinden enjeksiyonlu bir swap projesiydi hatta kafaya koyduğum makinada 1.3 lt. swift GTI motoru idi ancak hem tüv hemde aracın orjinalliğinin bozulacağı düşüncesi vazgeçirtti demeyelimde bir müddet bu projeyi rafa kaldırmama neden oldu peki o zaman ne yapmalıydık sonuçta 79 model aracın motoruna uygun forgetiydi derecelisiydi farklı açılı krank ıydı vs. nereden bulacaktık özelmi yaptıracaktık ya masraf ? o paralara belkide temizinden bir swift gti motoru alabilecektik diye düşünürken amca oğlu turbo konusunda kanıma girdi "bağlayalım abi turboyu kırılırsada swift motoru için bir nedenimiz olur dedi" şöyle bir düşündüm başkada bir alternatif olmadığı için hemde motorun sıkıştırmasının uygun olduğunu düşünerek tamam dedim başladık turbo arayışınabaşka bir foruma balıklama bir konu açtım.O forumda tanıdığım bir abi bana k03 ü önerdi ben ise önce gt1241 de sonra ise gt1544 de karar kılmıştım ama en son yine o abinin önerdiği kkk k03 turbocharger de karar kıldım ve ikinci el ama temiz yatağında çok çok az boşluğu olan bir turbo aldım.
Son düzenleme: