Aşağıdaki olayım, Sanayi Tamirci Esnafımızın geldiği içler acısı noktayı ortaya koyması bakımından önemli olup kayıtlara da düşülmelidir..
Şehir dışında iken Tam Otomatik vitesli 2011 Corsa D 1.4 aracım Park pozisyonunda kilitlendi ve hareketsiz kaldı. Aracımı yürütebilmek için gerekli olan D veya diğer viteslere geçemedi.
İlk olarak ustamı aradım.
Geçici çözümün Vites kolu etrafındaki kapağı kaldırıp Sarı renkli kilit siviçini elle hareket ettirerek kiliti açmamı ve vitesi böylece hareket ettirmemi önerdi.
Evet, işe yaradı ve aracı şehre dönene kadar bu şekilde 2 gün kullanabildim.
Sorun ne idi?
Bakalım İzmir deki gittiğim Tamirci ustaları nasıl teşhis koymuşlar?
1. usta; Kilit siviçi orijinali 2.500TL ben 400TL ye tamir ederim...
2. usta; Kilit siviçi değişecek ve sadece parça 250TL ve işçilik ile 350TL..
3. usta; Elektronik sistemde veya beyinde arıza var tamiri 400TL..
4. usta; Fren Müşiri O.vites kontak anahtarı arızalı olabilir. Parça ve Değişim 150TL..
5. usta; Fren müşiri O.V. kontağını garantili tamir ederim, 100TL..
Ben 5. ustanın çözümü ile Aracımı normal ve çalışır haline döndürdüm.
Ustanı uğraşı ve tamir yapım süresi 15 Dk civarında idi...
Daha sonra eve dönünce intenetden araştırdım.
İki ayrı tecrübe ve yararlı bilgiyi buraya alıntı yapıyorum..
*** "bende corsa D 1.4 benzinli aracım var son zamanlarda sıklaştırdı, P den çıkmıyor. Bu arızanın iki ihtimali var birincisi fren müşürü diğeride vites kolunun hemen dibindeki elektro mıknatıs. Zaten sistem normal çalışırken dikkat edin sessizlikte frene basınca vitesin dibinden o elektro mıknatıstan klik sesi geliyor. E tabii arıza baş gösterdiğinde frene bassanızda o klik sesi gelmediği için araç P den çıkmıyor. Normalde fren müşürleri bir yada iki kablolu soketten oluşur bu daha fazla olduğu için frene basınca stop lambaları yansa dahi otomatik şanzımana komut göndermediğinden elektro mıknatıs çalışmıyor olabilir yada komut gidiyorsa elektro mıknatıs arızalanmış olabilir. Yan sanayi müşür 35 lira orjinalinide opel yetkili servisinden ne kadar olursa olsun alıp değiştireceğim, sorun düzelmezsa elektro mıknatısı değiştirmem gerekecek bende ucuzdan ve yüksek ihtimalliden başlayacağım, kendim değiştireceğim."
*** "Bazı o.v. araçlarda vitesin çevresindeki kapakta bir küçük kapak mevcut bu kapağı açıp içindeki Düğmeye tornavida yada anahtarla bastırırsanız vites yerinden çıkıyor böyle bir durumda. Bu kapağın altında vites kilidi düğmesi var yani. Vites kilidi aracınız giderken de devreye girer ve kazara vitesi R ve P konumuna getirip şanzımana zarar vermenizi önler. Ayrıca araç üzerinde kontak yokken vites konumu değiştirmeyi de engeller. Yani şanzıman korumak için bir güvenlik önlemidir.
Peki sonra ne oldu derseniz bende akşam garajda fren pedalını birakınca temas eden icadı yani fren müşürünü söktüm. Tırnaklarla geçmeli başparmak kadar bir icat kendisi. Tırnakları kaldırıp parçalara ayırdım ve gördüm ki fren müşürünün içinde bakır tırnaklar var bu tırnaklar birbirine temas edince fren lambası yanıyor ve vites kilidi devreden çıkıyor.
Bu tırnakların arasına müşürün plastik bir kısmı erimiş ve temas edince devreye girmemesi için yalıtmış. Bende o plastiği bir miktar kazıyıp tırnakları eye ile temizleyip geri birleştirdim. Şu an bir sıkıntı yok gayet güzel çalışıyor."
Umarım başınıza gelmez ama akılda bulunsun derim..
Şehir dışında iken Tam Otomatik vitesli 2011 Corsa D 1.4 aracım Park pozisyonunda kilitlendi ve hareketsiz kaldı. Aracımı yürütebilmek için gerekli olan D veya diğer viteslere geçemedi.
İlk olarak ustamı aradım.
Geçici çözümün Vites kolu etrafındaki kapağı kaldırıp Sarı renkli kilit siviçini elle hareket ettirerek kiliti açmamı ve vitesi böylece hareket ettirmemi önerdi.
Evet, işe yaradı ve aracı şehre dönene kadar bu şekilde 2 gün kullanabildim.
Sorun ne idi?
Bakalım İzmir deki gittiğim Tamirci ustaları nasıl teşhis koymuşlar?
1. usta; Kilit siviçi orijinali 2.500TL ben 400TL ye tamir ederim...
2. usta; Kilit siviçi değişecek ve sadece parça 250TL ve işçilik ile 350TL..
3. usta; Elektronik sistemde veya beyinde arıza var tamiri 400TL..
4. usta; Fren Müşiri O.vites kontak anahtarı arızalı olabilir. Parça ve Değişim 150TL..
5. usta; Fren müşiri O.V. kontağını garantili tamir ederim, 100TL..
Ben 5. ustanın çözümü ile Aracımı normal ve çalışır haline döndürdüm.
Ustanı uğraşı ve tamir yapım süresi 15 Dk civarında idi...
Daha sonra eve dönünce intenetden araştırdım.
İki ayrı tecrübe ve yararlı bilgiyi buraya alıntı yapıyorum..
*** "bende corsa D 1.4 benzinli aracım var son zamanlarda sıklaştırdı, P den çıkmıyor. Bu arızanın iki ihtimali var birincisi fren müşürü diğeride vites kolunun hemen dibindeki elektro mıknatıs. Zaten sistem normal çalışırken dikkat edin sessizlikte frene basınca vitesin dibinden o elektro mıknatıstan klik sesi geliyor. E tabii arıza baş gösterdiğinde frene bassanızda o klik sesi gelmediği için araç P den çıkmıyor. Normalde fren müşürleri bir yada iki kablolu soketten oluşur bu daha fazla olduğu için frene basınca stop lambaları yansa dahi otomatik şanzımana komut göndermediğinden elektro mıknatıs çalışmıyor olabilir yada komut gidiyorsa elektro mıknatıs arızalanmış olabilir. Yan sanayi müşür 35 lira orjinalinide opel yetkili servisinden ne kadar olursa olsun alıp değiştireceğim, sorun düzelmezsa elektro mıknatısı değiştirmem gerekecek bende ucuzdan ve yüksek ihtimalliden başlayacağım, kendim değiştireceğim."
*** "Bazı o.v. araçlarda vitesin çevresindeki kapakta bir küçük kapak mevcut bu kapağı açıp içindeki Düğmeye tornavida yada anahtarla bastırırsanız vites yerinden çıkıyor böyle bir durumda. Bu kapağın altında vites kilidi düğmesi var yani. Vites kilidi aracınız giderken de devreye girer ve kazara vitesi R ve P konumuna getirip şanzımana zarar vermenizi önler. Ayrıca araç üzerinde kontak yokken vites konumu değiştirmeyi de engeller. Yani şanzıman korumak için bir güvenlik önlemidir.
Peki sonra ne oldu derseniz bende akşam garajda fren pedalını birakınca temas eden icadı yani fren müşürünü söktüm. Tırnaklarla geçmeli başparmak kadar bir icat kendisi. Tırnakları kaldırıp parçalara ayırdım ve gördüm ki fren müşürünün içinde bakır tırnaklar var bu tırnaklar birbirine temas edince fren lambası yanıyor ve vites kilidi devreden çıkıyor.
Bu tırnakların arasına müşürün plastik bir kısmı erimiş ve temas edince devreye girmemesi için yalıtmış. Bende o plastiği bir miktar kazıyıp tırnakları eye ile temizleyip geri birleştirdim. Şu an bir sıkıntı yok gayet güzel çalışıyor."
Umarım başınıza gelmez ama akılda bulunsun derim..
Son düzenleme: