Otomatik vites sevenler derneği

besiktasli_86

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eyl 2009
Mesajlar
41
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
merhaba arkadaşlar ben bir çok markada otomatik ve triptronik vites kulllandım. benim edindiğim izlenimleri ve tecrubeleri sizinle paylaşmak isterim...

2005 model honda civic sedan 5 ileri vites tam otomatik şanzımanı vardı. 1-2 diye adlandırdığımız her marka ve modelde olmayan ( 1-karlı yollarda kaymayı önler,2- çok dik yokuşlarda 1 cm bile kaymaz elinizi ayağınızı frenden çekin istediğiniz zamanda gaza basın) vites geçişleri hiç hissettirmiyor. bunlarda olumlu sonuc ne kadar olsa tepkime süreleri, ve tasarruf olarak çok iyi sayılmazdı.

2006 model ford focus hb, 4 ileri triptronik vites seceneği vardı, tepkime süresi çok kötüydü vitesi boştan(n) ile otomatiğe (d) geçirirken vitesler 3-4 saniye sonra geçiş yapıyordu, 4 ileri olmasının dezavantajı çok. mesela çok hantal kalıyor, motoru yoruyor,cok fazla benzinin gitmesine sebep oluyor. sonuç olarak ford focus triptronik şanzıman yaramaz.

2007 model honda civic 5 ileri triptronik vites seceneğine sahip . vites geçişleri ve tepkime süreleri çok iyi ama 2005 modele göre daha fazla benzin yiyor ayrıcada biraz kaydırma yapıyor.

2009 model opel astra sedan: 5 ileri easytronik yani triptronik şanzımana sahip. tepkime süresi ve geçiş süreleri tam bir rezalet. 1.vitesten 2.vitese çok zor geçiş yapıyor. ayrıcada araba otomatik viteste hiç gitmek istemiyor sanki. tepkime ve geçiş sürelerini çok hissettiriyor. tek artısı 1.6 motorlara göre kesinlikle çok az benzin yemesidir.

2010 model volkswagen jetta 1.4 tsi 7 ileri dsg şanzıman: bu araçta kullanılan vites seceneği 7 ileri tripronik şanzıman. kesinlikle müthiş bir araba. geçiş süreleri ve tepkime süreleri sorunsuz. ayrıcada kaydırma sıklığı çok olmuyor ( opele nazaran) benzinide çok az yiyor.dik yokuşları yorulmadan şahane bir performans ile sergileyip sürüş keyfini çıkarıyorsunuz adeta.

sonuç olarak ben marka önermiyorum yanlış anlamayın arkadaşlar sadece kullandığım araçların deneyimlerimi yazdım. bu bahsettiğim araçları hep 0 km olarak satın almıştık. 2005 model civic-2006 model focus satıldı diğer araçlarımız duruyor. vites seçeneğine gelince tabiki tercih meselesi ama triptronik vites almanızı öneririm çünkü piyasada 5 ileri tam otm vites pek satılmıyor buda tüketiciyi biraz olsun triptroniğe zorluyor fakat 5 ileri triptronik bile bazen zevk vermiyor. vites seçeneğiniz ne kadar büyük olursa o kadar zevk alırsınız fakat bunu unutmayın ki her markanın otomatik vitesi veya triptronik vitesi alınmaz. saygılar...:):)
 

canse89

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Eki 2007
Mesajlar
834
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
merhaba dernek nbrsiniz?? nasıl gidio durgunuz bugünlerde..
bir arkadaşıma yaris bakıyoruz otomatik (multi-mode) şanzıman 6 ileri 1 geri..dizel..sizce japon arabası otomatiği nasıldır...sorun olurmu??
 

besiktasli_86

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eyl 2009
Mesajlar
41
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
mrb 6 ileri 1 geri çok iyi ayrıcada dizel yakıtıda az. japon arabalarınıda kullandığım için mekanik yönden hiçbir arızası olmuyor ama karoser yönünden bakarsan eğer çok zayıftır. kasaları esnektir cok az bir yere değsen bile karşındaki araba eğer japon değilse senin kasa direk olarak eziliyor yani allahkorusun çok büyük bir kasa anında pert olur aracın %100 kanıtlanmış bir olaydır satıcılarda onaylar bunu. ama agresif biri değilse kullanan hiç düşünmeden alabilirsiniz. ha bu arada size karışmak gibi olmasın ama nissan note da bakın derim ben ama toyota kötü demem . sadece nissan biraz daha atak olur ama dizel üretiyormu ondan çok emin değilim. ne alırsanız alın kimsenin etkisinde kalmayın en iyi siz bilirsiniz bunu unutmayın. hayırlı uğurlu olsun. saygılar...
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
merhaba dernek nbrsiniz?? nasıl gidio durgunuz bugünlerde..
bir arkadaşıma yaris bakıyoruz otomatik (multi-mode) şanzıman 6 ileri 1 geri..dizel..sizce japon arabası otomatiği nasıldır...sorun olurmu??

başkan japonlar dizele yeni geçtiler ve genelde fiyat farkından dolayı çok satmadılar. problem ve diğer avantaj/dezavantajları pek duyulmadı. yani parça fiyatları, arıza durumları, motor ömürleri ve rektefiye fiyatları gibi durumları öğrenebileceğin kaynak çok az.
kısaca japon dizelleri 2 yıldır satıldı diyebilirim. alıcı kesiminde fazla km yapan olmadıkları malum. özellikle yaris gibi evin 2.yada 3.arabası olacak modellerde km ve zaman olmadığından arızasına kimse birşey diyemez.
japonlar genel olarak dizele uzaktırlar. ticari dizelleride teknolojiden uzaktır. bineklerde dizel, avrupa pazarındaki gelişmeye göre çıkardılar. çokda bildikleri bir konu değil.
renault da çok şaşkın biçimde yeni nesil dizel çıkarmıştı. şimdi fiat-hyundai 2-3 milyara rektefiye yapılırken renaulta 5-6 milyar para veriyorsunuz. üstelik ilk çıktığında baya problem yaşadılar. gerçi adetleri japonlardan hayli fazlaydı.

japon otomatiği iyidir ama parça sorunu var diye biliyorum. yani sadece servisde bulursun. harici yan sanayileri yok. tabi rakipsizlikde fiyatları artı yönde etkiler.
otomatik iyidir derken çokda sağlam demek istemem. çünki değiller. problemsiz diyebilirim ama sağlam diyemem. nazik sayılabilirler, amerikanlar gibi hatayı affetme özellikleri yok.

şimdi japon dizeli ve japon otomatiği birleşirse ne olur işte ona cevabım yok. sadece markaya güvenmen gerekecek. yani garantili bir araba alın.
 

canse89

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Eki 2007
Mesajlar
834
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
başkan japonlar dizele yeni geçtiler ve genelde fiyat farkından dolayı çok satmadılar. problem ve diğer avantaj/dezavantajları pek duyulmadı. yani parça fiyatları, arıza durumları, motor ömürleri ve rektefiye fiyatları gibi durumları öğrenebileceğin kaynak çok az.
kısaca japon dizelleri 2 yıldır satıldı diyebilirim. alıcı kesiminde fazla km yapan olmadıkları malum. özellikle yaris gibi evin 2.yada 3.arabası olacak modellerde km ve zaman olmadığından arızasına kimse birşey diyemez.
japonlar genel olarak dizele uzaktırlar. ticari dizelleride teknolojiden uzaktır. bineklerde dizel, avrupa pazarındaki gelişmeye göre çıkardılar. çokda bildikleri bir konu değil.
renault da çok şaşkın biçimde yeni nesil dizel çıkarmıştı. şimdi fiat-hyundai 2-3 milyara rektefiye yapılırken renaulta 5-6 milyar para veriyorsunuz. üstelik ilk çıktığında baya problem yaşadılar. gerçi adetleri japonlardan hayli fazlaydı.

japon otomatiği iyidir ama parça sorunu var diye biliyorum. yani sadece servisde bulursun. harici yan sanayileri yok. tabi rakipsizlikde fiyatları artı yönde etkiler.
otomatik iyidir derken çokda sağlam demek istemem. çünki değiller. problemsiz diyebilirim ama sağlam diyemem. nazik sayılabilirler, amerikanlar gibi hatayı affetme özellikleri yok.

şimdi japon dizeli ve japon otomatiği birleşirse ne olur işte ona cevabım yok. sadece markaya güvenmen gerekecek. yani garantili bir araba alın.
sağol abi...
 
Üst