P1101 kodu sonrası EGR,MAP-MAF ve coşan yakıt

roviss

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Mar 2008
Mesajlar
98
Tepki puanı
0
Puanları
6
www.ismailsu.com
Arkadaşlar merhaba,

Aracımın (2013 insignia 1.4T) kendi kendine yanıp sönen arıza lambası ve bir hafta içinde kamyon gibi benzin yakması sonrasında bazı işlere giriştim, sizden bazı konularda fikir isteyeceğim.Cehaletimi bağışlayın. Yazım, derdimi daha iyi anlatabilmek amacıyla uzun olabilir, şimdiden özür dilerim.

Aracım yan-sön şeklinde yıl içinde uyarı vermeye başladı. Bazen 3 ay yakmıyor bazen de haftada bir yakıyordu. Servisler Karadeniz seyahatimde ve kendi şehrimde "Boğazı incelemek lazım" dediler. Ancak aracı servie götürmeye fırsat buluncaya kadar kendi aldığım ODB-II kontrol cihazıyla duruma baktım. p1101 kodunu verdi. "MAF, MAP, EGR gerçek ölçülen hava akımı ve TP hesaplanan hava akımı menzili dahilinde değil".(Benim kullandığım programda sadece MAF hatası veriyor. İnternette ise MAP-MAF-EGR.Aslında bu hata kodlarını tam doğru nereden öğreniriz onu da merak etmekteyim.) Hatayı bir konnektör bağlayarak okudum, sildim. Şehrimdeki yetkili servis daha önce "Boğaz kelebeğini inceleyelim" demişti. Ben de birkaç gün sonra gidince direkt olarak boğazı temizleyelim dedim, hava filtresini değiştirdim. Başta dikkatimi çekmedi ancak temizlik sonrası fullediğim benzinle aracım şehir içi ortalama 10litrenin altına düşmemeye başladı. Yaklaşık bir yıldır da normalden biraz falza mı tüketiyor diye hep kuşkuyla kullandım aracımı.

+++DİPNOT: Servise hataları sorgulayarak, araştırma yaparak gittiğimde hem saçma cevaplar almamak, hem de işlemleri uzatmamak için ne kadar ortam varsa içine dalıp bilgi almaya çalışıyorum. Ancak servislere gittiğinizde(yetkili servis dahil!) "Alarm çalışmıyor" diyorsunuz, "Yangın tüpünüz bitmiştir" gibi saçma cevaplar verebiliyorlar. Eğitimli ve biraz bilgisi olan insanı böyle cevaplar ve samimiyetsiz yaklaşımlar servisten soğutuyor. Parçayı değiştirelim, kurtulalım davasında çoğu...Bu benim canımı çok sıkmaya başladı. +++

Yine böyle bir durumla karşılaşmamak için boğazı servise temizletip yakıt değerlerim uçuşa geçtikten sonra MAF ve MAP sensörlerini de kendim İPA ile temizledim.(İzopropil alkol) Çünkü hata kodu MAF-MAP ile ilgiliydi. Bu arada EGR'nin temizliği kaldı -ki sorum biraz da onunla ilgili. 10.2 litrelik şehir içi tüketim şu an 7-7.5'e düştü.Yakıt ibresi gözüne baka baka değişiyordu önceden. (Bir 250 km daha yaptığımda ancak temizliğin tam işe yarayıp yaramadığını öğrenebileceğim. Ben 7 kilometrelik şehiriçi alanda temizlikten önce ve sonra olarak test ettim. Aynı hız ve devirlerde ortalama yakıt değerlerini ölçtüm. Durduğum yerde de rölantiyi kontrol ettim: 0.5-6-7 litre yakıyor.)

2 sensörün ve boğazın temizliğinden sonra aklıma geçmiş aracıma yaptırdığım karbon clean gibi araçta kuruma ya da kirliliğe neden olacak yerleri ya da sensörleri temizlemek geldi. Tozdan ya da kötü yakıttan kaynaklı yerleri temizlemek yani. Araçta kendi temizleyebileceğim ne kadar yer varsa temizlemek istiyorum. Hata kodunda geçen EGR geldi son olarak aklıma.(Bu arada rölantide devir dalgalanması gibi bir durum yok) Motora yeni yeni kendim müdahale etmeye başladım ve kavram karmaşası yaşıyorum. Boğaz kelebeği,EGR ben bunları farklı parçalar olarak biliyorum. İnternette bir motor resmi üzerinde EGR'yi görebileceğim bir tane fotoğraf bulamadım. Hepsi de EGR'nin sökülmüş resimleri ve Boğaz'a benzetiyorum.

1. Sizce temiz bir motor için parçaları elimde kalmadan başka nereleri temizleyebilirim?
2. EGR farklı bir parça ise yeri acaba işaretlediğim bölümlerden birisinde mi?


Fotoğraf ektedir arkadaşlar.

Uzun oldu gerçekten, kusura bakmayın. Yazacaklarınızın her satırı benim için önemli.
 

Ekli dosyalar

  • IMAG2109.jpg
    IMAG2109.jpg
    65.7 KB · Görüntüleme: 20

dante38

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ağu 2013
Mesajlar
134
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
28
Siteyi ziyaret et
1.4 t lerde bildiğim kadarıyla egr yok.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Üst