Selenoid valfi mi?

cagri105

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Tem 2014
Mesajlar
16
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba,

Aracım 2008 z13dth 90hp corsa.

bayramda 300 km uzun yol giderken aracım çekişten düştü ve simsiyah duman atmaya başladı. Gittiğim yerde baktırdım turbo hortumu patlamış olduğunu gördük ve değiştirdik. Siyah duman ve çekiş problemi kalmadı.

300 km lik yolu tekrar geri gelirken aracımın tekrar çekişten düştüğünü farkettim. Ama bu sefer siyah duman atmıyordu. Sanayi ye gittim. Turboyu kontrol ettiler çalıştığını söylediler(ıslık sesi vs de yok) turboda sorun yokmuş. Ben adamlara turbonun önceden 2000 devirde devreye girdiğini ve aracı hissedilir şekilde hızlandırdığını söyledim. Şimdi turbo 2750-3000 devirde devreye giriyor ve eskisi gibi bir hızlanma hissettirmiyor. Adamlar baktı etti denediler aracı. Herşeyin normal olduğunu söylediler. Araç düşük devirlerde çok hissizleşti. Eskiden düşük devirlerde daha iyi çekişi vardı ve 2000 devirden sonra turbo hissedilir bir şekilde devreye giriyordu.

Ben selenoid valfinden olabileceğini söyledim ama bana turbo açıyorsa selenoid çalışıyordur gibi bir açıklama yaptılar. Burada başka bir selenoid takıp deneme imkanları da yokmuş. Ben riske girip selenoid i değiştirsem mi? Yoksa bu arıza ile ilgili herhangi bir tavsiyesi olan var mı?
 

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
debimetreyi değiştir düzelir
 

0M42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2008
Mesajlar
350
Tepki puanı
2
Puanları
18
www.benzersiztasarim.com
O kadar ucu açık bir problem ki ne denebilir kestiremedim.İlk yapmanız gereken aracı cihaza bağlatıp hata kodu nedir onu öğrenmek olmalı.
 

astrabxl

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ara 2015
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaslar,

2005 astra H aracim var. Yaklasik bir yıldır kullaniyorum. Ama zaman zaman 3000 devirde cekis kesiliyor. Gaza basmaya devam edersem, devir yükselmiyor ama araç sarsılmaya başlıyor. Arıza kodu olarak p0234 gorunuyor.
Bir cok oneri gelebilir. Ama ben yaptigim işlemleri de yazacagim ki, acaba baska alternatifler olabilir mi?
Manifold sokuldu ve temizlendi
Map sensoru degisti
Solenoid valve degisti
Turbo basinc kontrol valfi
Turbo borulari kontrol edildi.
Debimetre degisti
Gaz kelebegi degisti
Son olarak turbo degisti
Sorun hala devam etmektedir. Yardımcı olabilirseniz cok memnun olurum. (Arıza sürekli olmuyor. Bazen gazi kesmeden kullanmakta mümkün oluyor. Ama uzun yolda kesinlikle tekrarliyor)
Tesekkurler...
 

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
po234 overboost hatası olarak görünüyor.wastegate in selonoidi açmıyor olabilir
 

burakdoker

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Mar 2015
Mesajlar
134
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aynı şey benim de başıma 2 kere gelmişti.
1.de selenoid valften Waste gate e giden ince vakum hortumu exhausta değip erimiş ve hem ıslık yapıyordu hem de çekişte düşüş ve siyah duman, hortumu değiştirince düzeldi.
2.de de radyatörün önündeki esnek olan bilek kalınlığındaki turbo hortumunda çatlak vardı. Turbo devreye girince iyice genleşip hava kaçırıyor ve ıslık sesi çıkarıyordu. hortum değişince düzeldi. Bu arada bu hortumdan araçta 2 tane var.
Ama dikkat hortumdaki çatlaklar normalde gözden kaçabiliyor, turbo devredeyken anlaşılabilir ancak.
 
Üst