şeytan gıdıkladı :)

Aprcc

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Şub 2016
Mesajlar
69
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
merhaba arkadaslar hayırlı aksamlar benım vectra c bıraz yağ yakıo arabayı cok sevıorm ama sıkntısı bıtmıyo :)
aklıma soyle bişe takıldı
1.6 180 hp insignia motorunu vectraya taksam acaba kanuni bi sıkntı cıkartırmı 2 3 lira motor yaptırana kadar cıkma temiz bir insignia motoru nasıl olur tabı yakıt pompası kıl tuy frenlere kadar hersey degısecek ama bi takıldı aklıma nasıl olur diye :)
umarım yanlıs yere acmamısımdır .
 

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Vectranın şanzımanı o gücü kaldırmaz öncelikle.20-30 bin lira gider heralde olurmu bilinmez

E6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Aprcc

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Şub 2016
Mesajlar
69
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
Vectranın şanzımanı o gücü kaldırmaz öncelikle.20-30 bin lira gider heralde olurmu bilinmez

E6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


şanzıman olayı kolay ondan yana sıkntım yok sogutma sıstemı felan degısecek ama o konuda bı sıkntım yok onlar kolay
benim merak ettiğm bu motoru ruhsata işletebilirmiyiz
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
47
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
z16let yada a16let Vectra da çalışmaz kolay yol ile . Kablo ve motor beyni uyumu imkansız onları hallettin diyelim çalıştırdın iki ECu ile ama sonuçta uyum sorunları olacak . Kulaklar vs de onlarda Custom çalışılır...

Neyse asıl kötü haber :(

1. Yeni kurallar gereği benzinli motorlarda motor gücü %30 dan fazla artmış olan motorlar maalesef araca takılamıyor . TSE den proje onayı alamazsınız .

2. Aracınızın motorunun z16xe olduğunu düşünürsek kanunlara uygun en güzel ve kolay işlemli (kablo beyin vs ) z16xep tir. Z16xer de olur ...

Diğer konular , kesinlikle yakıt tipi değişimi yok, kesinlikle hacim değişimi yapılamaz yükseltme ve düşürme ...

Bu bilgiler 1 yıl içinde 2 aracına motor değişimini bizzat yapmış kendime ait bilgilerdir .

Astra H aracımda z16xep (105bg) den A16XER (115bg) e geçiş .
Vectra C GTS aracımda 3.0 dizel aracımda yine 3.0 dizel motor değişimi ...

Unutmadan aracınıza takacağınız motor çıkan motor ile aynı yıl veya daha sonra üretim tarihli olmak zorunda . Aracınızın motorunun teknolojisinden eski motor yapamazsınız ....

Yukarıda ki bilgiler ışığında gördüğümüz üzere yasal yollar ile istediğiniz değişim maalesef yapılamıyor . Aslında eğer bu işin evrak kısmına 7-8 bin Euro ayırsanız yasal yollarla da %30 dan fazla artış gösteren motor takılıyor ama onaylı kuruluştan fren testi , egzost emisyon onay testi , ses testi gibi üreticilerin yaptırmış olduğu testler yaptırmanız lazım bunlar bile TSE de işlemler için yeterli gelmiyor bazen onay alma ihtimaliniz %50 ...

Kısaca maliyet yazdım kendi işlemlerimde mesela :

Sıfır a16xer motor 9500 TL (şanzıman dahil - siz bulamayabilirsiniz bu fiyata)
Sıfır y30dt motor 10500 TL (bu motor yarım motor)

Diğer masraflar karışık ama çıkan z16xep i ve şanzımanı 5000 TL ye değerlendirdim.

Tavsiyem ve ufak tüyolar :

Yasal yollar ile yapmam dersen (motor faturalı olacak tabii ileride sorun olmaması adına) 2015 Mart itibari ile motor numarası ruhsattan farklı olmak hafif kusur oldu. Ayrıca sanırım yakın tarihte motor numara kontrolü zorunlu olmayacak . Demek istediğimi anlamışsınızdır :) ancak bu yöntemde eski motoru satamaz ve değerlendiremezsiniz çünkü hurdaya ayrıma ve noter satışı yapamazsınız ...

d49ed56ba5aecff4e53660fa120abd55.jpg


Kolay gelsin tüm süreç ile ilgili kafanıza takılanları sorabilirsiniz
 
Son düzenleme:

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Twinporta rahatlıkla geçilebilir doğru.motor kulaklarından tutun şanzımana radyatöre vs.vs.kadar herşey aynı çıkmada bulunur gibi.ülkemizde motor değişiminin kanuni kuralları herşeyden zor olur gibi

E6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Aprcc

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Şub 2016
Mesajlar
69
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
motor hacmi değişemeyecegimizi gormusdum forumlara bı baktım soyle işte 1.6 motoru tornaya blokları genişletme gibi bişeler yazmıslardı 1.8 e felan cıkartma gibi bişeler gormusdum aslında .
ya yasal olmayan yollarla yurt dısında butun bunları 8 9 bın liraya halledebiliriz motor sanzuman vs ama ilerde motor numarası farklı oldugu ıcın sıkntı cıkabilir diye girmek istemiyorum o işlere ki motor chance felan diye mahkemelik olursak sonumuz harap :)

insignia motoru benım motordan yeni oldugu ıcın o konuda sıkntı yok
gorunen %30 dan fazla guclu motor takamamak suanda insignianın motorunu turbosuz sekilde ne kadar guc verdıgı onemlı bılemıorm ama dıyelım ki turbosuz motor 110 bg verırse cok cok rahat sekilde işi halledebiliriz diye dusunuyorum tabi bunlar benım dusuncem turbosuz motor calısırmı su bu olurmu bılemeyiz ha bu iş icin abayı yakdıgımızda ecuyu programlayıp motorun gucude dusurulebilir diye dusunuyorum
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
47
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
motor hacmi değişemeyecegimizi gormusdum forumlara bı baktım soyle işte 1.6 motoru tornaya blokları genişletme gibi bişeler yazmıslardı 1.8 e felan cıkartma gibi bişeler gormusdum aslında .
ya yasal olmayan yollarla yurt dısında butun bunları 8 9 bın liraya halledebiliriz motor sanzuman vs ama ilerde motor numarası farklı oldugu ıcın sıkntı cıkabilir diye girmek istemiyorum o işlere ki motor chance felan diye mahkemelik olursak sonumuz harap :)

insignia motoru benım motordan yeni oldugu ıcın o konuda sıkntı yok
gorunen %30 dan fazla guclu motor takamamak suanda insignianın motorunu turbosuz sekilde ne kadar guc verdıgı onemlı bılemıorm ama dıyelım ki turbosuz motor 110 bg verırse cok cok rahat sekilde işi halledebiliriz diye dusunuyorum tabi bunlar benım dusuncem turbosuz motor calısırmı su bu olurmu bılemeyiz ha bu iş icin abayı yakdıgımızda ecuyu programlayıp motorun gucude dusurulebilir diye dusunuyorum

Lütfen bu işler bu kadar kolay değil . Projenizin bir sayfasında motor mukayese raporu olacak , üreticiden gelen kW ve bg değerleri yazılı . Bu proje ile her iki motorun mukayese edilerek yetkili mühendis onayı ile TSE ye sunulması gerekir .

Yani yok öyle ben turbosuz yaptım bg 130 oldu hadi bakalım . Genelde bilginiz için söylüyorum proje çizen mühendisler motorun söküldüğü aracın ruhsat değerlerini alırlar mukayese raporunda ama ruhsat yok ise motor sıfır ise gümrük evraklarında zaten herşey yazar ve kafa kağıdı ile TSE ye sunulur ... Yani düşük güçlü motor diye bir şey söz konusu değil herşeyi evraklar ile kanıtlamanız gerekir bu evraklarda ithalatçı kaşeli olmak zorunda imza sirküleri ile birlikte ;) . Çıkma motorda ruhsat değeri , sıfır motorda gümrük evrakları . Eğer motor Türkiye üretimi ise TSE evrakları ...

Ayrıca yurt dışında yapacak olduğunuz değişim için benim yazdıklarımın hiç biri geçerli değildir . Onun prosedürü çok daha farklı ... yurt dışı yasal olmayan yollar TSE sürecini aşıyor ve gümrük/polis gibi tehlikeli kurumlar işin içine giriyor . Benim yasal olmayan yol dediğimde ülkeye ithalatı yapılmış faturalı motoru alıp evrakları ile TSE gitmeden işletmeden binmek vardı, yurt dışında motor değişip ülkeye girmek ise tamamen kanunsuz ve benim kesinlikle yazmadığım ve onaylamadığım bir iş .

Benim yasal olmayandan kastım şu . Ben çalıntı olmayan sıfır , faturası olan gümrük evrakları tam olan bir motorun yada çıkma ama polis evrakları tam olan bir motorun %30 güç sınırından dolayı araca takılamayan bir motorun araca takılması ama ruhsata işlenmemesini kast ettim . Yani 1.6 turbo aracı 136bg den 170bg yaparsın yazılımla ama ruhsata işletmezsin ya yada LPG yaparsın ama işletmezsin ya o misal . Sizin yazdığınız kanunsuz iş :)
 
Son düzenleme:

Aprcc

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Şub 2016
Mesajlar
69
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
Lütfen bu işler bu kadar kolay değil . Projenizin bir sayfasında motor mukayese raporu olacak , üreticiden gelen kW ve bg değerleri yazılı . Bu proje ile her iki motorun mukayese edilerek yetkili mühendis onayı ile TSE ye sunulması gerekir .

Yani yok öyle ben turbosuz yaptım bg 130 oldu hadi bakalım . Genelde bilginiz için söylüyorum proje çizen mühendisler motorun söküldüğü aracın ruhsat değerlerini alırlar mukayese raporunda ama ruhsat yok ise motor sıfır ise gümrük evraklarında zaten herşey yazar ve kafa kağıdı ile TSE ye sunulur ... Yani düşük güçlü motor diye bir şey söz konusu değil herşeyi evraklar ile kanıtlamanız gerekir . Çıkma motorda ruhsat değeri , sıfır motorda gümrük evrakları . Eğer motor Türkiye üretimi ise TSE evrakları ...

Ayrıca yurt dışında yapacak olduğunuz değişim için benim yazdıklarımın hiç biri geçerli değildir . Onun prosedürü çok daha farklı ... yurt dışı yasal olmayan yollar TSE sürecini aşıyor ve gümrük/polis gibi tehlikeli kurumlar işin içine giriyor . Benim yasal olmayan yol dediğimde ülkeye ithalatı yapılmış faturalı motoru alıp evrakları ile TSE gitmeden işletmeden binmek vardı, yurt dışında motor değişip ülkeye girmek ise tamamen kanunsuz ve benim kesinlikle yazmadığım ve onaylamadığım bir iş .

Benim yasal olmayandan kastım şu . Ben çalıntı olmayan sıfır , faturası olan gümrük evrakları tam olan bir motorun yada çıkma ama polis evrakları tam olan bir motorun %30 güç sınırından dolayı araca takılamayan bir motorun araca takılması ama ruhsata işlenmemesini kast ettim . Yani 1.6 turbo aracı 136bg den 170bg yaparsın yazılımla ama ruhsata işletmezsin ya yada LPG yaparsın ama işletmezsin ya o misal . Sizin yazdığınız kanunsuz iş :)



aslında aklımda su vardı motoru burda taktırıp sanzuman vs hepsını yurt dısında halledebilirim diye dusundum motorda yasal olur diye dusunmusdum yasal olmayan ıslere gırmem zaten .
ya belgesellerı vs ızlıyorum adamlar yurt dısında catır cutur takıo motoru bıseler bızde sıkntıda sıkntı bune ya:)
olurmu bılmıorm tamamı teori fakat
sanzuman sogutma sıstemı vs hersyı yurt dısında yenı motora gore ayarlayıp burda yeni motoru takmak
dedıgınız gıbı ruhsata ısletmeden olabilirde onada kim ugrasıcak ugrasırım fakat bu kanuni işler ınsanı sogutuyor yoksa butun o işlerle gerekirse 6 ayımı alsada 1 senemı alsada ugrasırım :)
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
47
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
aslında aklımda su vardı motoru burda taktırıp sanzuman vs hepsını yurt dısında halledebilirim diye dusundum motorda yasal olur diye dusunmusdum yasal olmayan ıslere gırmem zaten .
ya belgesellerı vs ızlıyorum adamlar yurt dısında catır cutur takıo motoru bıseler bızde sıkntıda sıkntı bune ya:)
olurmu bılmıorm tamamı teori fakat
sanzuman sogutma sıstemı vs hersyı yurt dısında yenı motora gore ayarlayıp burda yeni motoru takmak
dedıgınız gıbı ruhsata ısletmeden olabilirde onada kim ugrasıcak ugrasırım fakat bu kanuni işler ınsanı sogutuyor yoksa butun o işlerle gerekirse 6 ayımı alsada 1 senemı alsada ugrasırım :)

F17 şanzıman var aracınızda , z16let ile m32 kullanacaksınız . Z16xe ye m32 Nasıl olur bilmiyorum . Hemen hızlıca ezberden volan kısmı komple değişmesi gerekiyor . Krank ucu bağlantısı farklı . 1.6 benzinli ile 6 ileri manuel sadece İnsignia 1.6 atmolarda geldi. Ayrıca Vectra da m32 için aks bağlantısı var mı onuda bilmiyorum. Tabii otomatik yaparsanız o avantaj çünkü af40 hem İnsignia da hem Vectra da ortak buda şanzıman beyni için işinizi kolaylaştırır. Aks bağlantıları da keza af40 için Vectra da var .

Otomobil retrofit (sonradan orijinal olarak yapılan montaj) konusunda tek ilkem vardır . Bunu da beni tanıyanlar bilir ! Hiç bir şeye yapılmaz demem sadece yeterli para ve Zaman var mı ona bakarım .

Klişe olacak ama :) "Zor Diye Birşey Yoktur, İmkansız Biraz Zaman Alır."
 

ksk

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
4 Mar 2008
Mesajlar
579
Tepki puanı
24
Puanları
18
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
İnsignia karoserine vectra yi adapte etmek daha mantikli gibi duruyo...
 
Üst