Şoförlüğün tarifi nedir?

ahmet tarakcı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ara 2008
Mesajlar
555
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
arabayı patinajla kaldıran, son hız denemelerini olmadık yerlerde saçma sapan arabalarla yapan, yayalara ve diğer araçlara saygısı sıfır olan, kuralları hiçe sayan insana, genel olarak ülkemizde ŞOFÖR deniliyor.
 

palamut

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
504
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.erzincantuningsofrasi.net
aracının performans tutunabilme ve frenaj özelliklerini tam kapasite kullanabilen kişidir :D
 

.:Rivendell:.

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
3,602
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ralli pilotları gibi oluruz valla :D:D
 

muebbet

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
7 Ocak 2010
Mesajlar
1,679
Tepki puanı
2
Puanları
36
Yaş
38
Siteyi ziyaret et

yavuzselim19

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
9
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar ilginize çok teşekkürler. Hakikaten herkezin yaptığı tanımlar bir şoförü ve onda olması gereken özellikleri anlatıyor.
Bir kişi hariç. Ahmet tarakçı tanıma bir tarak atmış ama maalesef bu da bir Türkiye gerçeği. Neyse işin özüne dönelim.
Ben bu konuya şöyle bir yorum getirecem ve tanımlamamı ona göre yapacam. Daha sonra tüm arkadaşlar tabi buna gerekli eleştirmeyi yapacaklar, hatta ustalarımız yorumlarını kendi takdirleri ile yapacaklardır. Yukarıda tüm arkadaşların yazdığı tanımlamalar bence bir şoförde olması gereken özellikler. Yani yapacağımız tanımın açıklaması ve olmazsa olmazı diyebiliriz. Çünki şoförlük bir "SANAT" tır. Sanatını iyi icra edene de sanatçı derler. Normalde tüm insanlar yeterli bir eğitim aldıktan sonra aracı çalıştırmayı, 1. vitese takıp kaldırmayı, yolda düz gitmeyi, kırmızıyı görünce frene basmayı, sağa dönerken sinyal yakmayı becerebilir. Ama bu işin sanat kısmına gelince herkez yapamaz. Şimdi şoförlüğün tanımını yapalım. Çok kısa ama çok öz bir tanım.
Şoförlük: "Yolu Okuma Sanatıdır".
Yol nasıl okunur? Beklenmeyen anda ve zamanda gelebilecek tehlikeyi önceden sezinleyip tetbir almak, sadece o anda kendi aracının bulunduğu anı ve yeri değil, ileriyi görerek ilerdeki trafiğin kendisine açabileceği tehlikeyi sezinleyip o ortama girmemek ve mümkünse arkasından geleni o ortama karşı uyarmak. Aracının durumunu ve hızını değişen şartlara göre ayarlayabilmek... Gözü mümkün olduğunca uzağa bakıp yoldaki muhtemel tehlikeleri önceden görebilmek ve tedbir alabilmek. Sağ ve sol aynasını çok iyi kullanıp sol şeridi sadece sollama ve sola dönüşlerde kullanmak. Keskin virajlara içten girmemek, sonu görünen viraj dahi olsa kestirmeden gitme adına şerit ihlali yapmamak.
Arkadaşlar yolu okuma sanatı adına verebileceğimiz bir sürü örnek var tabi ki. Ama önce bu işi gerçekten bir sanat gibi görüp, anlayıp o anlayışla aracı kullanmaktır. Yolda herzaman karşılaşabileceğimiz en kötü ihtimali düşünüp ona göre tedbir almamız lazım. Karşıdan gelenin herzaman kendinizden daha acemi olduğunu hesaba katıp onun yapabileceği hatanında payını ayarlayarak tetbir almalıyız. Hiç bir zaman 5-10 dakika erken gitmek bize bişey kazandırmaz ama tam ve sağlam gitmek çok şey kazandırır.
Lütfen yolu iyi okuyalım ve göremediğimiz noktalardan ani gelebilecek tehlikeleri önceden hesaplamaya ve tahmin etmeye çalışarak yolumuza devam edelim. Allah cümlemizi ölümlü ve feci kazalardan korusun. Saygılar...
 

alpmurat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2008
Mesajlar
2,933
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
www.facebook.com
Karşılıklı hoşgörü, dikkat, saygı, rahatlık, huzurdur. ve en önemlisi bana göre Arabalarımız amaç değil araç olmalıdır.
 
Üst