Sonunda olan oldu plastik arabalar

irfan_1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ocak 2007
Mesajlar
635
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
61
Siteyi ziyaret et
Hani begenilmeyen plastik tamponlar vardı ya Reno larda şimdi Hundayı tamamı plastik den araba üretmişler...15.03.2007 - Basın Bülteni
pi_filename2_42.jpg
HYUNDAI’DEN ÇEVRE DOSTU KONSEPT ARAÇ: QARMAQ

Hyundai Motor Company, bu yıl 77’ncisi düzenlenen Cenevre Otomobil Fuarı’nda otomotiv sektöründe devrim yaratacak yepyeni bir konsept aracının tanıtımını gerçekleştirdi. QarmaQ ismini taşıyan ve GE Plastics firmasıyla birlikte geliştirilen konsept araç, çevrenin korunması ve yaya güvenliği konularına yepyeni bir bakış açısı getiriyor.

Hyundai’nin Gelişmiş Teknoloji Uygulama Aracı (ATDV – Advanced Technology Demonstration Vehicle) olarak adlandırılan QarmaQ, CUV (Crossover Utility Vehicle – Geçiş Segmenti Aracı) karoserine sahip araçlarla yayaların yaptığı kazalarda yaralanma riskini en aza indiren Elastic FrontTM isimli yepyeni bir teknolojiyle geliştirildi.

Almanya-Rüsselsheim’da bulunan Hyundai Motor Avrupa Tasarım ve Teknik Merkezi’nde tasarımı çizilen ve GE Plastics ile birlikte projesi tamamlanan QarmaQ, 30’dan fazla yeni teknoloji unsuruna sahip. Bu teknolojilerin çoğunun 2008 ile 2014 yılları arasında çıkacak yeni Hyundai modellerinde kullanılması planlanıyor.

Hyundai Gelişmiş Teknolojiler Bölümü Başkan Yardımcısı Moon-Shik Kwon, QarmaQ ile ilgili şunları söylüyor: “Hyundai olarak yeniliklere ve insanlığa yatırım yapmaya devam ediyoruz. QarmaQ, güvenlik konusundaki sorumluluğumuzu ve daha çevre dostu araçları pazara sunmamızdaki kararlığımızı ispatlıyor. Çevreye duyarlı oluşları, yenilikçi materyallerde geniş bir yelpazeye sahip oldukları ve yüksek teknik kapasiteleri sayesinde bu projede GE Plastics ile çalışmayı seçtik. QarmaQ’ta kullanılan teknolojiler, önümüzdeki dönemlerde Hyundai kullanıcılarına daha güvenli ve daha çevreye duyarlı araçlar sağlayacak ve daha gelişmiş sürüş deneyimleri yaşatacaktır”.

QarmaQ, CUV olarak adlandırılan seri üretim araçlar arasında en hafif, en sağlam ve en ekonomik araç olarak öne çıkıyor. Ayrıca hem yapım hem de nihai kullanım sonrasındaki söküm aşamasında sunduğu geri dönüşüme izin veren parçalarıyla en çevreci araç olarak dikkat çekiyor. Kısacası QarmaQ, geleceğin kişisel ulaşım yöntemleri arasında en geçerli ve gerçekçi seçenek olarak karşımıza çıkıyor.

Yaya Güvenliği
Yaya güvenliği konusu, artık tüm dünyada alınan önlemlerin en başında geliyor. Avrupa’da, ölümle sonuçlanan her beş trafik kazasından biri, araçların çarptığı yayaların hayatını kaybetmesine neden oluyor. Bu da Avrupa’da her yıl yaklaşık 7 bin kişinin hayatını kaybetmesi anlamına geliyor. Daha kalabalık bir nüfusa sahip olan Kore’de ise bu oran yüzde 39’lar seviyesine kadar çıkıyor.

QarmaQ’ın ön kısmında kullanılan Elastic FrontTM isimli güvenlik sistemi, bir CUV araçta muhtemelen ilk kez tanıtılan global yaya güvenliği çözümü olarak dikkat çekiyor. QarmaQ’ın fütüristik tasarımının altında üç adet enerji absorbe eden yapı bulunuyor ve bu yapılardan oluşan sistem, güvenliği en üst seviyeye çıkarıyor. QarmaQ’ın gövde panelleriyle birlikte bu enerji absorbe eden sistemler, özellikle araç ile yayanın çarpışması sırasında üstün koruma sağlıyor. Euro NCAP, JNCA ve EEVC WG17 Phase2 gibi tüm yaya güvenliği çarpışma standartlarına uyumlu olan Elastic FrontTM sistemi, şu anki test aşamasını geçtikten sonra yeni bir dönem başlatacak ve ileriki yıllarda Hyundai modellerinde kullanacak.

Seri Üretime Hazır Konsept
Geçiş segmentinde yer alan bir Coupe/CUV olarak konumlandırılan QarmaQ, ismini Kanada yerlilerinin toprak, balina kemikleri ve hayvan derilerinden yapılan geleneksel “Inuit” evlerinden alıyor. QarmaQ da tıpkı bu evler gibi geleneksel fikirleri, üretim metodlarında ve materyallerinde kullanıyor. Bu yapılar sayesinde araç alışılmışın dışında sağlamlık, dayanıklılık ve güvenlik sunuyor.

QarmaQ için geçiş segmentinde bir Coupe ile CUV karışımının seçilmesinin en önemli nedeni olarak, Hyundai’nin bu segmentte tasarım açısından Tucson, Santa Fe ve Veracruz gibi modellerle sürekli yenilikleri uygulaması yatıyor. 2+2 kişilik QarmaQ, belli bir birikim yapan ve artık bu birikimlerini özgürce değerlendirip yeni deneyimler arayan kişilere hitap ediyor. QarmaQ, bir coupe otomobilin sürüş deneyimiyle bir CUV’nin tüm yüzeylerde sergilediği kabiliyetlerini bir araya getiriyor ve kişilerin özgürlüklerini dışa vurmalarına yardımcı oluyor.

Özgün Tasarım
Bilinen üretim yöntemlerinden farklı olarak daha karmaşık yapıya sahip üç boyutlu şekillere yer verilen QarmaQ, ayrıca tüm araçlarda kullanılan metal ve cama göre çok daha farklı yapıdaki parçalarıyla da dikkat çekiyor.
QarmaQ’ın GE LexanTM maddesinden yapılan ön camı kapılara kadar devam ediyor ve “C” harfi şeklinde kapıların altına kadar uzanıyor. Bu da QarmaQ’a, bilinen araçlarla kıyaslandığında daha farklı bir görünüm kazandırıyor.

Bu segmentte genellikle güvenli hissi uyandırmak için yüksek bel çizgisi ve küçük cam yüzeyler kullanılır ancak QarmaQ’da bu büyük cam yüzeylere rağmen kabin içindeki güvenlik hissi en üst seviyede sağlanıyor. Uzun kaput ve kısa arka kısım, aracın sportifliğini vurgularken koyu ve açık renkli yüzeylerin yarattığı kontrast ise QarmaQ’ın arazi aracı yönünü vurguluyor.

Araç içinde oturan kişilerin ya da dışarıdan bakan kişilerin farklı bir perspektif yakalamasını sağlayan QarmaQ’ın dış tasarımındaki farklılık, kabin içine de yansıyor. Yeni materyal ve tekniklerin kullanıldığı kabin, akıcı ve kendine özgü çizgileriyle dört kişinin daha rahat şekilde taşınmasını sağlıyor. İç tasarım geliştirilirken en çok önem verilen konu, tüm yolcuları saran kullanışlı ve interaktif bir ortam yaratmak oldu. Organik şeklillerle sürücüyü saran kokpite de çekici bir görünüm verildi ve sürüşten fazlasıyla keyif almak için tasarlandı. Bu amaçla çeşitli dokunmatik düğmeler, ilginç renkli ışıklandırmalar, LED ışıklar, seramik yapılı LLC aydınlatmalar ve deri-silikon karışımı malzemeler kullanıldı.

Şu anki bilinen kompozit teknolojisi, çok pahalı olduğu ve genellikle uzay teknolojisi ile motorsporlarının haricinde başka alanlarda tercih edilmediği için kullanışsız olarak değerlendiriliyor. Ancak Hyundai QarmaQ, bu görüşlerin doğru olmadığını en iyi şekilde ispatlıyor.

QarmaQ’ın GE LexanTM maddesinden yapılan ön camı ve GE polikarbonat sır malzemeleri, bilinen cama göre yüzde 50 oranına kadar hafiflik sağlıyor ve daha rahat şekil verilebildiği için değişik formlarda hazırlanabiliyor. Şeffaf yüzeylerde kullanılan ExatecTM teknolojisi, LexanTM üstünde çok ince bir koruyucu cam tabakasına sahip olduğu için çizilme ve yıpranmaya karşı daha gelişmiş bir koruma sağlıyor. Ayrıca kızılötesi özelliği sayesinde güneş ışığını yansıtıyor, kabin içini serin tutuyor ve klimanın daha fazla güç harcamasını engelliyor.

QarmaQ’ta ayrıca yine LexanTM’dan yapılan kıvrımlı ve hareket edebilen yan şeffaf malzeme kullanılıyor. Bu malzeme, özellikle çarpışmaya karşı dayanıklılığı artırıp hem araç içindeki yolcuların hem de özel hammaddesi sayesinde yayaların güvenliğini artırıyor. Ayrıca arka tarafta kullanılan materyaller nedeniyle, aracın camı ve arka stopları tek bir parça şeklinde görünüyor. Böylece kabinin sağlamlığı artırılıyor, aracın üretiminde parçaların birleştirilmesi kolaylaşıyor ve ağırlık düşürülüyor. Bununla birlikte aracın yan dikiz aynalarında kullanılan sensörler ve kameralar sayesinde kör noktalarda kalan araçlar, hem görsel hem de işitsel olarak sürücüye bildiriliyor.

Euro 5 Uyumlu Dizel Motor
QarmaQ’ta, Euro 5 emisyon normlarına uyumlu 2.0 litre hacminde dizel motor kullanılıyor. Yüksek basınçlı yakıt enjeksiyonu ve daha yüksek tork ve güç elde edilmesi için yakıt püskürtmesi gibi teknolojilerin kullanıldığı bu motor 170 PS maksimum güç ve 36 kgm maksimum tork üretiyor.

Çevreye zarar veren gazların emisyonunu düşüren bu motor, Katalizörlü Partikül Filtresi sistemiyle dizel yakıtlarındaki partikülleri yüzde 90 gibi yüksek bir oranda azaltıyor. Filtrenin, zemin altı yerine egzoz manifolduna daha yakın bir yere konumlandırılması sayesinde devreye girme zamanı düşürülüyor ve filtrenin geri besleme karakteristiğinden daha fazla yararlanılıyor.

Daha Temiz Bir Gelecek
QarmaQ, kullanılan gelişmiş materyaller sayesinde normal bir araca göre 60 kg daha hafif bir yapıya sahip. Merkezi New York-Amerika’da bulunan GreenOrder isimli bir çevre stratejisi firması, bu 60 kg sayesinde QarmaQ’ın yılda 80 litre daha az mazot yakacağını ve bu sayede de sera gazı emisyonlarını 200 kg daha düşüreceğini hesapladı. Eğer Avrupa’da satılan her aracın yakıt tüketimi aynı oranda düşürülürse, yılda 7.4 milyon varil mazot daha az kullanılacağı ortaya çıktı. Bu da tüm Avrupa Birliği’ne kayıtlı araçların üç günlük mazot talebini karşılayan miktara denk geldi.

Sonuç olarak sera gazının düşürülmesi, 3.1 milyon ton oranında karbon dioksidin (CO2) de havaya daha az salınması anlamına geliyor. GreenOrder yetkilileri, bu tür malzemelerin araçlarda yaygınlaşması sayesinde yakıt ekonomisinin artırılacağı ve geleceğin araçlarının çevreye daha da dost olacağını savunuyor. Kullanılan HPPC kompozit materyalleri, parça ağırlığını yüzde 50 oranında azaltıyor, bu sayede ağırlık düştüğü için daha yüksek güç elde ediyor ve bilinen araçlarda kullanılan çelik gibi oldukça güçlü bir gövdeye sahip olmasını sağlıyor.

QarmaQ’ın gövdesinde kullanılan ve GE Plastics tarafından geliştirilen Xenoy iQTM ile Valox iQTM ismindeki plastik maddeler, enerjiyi muhafaza ediyor, sera gazı emisyonlarını düşürüyor ve pet şişelerdeki gibi plastik malzemenin geri kazanılıp tekrardan kullanılmasını sağlıyor. QarmaQ’ta kullanılan malzemeler sayesinde toprağa karışacak olan 900 pet şişeye eşit orandaki plastik, geri dönüştürülerek aracın gövdesinde kullanıldı. Aynı şekilde boya yerine GE Plastics’in VisualfxTM maddesi kullanılarak toksik ve sera gazı salınımlarının önüne geçildi ve aracın tüm sistemlerinde kullanılan kablolarda da GE Plastics’in NorylTM isimli teknolojisine yer verildi.
 

gokalp

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ağu 2006
Mesajlar
8,950
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
dünyanın petrol ürünlerine bağımlılığı artıyor haberleri yok
 

CeyCeyX

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Ağu 2006
Mesajlar
2,973
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
ii olmus bence.. bi yere dokunuyosun hemen eğriliyo boya cikiyo pas tutuyo.. plasik ii
 

tween&ozy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Ocak 2007
Mesajlar
143
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yayalar açısından güzek birşey.. plastik malzeme hafif+ aracın hasar maliyetini düşürür bence..
 

Adem KOÇ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2006
Mesajlar
438
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
eee motor hararet yaparsa erir bütün kaporta ortada şöför kalır artık
 
Üst